Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین روز از آذر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر آتش تقی‌پور درباره وضعیت سینما اشاره کرد. خبرگزاری میزان - دوازدهمین روز از آذر ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر آتش تقی‌پور درباره وضعیت سینما اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

تقی‌پور: کرونا اکثریت بازیگران را بیکار کرده است

آتش تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون وضعیت فعلی سینما بعد از شیوع موج تازه بیماری کرونا گفت: سینمای کشور پیش از کرونا هم وضعیت خوبی نداشت که امروز انتظار وضعیت خوب از این حرفه را داشته باشیم، سینمای کشور سالهاست که با مشکلات فراوانی روبرو شده است، سینمایی که مشکلاتش برای هنرمندان پیشکسوت سالهاست نهادینه شده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه بعد از شیوع بیماری کرونا اوضاع سینما بدتر از قبل شد، از سویی وضعیت سینما خوب پیش نمی رفت و از سویی تعطیلی سالنهای سینما و تولیدات باعث شد تا بسیاری از عوامل جلو و پشت دوربین سینما بیکار شوند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم سینمایی خروج در همین رابطه ادامه داد: پیرامون مجموعه فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به طور کامل خانه نشین هستم، شرایط سنی من اجازه نمی‌دهد که ریسک کنم و سر کار خاصی بروم، در هر صورت نمی‌توان کرونا را شوخی گرفت.

وی در همین راستا ادامه داد: برای بازی چند پیشنهاد خوب داشتم، اما همه آن‌ها اکثرا به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده‌اند و منتظرند تا با عادی‌تر شدن وضعیت سلامت جامعه بار دیگر تولید و یا پیش تولید را آغاز کنند، کرونا بد دماری از روزگار تولیدات در آورده و این مشکلات همچنان ادامه دارد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درباره وضعیت سینمای کشور در سال جاری اضافه کرد: متاسفانه چیزی از سینما باقی نمانده است، از نظر من که این وضعیت حداقل تا سال ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا خواهد کرد، ما هم کاری از دستمان بر نمی‌آید، کرونا عنان همه چیز را در دست گرفته است.

وی در همین راستا ادامه داد: در شرایط فعلی تا آنجا که شنیدم اکثر فیلم‌هایی که اکران شده اند فروش کمی داشته اند که البته طبیعی است، کسی جرات به سالن سینما رفتن را به خودش نمی‌دهد، ما برای ادامه کار سینما نیاز به فکر بیشتری داریم و اگر نه با ورشکستگی کامل این هنر روبرو می‌شویم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

اکران آنلاین «بی‌صدا حلزون» در آستانه روز جهانی معلولین

خبرگزاری میزان - سینمای کشور از اسفند ماه گذشته با شوک بزرگی روبرو بوده است، شیوع بیماری کرونا باعث شد سالن‌های نمایش دهنده فیلم از اسفند ماه تعطیلی طولانی مدتی را تجربه کنند، اتفاقی که باعث شد تا آینده سینمای در سال ۹۹ با، اما و اگر‌های فراوانی روبرو باشد.  

از سویی بازگشایی سالن‌های نمایش و سینما از ابتدای تیر ماه امیدی تازه به چرخ کم تحرک سینمای سال ۹۹ بخشید، امیدی که از همان ابتدا با انصراف برخی از فیلم‌ها و فروش اندک برخی دیگر از آثار سینمایی روبرو شد، از سویی آنلاین هم با وجود قاچاق سریع آثار در همان ابتدا رو به سقوط گذاشت.  

در این میان، اما تولید آثار سینمایی متوقف نشد، اکثریت فیلمسازان به امید بازگشت سینما به وضعیت عادی و برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شروع به ساخت آثار سینمایی کردند، آثاری که بتواند بار دیگر سینما را به همان روز‌های خوب خود باز گرداند.  

با بازگشایی سینما‌ها فصل جدیدی در برابر سینمای ایران قرار گرفت اما با شیوع موج سوم بیماری کرونا بار دیگر سینماها با تعطیلی طولانی مدت روبرو شدند. فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی «بهرنگ دزفولی‌زاده» در آستانه روز جهانی معلولین راهی چرخه اکران آنلاین خواهد شد.

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از آثار بخش نگاه نو معرفی رونمای شد. «بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انیسی: «جای من اینجاست» روایتی از مقاومت دوران دفاع مقدس تا دوران معاصر است

فریبا انیسی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «جای من اینجاست» گفت: کتاب «جای من اینجاست» مستند روایی از زندگی شهید «سید حمید تقوی‌فر» سردار سپاه است که از ابتدایی ترین روزهایی ورودش به عرصه دفاع مقدس تا فعالیت‌ها و دستاوردهایش طی سالها دفاع از اسلام و ادامه مبارزاتش با استکبار پرداخته است.

وی در همین راستا ادامه داد: کتاب «جای من اینجاست» به رویکردهای شهید تقوی فر و اولین جرقه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس باز می‌گردد، وی برای دفاع از مهین تا آخرین روزهای ۸ سال دفاع مقدس حضور داشت او به عنوان فرمانده قرارگاه هجرت فعالیت‌های فراوانی را انجام داد و در ادامه در شکل گیری داعش به ایجاد بسیج مردمی عراق یا به عبارتی حشد شعبی نقش موثر داشت، با شکل گیری و گسترش آتش داعش در سوریه همراه با تعداد زیادی از افراد گروهش برای مبارزه به سوریه رفت اما پس از گسترش داعش در عراق به این کشور بازگشت و مبارزات گسترده را به همراه تمام اعضا گروه حشد شعبی ادامه داد و توانست با کمک فرماندهان این گروه به پاکسازی سامرا و همچنین راه اربعین بپردازد و در نهایت در نزدیکی شهر سامرا به شهادت رسید، مردم کشور عراق نیز به پاس تلاش‌های این مجاهد مکان یادبودی برای این شهید بزرگوار در نزدیکی شهر سامرا ایجاد کردند.

انیسی به چگونگی آشنایی‌اش با شهید حمید تقوی فر اشاره و ابراز کرد: برای کسب اطلاعات در مورد شهیدی دیگر به مصاحبه‌های متعدد با شهید حمید تقوی فر پرداختم، در آن زمان این شهید بزرگوار یکی از مسئولان و فرماندهان مبارزه با داعش در عراق محسوب می شد و از آنجا که وی وقت زیادی برای مصاحبه نداشت برای کسب اطلاعات بیشتری شماره همسرش را به من داد و گفت اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از من کسب کنید می توانید با همسرم در این زمینه صحبت کنید، فعالیت‌های برون‌مرزی وی اجازه ارتباط بیشتر با شهید تقوی فر را به من نمی داد زیرا او همواره در عرصه‌های دفاع از اسلام قدم برمی داشت و در جبهه‌های نبرد علیه استکبار فعالیت می کرد.

وی در مورد نگارش کتاب «جای من اینجاست» بیان کرد: پس از گذشت مدتی متوجه شدم که سردار شهید حمید تقوی فر به شهادت رسیده است، هنگامی که در مراسم این شهید بزرگوار شرکت کردم از من درخواست شد تا در مورد این شهید بزرگوار کتابی بنویسم زیرا آنها معتقد بودند من اطلاعات بیشتری نسبت به سایرین در مورد شهید تقوی فر دارم، همین امر سبب شد تا من جست‌وجو و جمع آوری اطلاعات بیشتر و بررسی و مصاحبه را شروع کنم، در عین حال با همسر این شهید بزرگوار که شماره‌ تماس شان را بیش از این به من داده شده بود تماس گرفتم و توانستند اطلاعات تکمیلی را کسب کنم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

آخرین اخبار از برگزاری جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری میزان - پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانه‌های تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویداد‌های مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند، اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.   بازگشایی تئاتر در تابستان هم نتوانست بار سنگین شکست تولیدات تئاتری را جبران کند و این هنر همزمان با امیدواری تازه اهالی تئاتر بار دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا در موج سوم تعطیل شد، اتفاقی که بار دیگر مخاطبان را به تماشای آنلاین تئاتر سوق داد.   بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

«نمایش‌های خیابانی» تئاتر فجر همچنان پذیرای متقاضیان می‌ماند

مهلت شرکت در بخش «نمایش‌های خیابانی» سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر با رویکرد اجرا در فضای باز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تا ۲۵ آذر تمدید شد.

بخش «نمایش‌های خیابانی» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به مدیریت سامان خلیلیان در ادامه رویکرد جشنواره تئاتر فجر به نمایش‌های خیابانی در گونه‌های مختلف خود به جهت ارتباط نزدیک‌تر با شهروندان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با پذیرش ۳۵ اثر برگزار خواهد شد.

این بخش در ۲ قسمت «تولیدات تازه» و «آثار اجراشده» و بخش ویژه «سرباز انقلاب» برگزار می‌شود و بنا بر درخواست متقاضیان، مهلت ارسال آثار برای حضور در آن تا ۲۵ آذر ۱۳۹۹ تمدید شده است.

متقاضیان می‌بایست تا تاریخ مشخص‌ شده، ۷ نسخه لوح فشرده اجرا و ۱ نسخه لوح فشرده حاوی عکس‌های اجرا را از طریق پست یا به صورت حضوری به دبیرخانه ‌سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر ارائه دهند و کد رهگیری دریافت کنند. ادامه مراحل ثبت تقاضا با درج کد رهگیری در سایت جشنواره به آدرس https://fitf.theater.ir صورت می‌گیرد.

دبیرخانه سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم با کدپستی ۱۱۳۳۷۱۳۵۱۴ قرار دارد و شماره تماس آن ۶۶۷۰۰۸۲۰ و ۶۶۷۱۵۰۵۹ است.

سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

فروش ۱۴ میلیون دلاری «دزد صادق» در هفته هشتم

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «دزد صادق» به کارگردانی «مارک ویلیامز» و با بازی لیام نیسون اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را جمعه هفته گذشته آغاز کرد و توانست در هفته هشتم اکران خود با فروش معادل ۱۴.۳ میلیون دلار روبرو شود.  

سارق بانک (لیام نیسون) تلاش می‌کند تا پول‌های ربوده شده را تحویل پلیس دهد، زیرا در دام عشق گرفتار آمده و قصد دارد زندگی سالمی را در پیش بگیرد، اما زمانی که متوجه می‌شود پلیس فدرال از او نیز فاسدتر است تصمیم میگیرد اسمش را از لیست مجرمین پاک کند.

بیشتر بخوانید:  برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

دزد صادق یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر اکشن به کارگردانی مارک ویلیامز است. از بازیگران این فیلم می‌توان به لیام نیسون و کیت والش اشاره کرد.

کریگ چاپمن، چارلز دورفمن، تای دانکن، جونا لوپ، مایلز نستل، مارک ویلیامز تهیه کنندگی مشترک این اثر سینمایی را بر عهده دارند. 

مارک ویلیامز یکی از سازندگان سریال موفق «اوزارک» کارگردانی این فیلم را برعهده دارد که کارگردان فیلم درام A «مرد خانواده» با بازی جرارد باتلر هم بود. لیام نیسون دوباره در نقش قهرمان داستان که با مشکل بزرگی روبرو شده خیلی خوب عمل می‌کند، اما نکته مهم در این تریلر تیم بازیگری خوب این فیلم است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ برچسب ها: سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا سینما سینمای ایران همین راستا ادامه نهمین جشنواره تئاتر فجر شیوع بیماری کرونا نمایش های خیابانی شهید بزرگوار خبرگزاری میزان اطلاعات بیشتر بیشتر بخوانید فیلم سینمایی مارک ویلیامز حمید تقوی فر بی صدا حلزون وضعیت سینما آخرین اخبار سینمای کشور لیام نیسون فعالیت ها کلیک کنید دفاع مقدس روبرو شد بار دیگر تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه

بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر»، روز گذشته در مجموع بیش از ۳۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در جدولِ «آمار جهانی کرونا» (کووید ۱۹) ثبت و ۵۷ فوتی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، هنگ کنگ با ثبت ۳۴ فوتی و شیلی با بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته در جهان گزارش کردند.

طبق آمار جهانی در مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده و مرگ بیش از ۷ میلیون بیمار نیز تأیید شده است.

داده‌های ورلداُمتر همچنین حاکی از آن است که بیش از ۶۷۵ میلیون و ۶۱۹ هزار پرونده پزشکی (۹۹ درصد) از کل ابتلاهایی که نتایج آن مشخص شده، به بهبود مبتلایان شامل بیماران تحت درمان در منزل یا بیمارستان منتهی شده است.

پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است.

در میان ۱۰ کشوری که به عنوان مناطقی با بالاترین آمار ابتلا در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۱۱ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند.

همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

بر همین اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از ۴۰۲ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی را تاکنون در این قاره گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • بازیگر سینما: یک چک افسری در گوش اسرائیل خواباندیم، حالا چی؟
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • پایان نوروز و آغاز اکران مدارس «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»
  • حمایت برای ادامه حیات