Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@16:59:53 GMT

ورود 2 سامانه بارشی از 14 آذر به ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۷۰۳۱

ورود 2 سامانه بارشی از 14 آذر به ایران

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب و مرکز کشور سامانه بارشی فعال است که این فعالیت سامانه بارشی در استان‌ های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس و استان مرکزی است همچنین این سامانه در خلیج‌ فارس نیز فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه بارشی مذکور به تدریج استان‌های قم و به صورت پراکنده استان های البرز، قزوین، تهران، جنوب زنجان، سمنان و گیلان را هم در بر می‌گیرد و موجب تشکیل مه و بارش باران می شود و در استان های جنوبی موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات موجب بارش برف و مه غلیظ خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری است، گفت: روز پنجشنبه بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود؛ روز پنج شنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی، به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: از بعد از ظهر جمعه ۱۴ آذر سامانه بارشی تازه ای از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سامانه بارشی دیگری هم از شمال وارد کشور خواهد شد بنابراین روز شنبه ۱۵ آذر، بخش هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور همچنین استان کرمان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه با تقویت سامانه، علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال شرق، شرق و شمال سیستان و بلوچستان نیز بارش خواهیم داشت و دامنه فعالیت این سامانه روز دوشنبه ۱۷ آذر در جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و روز سه‌شنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: پیامد ورود این سامانه بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و همچنین کاهش دما و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ خواهد بود.

اصغری بیان کرد: به سبب وجود ابرهای همرفتی، امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج است و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پیشِ رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه رقیق در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و هفت درجه خواهد بود؛ مجدداً از روز شنبه ۱۵ آذر و روز یکشنبه ۱۶ آذر، در تهران بارش برف و باران در برخی ساعات خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته

اصغری درباره وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۱ آذر ۴۵.۶ میلیمتر ثبت شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۴۱ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد برف سامانه بارشی سامانه بارش جنوب غرب پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور