Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس: کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در سمینار دیپلماتیک «اقدامات زورمدارانه یکجانبه در چارچوب کرونا»، که از سوی نمایندگی‌های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با شرکت بیش از ۳۸ کشور به طور مجازی برگزار شد، سخنرانی کرد.

* ایران تمام قدرت خود را برای جلوگیری و کنترل شیوع بیشتر این ویروس به شدت واگیردار، به کار گرفته ولی اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا، توانایی ما را در تأمین مالی واردات اقلام بشردوستانه به شدت محدود کرده 

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ابتدا یکی از ویژگی‌های تاریخ معاصر را گرایش چند کشور به ویژه آمریکا به تحمیل اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه کشورهای هدف، در راستای اهداف سیاست خارجی خود برشمرد و با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی تأثیر مستقیم بر حق حاکمیت کشور آسیب دیده و سایر کشورها دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که تحت چنین اقدامات غیرانسانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وضعیت، همراه با گسترش سریع و بی رویه کرونا در سراسر جهان، پیامدهای وخیم آن بر چنین کشورهایی را در برخی چالش‌ها ثابت کرده است. در واقع، در این حوزه هیچ ملتی به تنهایی نمی‌تواند به این چالش‌ها رسیدگی کند و تنها ابزار در دسترس برای این منظور، همکاری و همبستگی است و نه تشدید اقدامات زورمدارانه غیرانسانی علیه دیگر ملت‌ها برای اهداف سیاسی بدخواهانه.

غریب آبادی در ادامه اقدامات زورمدارانه یکجانبه غیرانسانی و غیرقانونی که از سوی آمریکا اتخاذ می‌شوند را عامل محدود کردن توانایی‌ها در حفظ و تقویت ظرفیت‌ها برای پیشگیری و کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا برشمرد و افزود: این اقدامات غیرانسانی، به طور جدی بر سلامتی و زندگی ایرانیان و سایر ملت‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام داده و تمام قدرت خود را  برای جلوگیری و کنترل شیوع بیشتر این ویروس به شدت واگیردار، به کار گرفته است. با این وجود، اقدامات زورمدارانه یکجانبه آمریکا که منجر به محدودیت‌های شدید بانکی بین‌المللی بر ایران شده، توانایی ما را در تأمین مالی واردات اقلام بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی به شدت محدود کرده است.

نماینده ایران در سازمان ملل در وین همچنین اظهار داشت: در حالی که دولت آمریکا ادعا می‌کند در رژیم تحریم‌های خود معافیت‌هایی را برای واردات بشردوستانه در نظر گرفته، با این حال، این ادعا برخلاف واقعیت بوده و این معافیت‌ها در عمل نتوانسته عدم تمایل تجار، شرکت‌ها و بانک‌ها در ریسک پذیری برای صادرات و تأمین مالی کالاهای بشردوستانه معاف شده را جبران کند.

وی ادامه داد: چنین اقداماتی بر توانایی کشورهای هدف در پاسخ کافی به پیامدهای بهداشتی فزاینده ویروس کرونا تأثیر منفی می‌گذارد.

*وقت آن است تا جامعه بین‌المللی چنین اقدام جنایتکارانه‌ای را رد و از آمریکا بخواهد فوراً همه تحریم‌های غیرقانونی خود را لغو کند

به گزارش فارس، سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه سخنانش به ترور شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور اشاره کرد و خطاب به شرکت کنندگان در سمینار گفت: در زمانی که ایران تحت چنین تحریم‌های غیرانسانی آمریکا قرار دارد، یک دانشمند برجسته ایرانی به نام دکتر محسن فخری زاده ترور شد، که کاملا مغایر با حقوق بین‌الملل، از جمله اصول منشور ملل متحد و حقوق اساسی بشر است.

غریب آبادی اضافه کرد: شهید فخری زاده، به عنوان یک فیزیکدان و استاد دانشگاه، اقدامات علمی متنوعی را در حوزه‌های مختلف انجام داده بود. یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده، نقش برجسته ایشان در تولید اولین کیت بومی آزمایش کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش‌های ملی ما در مهار کرونا داشت. این شهید همچنین بر ساخت واکسن کرونا نظارت داشت. ما این عمل تروریستی فجیع را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه می‌خواهیم که این اقدام تروریستی را به طور قاطع و روشن محکوم کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اکنون وقت آن است تا جامعه بین‌المللی چنین اقدام جنایتکارانه‌ای را رد و از آمریکا بخواهد فوراً همه تحریم‌های غیرقانونی خود را لغو کند تا کشورهای هدف بتوانند بهتر با این ویروس مقابله کنند، افزود: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به ایجاد یک اجماع جهانی در برابر چنین اقدامات غیرانسانی کمک کنند.

به گزارش فارس، ۱۹ کشور عضو سازمان ملل از جمله ایران هم در این سمینار در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه که بر روند مبارزه با ویروس کرونا تاثیر منفی گذاشته، از همه کشورها خواستند که از اتخاذ اقدامات زورمدارانه خودداری کنند و همکاری بین‌المللی را قوی‌ترین سلاح در مبارزه با این ویروس خواندند.

این بیانیه از سوی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، پاکستان، نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا، میانمار، سوریه، نامیبیا، فلسطین، بلاروس، کره شمالی، زیمبابوه، بولیوی، بروندی، اریتره، لائوس صادر شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی ترور شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه

سفارت آمریکا در فرانسه با توجه به حمله تروریستی اخیر در مسکو و افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه درباره خطر ترور در این کشور به شهروندان خود هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، سفارت آمریکا در پاریس، پایتخت فرانسه در پی حمله تروریستی در مسکو هشداری امنیتی برای شهروندان آمریکایی در فرانسه صادر کرد. این خبر را کانال "فاکس نیوز" گزارش کرده است. بنابراین، بازدیدکنندگان در فرانسه باید انتظار افزایش تدابیر امنیتی در مناطق عمومی، از جمله حمل و نقل عمومی، عبادتگاه ها، جاذبه های توریستی، مدارس و مراکز خرید بزرگ را داشته باشند. بر این اساس تروریست‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار به مکان‌های گردشگری حمله کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: بازدیدکنندگان از مناطق توریستی شلوغ و پرطرفدار باید توجه ویژه ای به محیط اطراف خود داشته باشند.» در این بیانیه آمده است: از مردم درخواست می شود که فعالیت های مشکوک را به مقامات اجرای قانون گزارش دهند.

هشدار سفارت آمریکا پس از آن صادر شد که دولت فرانسه در پی حمله تروریستی اخیر در مسکو، بالاترین سطح هشدار تروریستی را اعلام کرد. ایتالیا نیز بالاترین سطح هشدار را اعلام کرده است. تروریست های داعش در این حمله تروریستی 139 نفر را در یک سالن کنسرت در حومه مسکو کشتند.

مسئله تروریسم پیش از این هم در پاییز به عنوان یک خطر واقعی در فرانسه مورد توجه قرار گرفته بود. در آن زمان یک تروریست افراطی در یکی از مدارس شمال این کشور معلمی را با چاقو زد و نفرت خود را از فرانسه، فرانسوی ها و دموکراسی در یک پیام صوتی ابراز کرد.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت: «فرانسه به ویژه در معرض تهدید است زیرا ارزش‌های جهانی را نشان می‌دهد و از سکولاریسم حمایت می‌کند. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای حمله در کشورش مرتباً خنثی می شود.

"گابریل آتال"، نخست وزیر فرانسه اخیرا پس از دیدار مقام های ارشد امنیتی و دفاعی این کشور با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که فرانسه در پی تیراندازی و حوادث مسکو، هشدار تروریسم خود را به بالاترین سطح افزایش می دهد.

اتال افزود که این تصمیم ماه‌ها قبل از میزبانی بازی‌های المپیک در پاریس گرفته شده بود و اکنون با توجه به برعهده گرفتن مسئولیت حمله (مسکو) توسط داعش و تهدیدهایی که بر فرانسه تحمیل می‌شود، چنین تصمیمی اتخاذ شده است.

سیستم هشدار ترور فرانسه دارای سه سطح است و بالاترین سطح در پی حمله در فرانسه یا خارج از کشور یا زمانی که یک تهدید قریب الوقوع در نظر گرفته شود، فعال می شود.

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه این اجازه را به دولت و مقامات امنیتی این کشور می دهد تا اقدامات استثنایی مانند گشت زنی های شدید توسط نیروهای مسلح در مکان های عمومی از جمله ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و اماکن مذهبی انجام دهند و در موارد مشکوک اقدام به بازداشت افراد مشکوک کنند.

در حمله تروریستی جمعه شب در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، تاکنون صدها نفر کشته و ده‌ها نفر هم مجروح شده‌اند.

افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتیفرانسه هشدار تروریسم را به بالاترین سطح رساند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • اقدام قاطع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • پرونده ترور رهبر اپوزیسیون تونس با حکم اعدام برای ۴ نفر بسته شد
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • رویارویی پهپادهای ایران و آمریکا
  • تصادف دو خودرو در گنبدکاووس با ۳ جان‌باخته و دو مصدوم
  • ۵ کشته و مصدوم در تصادف دو خودرو در گنبدکاووس
  • ۳ جان باخته در تصادف دو خودرو در گنبدکاووس