Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه ۲۰ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن روسی کرونا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند، یکی از سازمان‌دهندگان آزمایشات روی این واکسن، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

به گزارش ایسنا، وی در این باره خاطر نشان کرد: هنوز زود است تا بروز موارد ابتلا به کروناویروس را به طور مستقیم با دریافت این واکسن مرتبط بدانیم چرا که بدن این اشخاص از هنگام تزریق واکسن، زمان کافی برای مصون شدن در برابر کروناویروس را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون می‌توان گفت تنها چند مورد از افراد دریافت کننده واکسن روسی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و با این وجود مجدد تاکید می‌کنم که در این مرحله، ارتباط دادن تزریق واکسن به ابتلای این افراد به این بیماری صحیح نیست.

جهان در حال نزدیک شدن به زمان انجام گسترده واکسیناسیون کروناویروس است و روسیه اولین کشوری است که به طور رسمی واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) را مورد تایید قرار داد.

بنابر اعلام خبرگزاری روسی Tass، حدود ۲۰ نفر از افرادی که در دور نخست تزریق واکسن Sputnik V قرار داشتند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گفته این کارشناس روس، اکثریت افراد مبتلا، دوز دوم این واکسن را دریافت نکرده‌اند در حالی که با دریافت دوز دوم، اثربخشی از ۹۰ به ۹۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی interestingengineering، پیش از این ادعا شده بود که این واکسن پس از تزریق دوز دوم، اثربخشی ۹۵ درصدی دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003BRY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی به خبرنگار ما گفت: باهدف افزایش ظرفیت نگهداری مناسب واکسن در استان خوزستان، زنجیره سرد مرکز بهداشت غرب اهواز با ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار لیتر راه اندازی شد.     وی افزود: تجهیزات این سردخانه بر اساس استاندارد‌های مورد تایید وزارت بهداشت تهیه و نصب شده است.   شریفی ادامه داد: در یکسال اخیر حدود ۱۳ زنجیره سرد دیگر در سایر مراکز بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مجهز به ژنراتور یا تابلوی خودکار شدند.     معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان اضافه کرد: با توجه به لزوم نگهداری واکسن در دمای مناسب از زمان تولید تا مصرف، دسترسی به زنجیره سرمای واکسن با کیفیت بالا، نقش بسزایی در تداوم کارایی واکسیناسیون در کودکان دارد.     وی می‌گوید: با این مداخله ها، تداوم تامین واکسن‌های با کیفیت، ایمن و کارآمد برای کودکان تضمین می‌شود.     شریفی با بیان اینکه امسال ۲ واکسن روتاویروس و پنوموکوک علاوه بر واکسن‌های روتین، به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه خواهد شد، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود به منظور پیشگیری از ابتلا نوزادان و کودکان به بیماری‌های واگیر از بدو تولد بر اساس برنامه واکسیناسیون نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند و دراین زمینه دچار تاخیر نشوند.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • برای حفظ کاهش وزن افراد در ماه رمضان موارد زیر باید رعایت شود
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه