Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، کوریا با اشاره به اینکه تحریم های یکجانبه پیامدهای انسانی ویران کننده ای در کشورهای هدف دارند، به مستندات و شواهد گسترده موجود درخصوص تبعات منفی انسانی تحریم ها پرداخت و افزود: بسیار مهم است که این اسناد و شواهد را به اطلاع اذهان عمومی جهانی برسانیم. وی ادامه داد: فقط در یک مورد که مربوط به قبل از همه گیری کرونا است، حدود 3500 کودک سرطانی در ایران از دسترسی به داروهای حیاتی مورد نیاز محروم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه افکار عمومی جهان به خوبی از پیامدهای تحریم های یکجانبه مطلع نیست.

  مدیر اجرایی مرکز جنوب در ادامه به نقش زور و قدرت در اعمال تحریم های زورمدارانه یکجانبه پرداخت و گفت: یک مطالعه اخیر نشان داده که سرانه تولید ملی کشورهای اعمال کننده تحریم، بیش از 5 الی 10 برابر سرانه تولید ملی کشورهای مورد هدف است. لذا، این نشان دهنده این است که این اقدامات قهری بر پایه زور، قدرت اقتصادی و قدرت نظامی اعمال می گردند و نه بر پایه حقوق و منطق بین المللی.

   این مقام بین المللی با رد این ادعا که تحریم ها هدفمند بوده و فقط برخی افراد و شرکت ها را هدف قرار می دهند، افزود: تحریم ها، پیامدهای جامع و سراسری دارند و کل جمعیت کشور هدف را قرار می دهند. وقتی که بانک مرکزی یک کشور هدف قرار می گیرد، جابجایی پول برای تمامی اهداف بلوکه می شود. وی افزود: تعاریف موجود در مورد استثنائات بشردوستانه ذیل تحریم ها، کاملا مبهم و ناکافی می باشند. کمک های انسان دوستانه به کشورهای تحت تحریم، بر یک مبنای جانبگرایانه و نامتعادل تعلق می گیرد. معیارهای تعریف شده، اصلا ثابت نیستند و هر بار تغییر می کنند.

   وی، همچنین ادعاهای مطروحه درخصوص اینکه اعمال تحریم های یکجانبه برای ارتقای حقوق بشر است را بی اساس دانسته و اظهار داشت: این ادعاها برخلاف تمامی اسناد و شواهدی است که ما داریم. اقدامات قهری یکجانبه صرفا باعث آزار و صدمه به مردم جمعیت هدف اعمال می شود و در برخی مواقع، صدمات وارده از این طریق با صدمات وارده از طریق جنگ افزارهای متعارف برابر می باشد.

   کوریا در ادامه صحبت های خود ضمن کافی ندانستن محکومیت اقدامات زورمدارانه یکجانبه برای تغییر وضعیت، تأکید کرد: من فکر نمی کنم که دولت جدید آمریکا نیز اقدام خاصی در تسکین این وضعیت انجام دهد. لذا، در ابتدا بایستی آگاهی عمومی را در جهان درخصوص تبعات منفی این تدابیر بر مردم بالا ببریم که مستندسازی در این میان بسیار مهم است.

  وی، در ادامه پیشنهاداتی را برای مقابله با کاهش آثار تحریم های یکجانبه ارائه نمود و در همین راستا، پیشنهاد تغییر در ساختار نقل و انتقالات مالی برای کمک های انسان دوستانه را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر، تمامی بانک های دنیا به دلیل ترس از تحریم های آمریکا حاضر به انجام تراکنش های مربوط به خرید اقلام انسان دوستانه نیستند. حتی سازوکار اینستکس هم نتوانست در این میان کارا باشد. یکی از پیشنهادات مطرح، ایجاد یک موسسه می باشد که با واحد پولی به غیر از دلار کار کند. این کار سختی نیست. تنها 14 درصد از اقتصاد دنیا متعلق به آمریکا است و 86 درصد متعلق به سایر کشورهاست و این بدان معنی است که آمریکا نمی تواند به آن 86 درصد فشار یا تحریمی وارد کند. راهکار دیگر، اعطای مجوز اختیار به یک نهاد واحد در سطح جهانی است تا استثنائات انسان دوستانه را مدیریت کند. یک راهکار دیگر می تواند ایجاد یک ارز دیجیتال خاص برای این اهداف باشد که ربطی به سیستم مالی آمریکا نداشته باشد.

  مدیر اجرایی مرکز جنوب در پایان گفت: به شدت غیر قابل قبول است که یک گروه کوچک حدودا 200 نفره در بخش تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا بنشینند و با طرح های خود، در مورد دسترسی حدود یک سوم مردم دنیا به غذا و نیازهای اولیه خود تصمیم بگیرند. وی، بر آمادگی مرکز جنوب برای همکاری با گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه و دولت های مورد هدف تحریم ها و جامعه بین المللی به منظور کاهش تبعات این اقدامات و پیگیری عدالت در این خصوص، تأکید کرد.

    لازم به توضیح است که مرکز جنوب به عنوان یک سازمان بین دولتی و متشکل از 54 کشور در حال توسعه می باشد که در سال 1995 میلادی و با هدف کمک به کشورهای در حال توسعه در بهره مندی از تخصص یکدیگر برای ارتقای اهداف مشترک تأسیس شد. مقر این مرکز در ژنو سوئیس است.  

311311

کد خبر 1462161

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی تحریم های یکجانبه انسان دوستانه مرکز جنوب تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بارها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیزهایی است که قابل تحریم باشد.

بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشورهای عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال تعمیق است
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • تاکید بر بهره برداری از ظرفیت بریکس برای خنثی سازی تحریم‌ها