Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:47:30 GMT

آخرین خبرها از وضعیت سلامت آیت‎الله مصباح یزدی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۱۴۵

آخرین خبرها از وضعیت سلامت آیت‎الله مصباح یزدی

فرزند آیت‎الله محمدتقی مصباح یزدی به بیان آخرین جزئیات وضعیت سلامت پدر خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی با بیان اینکه بیماری پدرش جدید نیست، یادآور شد: سالهاست که پدرم بیماری گوارش داند و همان بیماری هم شدت پیدا کرده است و از علائم این بیماری ضعف است که الان بیشتر هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند درمان پدرش به طور طبیعی ادامه دارد، گفت: از این جهت نگرانی وجود ندارد. ایشان در منزل هستند و فعلاً نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست

فرزند رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد: اخبار کذب شایعاتی که احیانا در رسانه‎های مختلف افرادی می‏سازند و پخش می‏کنند را مطلقاً مورد توجه قرار ندهید و اخبار را از سایت رسمی آیت‎الله مصباح پیگیری کنید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصباح آیت الله مصباح یزدی آيت الله مصباح يزدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست

شاید گاهی اوقات خوردن سبزیجات به اندازه کافی دشوار باشد. با این وجود، اگر از مصرف سبزیجات صرفنظر کنید به طور بالقوه مقدار زیادی مواد مغذی، ویتامین‌ها و فواید آن برای سلامتی را از دست خواهید داد.

به گزارش سرگرمی روز، سبزیجات خاصی وجود دارند که حاوی مواد مغذی برای سلامت قلب و کاهش کلسترول هستند. برای مثال، هویج یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌تواند به کاهش و مدیریت سطح کلسترول کمک کند.

هویج منبع خوبی از فیبر محلول است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. هم چنین، هویج سرشار از بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و ویتامین «آ» است که می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی محافظت کند.

بهترین بخش آن است که هویج به شکل قابل توجهی همه کاره است: می‌توانید آن را با هوموس نوش جان کنید، به سالاد اضافه کنید یا با روغن زیتون و سیر برشته کنید و به عنوان غذای جانبی از آن لذت ببرید.

هویج تقریبا همیشه ابتدا با سلامت چشم شما مرتبط است و دلیل خوبی نیز برای این موضوع وجود دارد. هویج سرشار از ویتامین «آ» است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی کمک می‌کند.

هم چنین، هویج حاوی لوتئین (به عنوان یک آنتی اکسیدان جهت جلوگیری از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند و در سلامت چشم و پوست بسیار موثر می‌باشد) است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (یک مشکل چشمی شایع و یکی از علل اصلی از دست دادن بینایی در افراد بالای ۵۰ سال می‌باشد) کمک کند. با این وجود، علیرغم آن که هویج برای بینایی شما عالی است فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود.

هویج یک میان وعده عالی برای کمک به قلب و کاهش کلسترول می‌باشد زیرا خوردن آن آسان بوده و سرشار از فیبر است. ارتباط بین فیبر غذایی و کلسترول قابل توجه است. مقاله‌ای منتشر شده در نشریه Nutrients نشان می‌دهد که فیبر نامحلول و محلول به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند که در نهایت به کاهش خطر بیماری قلبی می‌انجامد.

نتیجه پژوهش دیگری که در نشریه لنست منتشر شد نشان داد که خوردن دست کم ۲۵ گرم فیبر در روز به کنترل وزن، قند خون، سطح فشار خون و کلسترول کمک می‌کند.

هویج علاوه بر فیبر موجود در آن از طریق سطوح بتاکاروتنی که دارد فوایدی برای سلامت قلب دارد. بر اساس پژوهشی که در نشریه Circulation Research منتشر شده بتاکاروتن به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

در نهایت، هویج حاوی ویتامین «آ» است که کارشناسان می‌دانند با سلامت قلب ارتباط دارد. با این وجود، پیش از آن که بتوانیم به طور قطع بگوییم چگونه ویتامین «آ» می‌تواند به قلب شما کمک کند باید پژوهش‌های بیش‌تری انجام شود.

بنابراین، دفعه بعد که هوس یک میان وعده سریع کردید و قصد داشتید سبزیجات خوشمزه را در فر برشته کنید سعی کنید مقداری هویج بگیرید و مقداری مواد مغذی برای سلامت قلب به بدن خود بدهید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • ایرانی‌ها چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟
  • آخرین خبرها از وضعیت فرودگاه‌های استان کرمان
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است