Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی و در یک بازی پرگل تیم شهرخودرو را با سه گل شکست داد.

به گزارش"ورزش سه" پرسپولیس بعد از تساوی خارج از خانه برابر نفت مسجدسلیمان برای اینکه در هفته ابتدایی کماکان در کورس باشد نیاز به برد داشت ضمن اینکه این تیم در سه بازی قبلی تنها یک گل زده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازی برابر شهرخودرو اما پرسپولیس در نمایش تهاجمی و روان توانست با سه گل حریفش را شکست بدهد. 


حمیدمطهری مربی تیم پرسپولیس که فصل گذشته به همراه یحیی گل محمدی در کادرفنی شهرخودرو حضور داشت درباره بازی گفت:" بازی خوبی بود. خیلی ها نگران بودند می گفتند چرا گل نمی زنید اما ما همیشه می گفتیم که مهم این است که داریم موقعیت خلق می کنیم. وقتی موقعیت خلق می کنید نباید نگران باشید اما وقتی فرصتی ایجاد نمی شود باید نگران بود."


اوافزود:" همانطور که قبلا گفته بودم اگر کادرفنی و بچه ها کارشان را تمام و کمال بکنند می توانیم حر حریفی را شکست بدهیم. در بازی برابر شهرخودرو هم فوتبال شناور و خوبی بازی کرده و روی مسایل تاکتیکی توانستیم نتیجه را به نفع خودمان رقم بزنیم. ما دنبال ارائه بازی  شناور (FreeForm) هستیم و فکر می کنم هر هفته این نوع بازی بیشتر جا می افتد و تیم منسجم تر کار می کند. بازیکنان جا به جایی های زیادی دارند و در همه نقاط زمین حضور پیدا می کنند."


یکی از چالش های پیش روی پرسپولیس بازی فینال لیگ قهرمانان و غیبت چندمهره اصلی است از همین رو گل محمدی در بازی های اخیر ترکیبی را به میدان فرستاده که همان ترکیب احتمالی بازی در فینال است. مطهری در این رابطه گفت:" با توجه به اینکه 29 آذر فینال لیگ قهرمانان را داریم و امیری و پهلوان دو بازیکن توانمند و تاثیرگذارمان را در اختیار نداریم ، خواستیم در این بازی ها بچه های بیشتر در شرایط تیمی و تاکتیکی قرار بگیرند و بدون این بازیکنان بازی را شروع کردیم. در بازی با نفت ناهماهنگی هایی وجود داشت اما بازی به بازی بهتری می شویم و پلن های مختلفی را بررسی می کنیم. هدف نهایی ما لیگ قهرمانان آسیا است. نه اینکه لیگ را جدی نگرفتیم ، خیلی هم برایمان جدی است اما در حال حاضر اصلی ترین هدف ما فینال لیگ قهرمانان است. سعی می کنیم به طور همزمان کارمان را هم در لیگ خوب پیش ببریم."


مربی تیم پرسپولیس در ارتباط با شناختش از رقبای این تیم در شرق آسیا گفت:" آنالیزورهای ما دارند بازی ها را رصد می کنند و انشالله در مرحله بعد هشت تیم پایانی را جدی تر و دقیق تر بررسی می کنیم." او درباره مقایسه فوتبال غرب و شرق آسیا هم افزود:" نمی خواهم بگویم غربی ها سرمایه گذاری کمتری کرده اند اما شرقی ها از نظر قواعد فوتبالی جلوتر هستند. تیم های غرب آسیا هم تیم ها قدرتمندی بودند و همه دیدند که چه بازیکنانی گرانقیمت و بزرگی بخصوص در خطوط جلویی شان بازی می کردند. اما تیم های شرق آسیا از نظر سرعت ، ریتم بازی و جا به جایی کاملتر و بهتر هستند. ما این را می دانیم اما اینطوری نیست که خودمان از پیش بازنده بدانیم. پرسپولیس کار بزرگی کرد و تیم هایی که هزینه های بسیار زیادی کرده بودند را از پیش رو برداشت و به فینال رسید.  بچه ها با جان و دل، با قلبشان بازی کردند. تیم های شرقی از نظر ساختاری و تکنولوژی از ما جلوترند اما ما ایران هستیم و همیشه کارهای بزرگی کردیم. علیرغم همه بی مهری هایی که به تیم ما شد با آن مدیریت ضعیف قبلی ، کارهای بزرگی انجام دادیم و با تمام توان می رویم که قهرمان آسیا شویم."


خط حمله ؛ کمبود ها و امتیازها


یکی از چالش های کادرفنی پرسپولیس در این فصل و برای فینال لیگ قهرمانان جدایی چند بازیکن کلیدی و محرومیت عیسی آل کثیر در خط حمله است. مطهری در این رابطه گفت:" ما در بخش حمله بازیکان تاثیرگذاری را از دست دادیم و عیسی آل کثیر واقعا ناجوانمردانه محروم شد. اما  هنوز مهره های خوبی داریم و می خواهیم با کار زیاد یک خط حمله قدرتمند داشته باشیم. این فشار روحی و روانی که در این هفته به بچه های خط حمله ما آوردند ، روی کارشان تاثیرگذاشته است. هواداران باید بگذارند این بچه ها با آرامش و تمرکز کامل کار کنند. بخشی از این هم به خود ما برمی گردد که این بچه ها را از لحاظ روحی و روانی به سطح خوبی برسانیم. اما مهمتر از همه این است که ما به کار گروهی اعتقاد داریم چه در  بخش حمله و چه در دفاع. همانطور که مدافعان ما گل می زنند مهاجمان ما هم در بخش تدافعی بسیار تاثیرگذارند و به همین دلیل است که در لیگ قهرمانان آسیا تنها دو گل از روی پنالتی خوردیم و در لیگ برتر هنوز گلی دریافت نکردیم. از طرفی ساختن و محکم کردن ساختار دفاعی زمان کمتری تا بخش تهاجمی می گیرد و مطمئن هستم هر هفته که می گذرد تیم ما در گلزنی عملکرد بهتری خواهد داشت."

 

دستیار یحیی گل محمدی در ادامه در این ارتباط که آیا این ترکیب خط تهاجمی می تواند امسال بار سنگین خط حمله را به دوش بکشد گفت:" اولین و مهمترین موضوع این است که یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی چه قبل و چه در پرسپولیس ثابت کرده که هر کجا بوده باعث پیشرفت تیم و سطح کیفی بازیکنان شده است. این اتفاق از زمان حضور آقا یحیی در پرسپولیس هم کاملا وجود دارد و قطعا درباره بچه های خط حمله اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر تیم ما فعلا همین نفرات است و نه می توانیم و نه می خواهیم که کسی را اضافه کنیم. بازیکنان توانمندی در خط حمله داریم اما بازی کردن در خط حمله پرسپولیس از نظر فنی و روانی بار سنگینی دارد. اما بچه ها با تلاش و جنگندگی بیشتر می توانند از این فشار گذشته و شرایط را به سود تیم و خودشان تغییر بدهند."


او اضافه کرد:" برای موفقیت عوامل مختلفی تاثیرگذارد است؛ عوامل بیرونی، درونی و محیطی. بچه های ما باید حواسشان جمع بوده و باهوش باشند تا از این چالش بگذرند. البته همانطور که گفتم برخی مواقع عوامل محیطی مثل زمین ورزشگاه هم در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار است. در سه بازی اول ما روی زمین های بدی بازی کردیم. اما باید این شرایط را کنترل کنیم تا به موفقیت برسیم."

 


درگیری با نوازی کنار خط


در جریان بازی پرسپولیس برابر شهرخودرو ، در حالی که سیدمهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو به خاطر محرومیت روی سکوها بود محمدنوازی دستیارش زیاد کنار خط می آمد و در یک صحنه با حمید مطهری مربی پرسپولیس بگو مگویی هم داشت. نوازی که پس از بازی هم گفته بود پرسپولیس تاکتیک خاصی ندارد امروز در مصاحبه ای درارتباط با درگیری لب خط گفت:" آقای مطهری حرفی زد و من جوابش را دادم. در صورتی که اصلا به ایشان ربطی نداشت. من اصلا داشتم با داور حرف می زدم. ایشان یک چیزی گفت."


حمید مطهری اما درباره اتفاقات دیروز و حرف های نوازی گفت:" من به چند دلیل واقعا قصد نداشتم راجع به این موضوع صحبت کنم. یکی اینکه قبلا مربی شهرخودرو بودم و با آقای حمیداوی و مهدی رحمتی کار کرده ام و از طرفی دوست ندارم راجع به برخی اتفاقات حاشیه ای که در کنار زمین می افتد حرفی بزنم. "


او افزود:" ایشان(محمد نوازی) ماجرا را برعکس دیده یا تعریف می کند. در زمان بازی ایشان درباره تیم ما صحبت کرد و من گفتم که اجازه ندارد درباره تیم ما صحبت کند." 


مربی پرسپولیس گفت:" ایشان با حرفی که در کنفرانس بعد از بازی زد نشان داده بود که کلا مثل اینکه برعکس صحبت می کند. گفتند پرسپولیس تاکتیک نداشته است. من اولین بار است که از مربی رقیبمان چنین حرفی می شنوم. به نظرم صحبت های کنفرانس نشان داد مسایل فنی را خیلی دقیق نگاه نکرده است. در طول بازی هم ایشان راجع به تیم ما صحبت کرد. ایشان گفت نفری یک سوت به پرسپولیسی ها بدهید تا داوری کنند و یکسری حرف هایی که واقعا مربوط به تیم ما نبود و مربی تیم حریف نباید راجع به آن صحبت کند. فکر کنم ایشان دلش می خواست خودش سوت را می گرفت." 


مطهری همچنین گفت:" معتقدم باید یک جایی این رنگی بودن را کنار بگذاریم و راجع به فوتبال صحبت کنیم. اینکه حالا هرکداممان یک عقبه رنگی داریم نباید با تعصب صحبت کنیم. تنها می گویم بهتر است مربیان و نیمکت ها راجع به مسایل فنی تیم خودشان صحبت کنند نه اینکه لب خط با حاشیه سازی و حرف زدن راجع به تیم حریف بخواهند روی زیبایی مسابقه تاثیر بگذارند. "


بازی با نساجی


دستیار یحیی گل محمدی در پرسپولیس که دو فصل پیش با مجید جلالی روی نیمکت نساجی نشست درباره بازی هفته آینده با این تیم گفت:"نساجی تیم قابل احترامی است. خودم آنجا کار کرده ام. مازندرانی ها عاشق این تیم هستند. می دانیم بازی در زمین نساجی همیشه سخت است. زمین آنجا به گونه ای است که می تواند احتمال آسیب دیدگی را زیاد کند ضمن اینکه به فینال آسیا هم نزدیک هستیم. امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و بچه ها با سلامت از زمین بیرون بیایند."

 


بشار می رود؟


مربی پرسپولیس درباره این خبر که گفته می شود بشاررسن بعد از فینال لیگ قهرمانان می رود گفت:" من هم این خبر را شنیدم واگر واقعیت داشته باشد فقط بی درایتی فرد قبلی که پست مدیریت را داشت می رساند چرا که یک مدیر خوب هیچوقت چنین کاری در حق تیم باشگاهش نمیکند. این کار مصداق ضربه زدن به تیم است. من راجع به قرارداد نمی دانم اما اگر اینگونه باشد اتفاق اصلا خوبی نیست."

 

او افزود:" جا دارد اینجا از آقای سمیعی و شکوری تشکر کنم. آقای سمیعی در این چند وقت به جای حضور در رسانه ها با گروهش دارد کار می کند و سعی دارد مشکلات را حل کند. در روز بازی با شهرخودرو هم آپشن ها و مبالغی که از فصل قبل مانده بود تسویه کردند. درست است باید فصل جدید پولی پرداخت نشده اما همین هم کار خوبی بود که انجام شد. به نظرم مدیریت در حال حاضر اشراف خوبی روی مسایل دارد و سعی دارد مشکلات را کم کند. از ابراهیم شکوری که یک فوتبالی است و با هم قبلا در سایپا هم کار کردیم هم ویژه تشکر می کنم که به خوبی توانسته ارتباط بین تیم و مدیریت بشگاه را برقرار کند."


مطهری در پایان درباره قضاوت رضاکرمانشاهی در بازی برابر شهرخودرو گفت:" تیم داوری قضاوت خوبی داشت. بهتر است روی داوری ها فشار نگذاریم. به نظرم کرمانشاهی و تیمش قضاوت خوبی داشتند."

حمید مطهری پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حمید مطهری پرسپولیس تهران فینال لیگ قهرمانان برابر شهرخودرو یحیی گل محمدی گل محمدی بچه ها خط حمله تیم ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن | اوسمار یکی را نمی خواهد

به گزارش همشهری آنلاین روبرو نیوز مهدی عبدی که در تابستان گذشته با نظر گل‌محمدی از جمع سرخپوشان جدا و به صورت قرضی راهی تراکتور شد چون تحت قرارداد پرسپولیس است، تمایل دارد به این تیم برگردد. البته تبریزی‌ها هم خواستار خرید دائمی او هستند و این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که پرسپولیس تمایلی برای حفظ این بازیکن نداشته باشد. ناگفته نماند عبدی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و طبیعتا این باشگاه اگر می‌خواهد او را باز هم به تیمی قرض دهد باید قراردادش را تمدید کند یا اینکه تصمیم به فروش او بگیرد. ناگفته نماند انتقال قرضی عبدی به تراکتور از نظر مالی خیلی به سود او تمام شد. درمورد عبدی باید گفت اوسمار هم خیلی روی او نظر مساعد ندارد و این مساله کار او را برای بازگشت به پرسپولیس سخت می‌کند.

علیپور مشتاق بازگشت
علی علیپور بعد از سپری کردن 4 فصل نه‌چندان خوب در فوتبال پرتغال به نوعی ناچار به بازگشت دوباره به فوتبال ایران است. از این جهت که او پیشنهاد مالی خوبی از باشگاه ژیل‌ویسنته برای تمدید دریافت نکرده و پیشنهاد خارجی دیگری هم ندارد. البته او فصل پیش و نیم‌فصل هم مورد توجه تراکتور قرار داشت اما تاکیدش این بود که در صورت بازگشت به ایران دوست دارد در پرسپولیس به فوتبالش ادامه دهد. علیپور برخلاف عبدی بازیکنی دونده و سختکوش است و از این جهت بعید است اوسمار تمایلی برای جذب او نداشته باشد؛ هرچند این مربی برزیلی در صورت ماندن در پرسپولیس به دنبال جذب مهاجم خارجی بلندقامت است اما مدیران باشگاه پرسپولیس علاقه‌مند به بازگشت علیپور به تیم‌شان هستند. البته با اتمام این فصل غیر از بازیکنان اشاره‌شده باز هم هستند نفراتی که دوست داشته باشند برای پرسپولیس بازی کرده یا به این تیم برگردند؛ اتفاقی که مشابه آن را در سال‌های گذشته زیاد دیده‌ایم.

کد خبر 846212 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • محکومیت ۸۰۰میلیونی؛ داغ پرسپولیسی‌ها تازه شد!
  • چشم امیر قلعه و نظارت بر بازی حساس
  • مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن
  • مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن | اوسمار یکی را نمی خواهد
  • خبر خوش برای پرسپولیسی ها؛‌ رامین رضائیان محروم شد