Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@14:02:22 GMT

رئیس جمهور عراق ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۲۱۷

رئیس جمهور عراق ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ترور محسن فخری زاده را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز(چهارشنبه) با برهم صالح، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دوجانبه، راهکارهای توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور و و همچنین درخصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی منطقه بحث و رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهم صالح در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و تعرض به امنیت کشورها و سلامت شهروندان با هر انگیزه‌ای است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای کشورمان بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه‌ تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین خاطرنشان کرد: سیاست های عراق بر اساس اعتقاد راسخ در مخالفت با خشونت و تنش است؛ تنش هایی که می تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد و بغداد تلاش می‌کند که از درگیری و تنش هایی که بر امنیت و ثبات داخلی عراق تاثیر می‌گذارد، دوری کند. عراق با تمام توان از همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد صلح وثبات در منطقه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، ایرج مسجدی در این دیدار بر پایبندی ایران در حمایت از ثبات عراق و تقویت مناسبات اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور تاکید کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فخری زاده ترور شهید فخری زاده شهید محسن فخری زاده رئیس جمهور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیداً محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) ۱۰ فروردین،  حملات هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیرو‌های نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری سانا از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقاطی در حومه حلب، خبر داد.

ناصر کنعانی با ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت سوریه به ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حملات، افزود: این حملات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ضروری است جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر محکوم کردن این حملات متجاوزانه، اقدامات بازدارنده انجام داده و رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: این حملات رژیم صهیونستی هماهنگ و همزمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسرائیل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیانشان کرده‌اند.

کنعانی با اشاره به شکست و بی‌آبرویی رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: حملات متجاوزانه به سوریه تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، یک مسئولیت بین‌المللی و جهانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیداً محکوم کرد
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد