Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دارایی کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مالیات را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال از سال ۲۰۲۲ وضع کند. همچنین اظهار داشت که تا زمانی که کشورهای بزرگ با رویکرد هماهنگ در زمینه مالیات روبرو شوند، این قانون در این کشور برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کانادا در حال کار بر روی یک رویکرد مشترک برای اطمینان از این است که شرکت‌های دیجیتال مانند Google و Facebook سهم مالیات خود را به عنوان بودجه‌هایی برای درمان ویروس کرونا پرداخت کنند. کانادا گفت که نگران تاخیر در رسیدن به توافق است. تهدید مالیات خدمات دیجیتالی، تهدیدات تلافی جویانه تجاری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید

روسیه سه شبکه اجتماعی بزرگ را فیلتر می‌کند

مالیات جدید از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ لازم‌الاجرا می‌شود و تا زمان توافق رویکرد مشترک همچنان پابرجا خواهد بود. این اقدام می‌تواند درآمد فدرال را در طول ۵ سال، سالی ۳/۴ میلیارد دلار کانادا (۲/۶ میلیارد دلار) افزایش می‌یابد. وزیر مالیات کانادا، کریستیا فری‌لند، در به روزرسانی اقتصادی پاییز به قانون‌گذاران این کشور گفت: کانادایی ها خواهان یک سیستم مالیاتی عادلانه هستند، جایی که همه سهم عادلانه خود را پرداخت کنند. كانادا در صورت لزوم، برای اعمال مالیات بر شركت‌های بزرگ چند ملیتی دیجیتال، یك جانبه عمل خواهد كرد، بنابراین آن‌ها سهم عادلانه خود را مانند هر شركت دیگری كه در كانادا فعالیت می‌كند، پرداخت می‌كنند.

فروشندگان مستقر در خارج از این کشور که حضور فیزیکی در کانادا ندارند، همچنین مجبور به جمع آوری مالیات فروش محصولات مانند برنامه‌های تلفن همراه، بازی‌های ویدیویی آنلاین و پخش جریانی هستند. این اقدام باید طی ۵ سال ۱/۲ میلیارد دلار کانادا جمع کند. اتاوا همچنین قصد دارد افرادی را که محل اقامتی را کوتاه مدت اجاره می‌کنند، به گرفتن مالیات فروش ملزم کند، گفت: سیستم عامل‌های معروف اجاره دیجیتال در حال حاضر مجبور به وضع مالیات نیستند. این هتل ها را در یک نقطه ضعف قرار می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت دیجیتال مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره‌ مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده ‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌ های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک‌ ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می‌کند."

 

 

دیگر خبرها

  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست بازداشت شد
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • بازداشت سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد
  • پرداخت مالیات بر ارث الکترونیکی شد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان