Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@16:16:09 GMT

روایت تغییر انسان‌ها پس از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۷۲۶۴

روایت تغییر انسان‌ها پس از کرونا

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کرونا نه فقط سبک زندگی و بینش ما به دنیا را دستخوش تغییر کرده که از همان روزهای اول موتور تخیل ذهن ما را به کار انداخته است. اینکه از کجا آمده، چه کسانی آن را ساخته‌اند یا چه کسانی از شیوع آن نفع می‌برند، تا کی هست و اصلاً قرار است با آن چه کنیم؟!

قبل از کرونا که بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ بشریت است، در قاموس داستان‌ها و فیلم‌های بسیاری درباره‌ی پاندمی‌ها ماجراهایی را دیده بودیم و حالا انگار هر روز درون خوابی مشوش یا داستان و فیلمی تخیلی بیدار می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میچ آلبوم» نویسنده‌ی امریکایی که با کتاب «سه‌شنبه‌ها با موری» در ایران به شهرت رسیده است، در حرکتی هوشمندانه همزمان با کرونا دست به نگارش رمانی زد که تصویری نمادین از احوال مردم جهان در این روزهاست. او داستانش را «human touch» نامیده و در یکی از شهرهای آمریکا می‌گذرد ولی جهان داستان او به وسعت زندگی همه مردمان و نوع بشر است.

میچ آلبوم این داستان را به صورت بخش‌بخش روی وبسایتش بارگذاری می‌کرده و به‌طور رایگان در اختیار خوانندگان قرار می‌داده است. حالا بعد از پایان این رمان کوتاه داستان میچ آلبوم به زبان‌های زیادی از جمله فارسی ترجمه شده است.

این کتاب که در ترجمه‌ای ‌دقیق به نام «در حسرت دست‌هایت» برگردانده شده در حجمی کم داستانی را روایت ‌می‌کند که همدلی هر مخاطبی را از هر زبان و منشی برمی‌انگیزد و حس همذات‌پنداری مخاطبان را به خوبی با خود همراه می‌کند.

ترجمه پاکیزه و خواندنی این رمان حاصل کوشش «فاطمه مدیحی بیدگلی» است که به خوبی از پس برگرداندن زبان و انتقال حس داستان برآمده است. داستان حول محور چهار خانواده می‌گذرد که هر کدام در گوشه‌ای از خیابان زندگی می‌کنند و روابط صمیمانه و نزدیکی دارند؛ روابطی که با شیوع ویروس کرونا دستخوش تغییراتی می‌شود که عجیب اما باورپذیر است. خواندن احوال زندگی این چهار خانواده را در رمان «در حسرت دست‌هایش» از دست ندهید.

این رمان در ۲۱۲صفحه و با قیمت۳۲هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1082563 برچسب‌ها میچ آلبوم انتشارات کتابستان معرفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا میچ آلبوم انتشارات کتابستان معرفت میچ آلبوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم

غفوری در پاسخ به سوال خبرنگار «فرهیختگان» در مورد توجه دوباره به سلبریتی‌ها و افراد مشهور در امر برنامه‌سازی به‌خصوص در نوروز امسال و یلدای سال گذشته علی‌رغم اشاره و تاکید مدیران سازمان به ساخت برنامه‌های فاقد سلبریتی گفت: «ما هیچ تاکیدی در این خصوص نداشتیم و هنرمندان می‌توانند با حفظ معیار‌های رسانه ملی کماکان در صداوسیما حضور پیدا کنند و به ساخت و تولید برنامه مشغول شوند. در بهره بردن از سلبریتی‌ها نیز از همان ابتدا مشکلی وجود نداشت و مسیر برای کسانی‌که به قواعد آن احترام می‌گذارند باز است.»

او همچنین گفت: «تلویزیون حتما از حضور هنرمندان در سازمان بهره لازم را می‌برد ولی این کار با رعایت اصول انجام می‌پذیرد و اگر هنرمند یا سلبریتی در آنتن زنده یا بیرون از آنتن زنده هر کاری که دوست دارد را انجام دهد مورد پذیرش ما نخواهد بود.»

قائم‌مقام معاون سیما در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «یکی از دلایل کاهش حضور هنرمندان در رسانه ملی ماحصل اتفاقاتی بود که در سال ۱۴۰۱ رقم خورد و بعضی‌ها حضورشان به دلایلی کمرنگ‌تر شد، ولی هرقدر از آن شرایط فاصله گرفتیم بازگشت هنرمندان به صداوسیما سیر صعودی به خود گرفت. البته تلویزیون حتما درخصوص برنامه‌هایی نظیر محفل و زندگی پس از زندگی که متکی به حضور سلبریتی‌ها نیستند نیز برنامه‌ریزی می‌کند.»

tags # صدا و سیما سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آدینه با داستان/ مرد خیلی پیر با بال‌های خیلی بزرگ
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • از اول هم با سلبریتی‌ها مشکل نداشتیم