Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@11:32:30 GMT

نماینده کاشمر هم کرونا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۷۸۵۸

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.

نیک بین چهل و پنجمین نماینده مجلس یازدهم است که به این ویروس مبتلا شده است و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا نماینده مردم کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهشتی، عضو مجلس خبرگان: به اختلافات جناحی مبتلا هستیم/ مردم عادی که مشکلی ندارند، مشکل جناح‌های سیاسی هستند/ اگر مجلس آینده انقلابی باشد، همه چیز درست می‌شود/ انقلابی بودن یعنی به تمام محورهای قانون اساسی پایبند باشند

پایگاه خبری جماران: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلافات جناحی و همین مسائلی که مبتلا به آن هستیم به معنای عدم اتحاد و عدم انسجام است. اینکه معلوم است. اما راه حل مشکل عدم وحدت، هیچ راهی ندارد جز اینکه ایمان به میدان بیاید. «انما المومنون اخوه» اگر بر ایمان‌مان تکیه کنیم، با محور محوریت ایمان می‌توانیم با هم متحد باشیم. اما مادامی که ایمان در ما ضعیف باشد و مورد توجه نباشد، آن وحدتی که ایده‌آل است تحقق پیدا نمی‌کند. 

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با آیت‌الله احمد بهشتی در پی می آید:

ضمن سلام و تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حضرتعالی، مستحضرید که رهبری در سخنرانی اخیر خود به «وحدت ملی و اتحاد دلها و عزم‌ها و اراده‌های مردم» از زاویه منافع ملی مورد تأکید قرار دادند و با ابراز تأسف از وجود مشکلات و عقب‌افتادگی در این زمینه گفتند: «در این زمینه دچار غفلت شده‌ایم و به دست خودمان وحدت ملی و همدلی اجتماعی را مخدوش کرده‌ایم. همه هم در این غفلت شریکیم و همه نیز وظیفه داریم وحدت ملی و اتحاد مردم و مسئولان را حفظ و روز به روز تقویت کنیم.» تحلیل و ارزیابی شما از بیانات رهبری چیست و راه حل کدام است؟

اختلافات جناحی و همین مسائلی که مبتلا به آن هستیم به معنای عدم اتحاد و عدم انسجام است. اینکه معلوم است. اما راه حل مشکل عدم وحدت، هیچ راهی ندارد جز اینکه ایمان به میدان بیاید. «انما المومنون اخوه» اگر بر ایمان‌مان تکیه کنیم، با محور محوریت ایمان می‌توانیم با هم متحد باشیم. اما مادامی که ایمان در ما ضعیف باشد و مورد توجه نباشد، آن وحدتی که ایده‌آل است تحقق پیدا نمی‌کند. لذا اخوت ایمانی لازم است. ما هم‌وطن و همه ایرانی هستیم، کفایت نمی‌کند. چیزی که می‌تواند برای وحدت لازم و برای انسجام کامل کافی باشد، همان ایمان است. ایمان به خدا، نماز، روزه، روزه ماه مبارک رمضان، در زیر پرچم ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) بودن و عنایات امام زمان(عج) می‌تواند وحدت لازم را برای ما فراهم کند و الا هر چه از ایمان و اخلاص فاصله بگیریم وحدت لازم تحقق پیدا نمی‌کند.

وظیفه مسئولین و متصدیان در ایجاد وحدت و انسجام ملی چیست؟  

جواب بنده معلوم شد. مسئولان و غیرمسولان هیچ فرقی نمی‌کند، همه باید زیر پرچم ایمان باشند. هیچ راهی غیر از این برای وحدت و انسجام نداریم. ایمان و اخلاص‌ نسبت به امام زمان(عج)، نسبت به ائمه اطهار(ع) و نسبت به مراجع تقلید داشته باشند. مرجعیت می‌تواند محور باشد و مخصوصاً رهبری که خودشان یکی از مراجع هستند. این‌ها می‌توانند وسیله وحدت کامل و انسجام تام و تمام باشند؛ مسئولین و غیر مسئولین فرقی نمی‌کند.

به نظر حضرتعالی مخاطب رهبری چه کسانی بودند؟

معلوم است. عده‌ای می‌گویند ما اصلاح‌طلب هستیم، عده‌ای می‌گویند اصول‌گرا هستیم و عده‌ای می‌گویند نه این و نه آن. مخاطب معلوم است و ضمیر مرجع خود را پیدا می‌کند.

یعنی مخاطب همه مردم و جناح‌های سیاسی هستند.

بله، البته مردم عادی که مشکلی ندارند. مسأله مهم همان جناح‌های سیاسی است. مردم که مشکلی ندارند؛ میلیون‌ها نفر روز 22 بهمن می‌آیند، راهپیمایی می‌کنند و شعار می‌دهند. مردم مشکلی ندارد بلکه مشکل همان جناح‌های سیاسی هستند. این سیاست است که باعث گرفتاری می‌شود. اما سیاستی که متکی به ایمان، نبوت، قرآن، امامت و ولایت باشد، از محور اصلی فاصله نمی‌گیرد.

به نظر حضرتعالی مجلس آینده چقدر می‌تواند در ایجاد وحدت و انسجام تأثیرگذار باشد؟

اگر مجلس آینده مجلس انقلابی باشد، همه چیز درست می‌شود. البته اینکه رهبری فرمودند، «مجلس انقلابی است» به نظر من جمله اخباری است، ولی معنای آن انشاء است. چون این گونه اثرش بیشتر است. به مجلس بگویند مجلس انقلابی، بهتر از این است که بگوییم مجلس بیا و انقلابی باش. اثر اولی خیلی بیشتر است تا دومی. ان‌شاءلله مجلس انقلابی باشد همان‌طور که رهبری فرمودند و به آنچه که سوگند یاد می‌کنند پایبند باشند. نمایندگان سوگندی که در مجلس قرائت می‌کنند ان‌شالله قصد انشاء قطعی کنند.

از نظر شما انقلابی بودن مجلس یعنی چه؟

انقلابی بودن یعنی به تمام محورهای قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبند باشد.

اینکه فرمودید انشایی باشد را بیشتر توضیح دهید.

برای نمونه در روایات روای سوال می‌کند که در نماز فلان جور شد، حضرت نمی‌فرماید «اَعِد»، بلکه می‌فرماید: «یُعید». به جای اینکه امر کند جمله خبری به کار می‌برد. اثر امر بیشتر از این است که جمله انشایی را به کار ببرد. از نظر قانون فصاحت و بلاغت این جمله بیشتر اثر می‌کند.

اینکه بگوییم شما انقلابی هستید، این جمله در روحیه انقلابی نمایندگان بیشتر تأثیر می‌کند تا به آن‌ها بگوییم مجلسی‌ها شما باید انقلابی باشید. اگر «باید» بگوییم ممکن است آن طور که باید و شاید اثر نکند ولی وقتی می‌گوییم انقلابی هستید، اثرش خیلی بیشتر است و از نظر روانشناسی و ادبیات بسیار موثر واقع می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • (ویدئو) افشاگری فرامرز خودنگاه از تماس نماینده مجلس تا پیشنهاد سکه و پرادو!
  • ضرورت واردات خودرو
  • بهشتی، عضو مجلس خبرگان: به اختلافات جناحی مبتلا هستیم/ مردم عادی که مشکلی ندارند، مشکل جناح‌های سیاسی هستند/ اگر مجلس آینده انقلابی باشد، همه چیز درست می‌شود/ انقلابی بودن یعنی به تمام محورهای قانون اساسی پایبند باشند
  • برخورد با سوداگری از الزامات هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید