Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از توافق میان دولت کابل و گروه طالبان برای آغاز گفت وگو در مورد برنامه اصلی روند صلح استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: تفاهم طرف‌های مذاکرات صلح در دوحه گام رو به جلو و بیانگر عزم مشترک طرفین برای حصول نتیجه موفقیت آمیز نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از گفت‌وگوهای داخلی در افغانستان، افزود: راه حل سیاسی و جامع در افغانستان بستر واقعی برای رفاه، صلح و توسعه این کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، «احمدنادر نادری» سخنگوی هیأت دولت افغانستان در دوحه امروز (چهارشنبه) به طلوع نیوز گفت که مذاکرات بر سر چارچوب گفت و گوها از جمله مقدمه آن که بحث در باره روشن شدن بیشتر آن ادامه داشت، نهایی شده است.

وی افزوده است که طرف‌های مذاکره کننده اکنون گفت و گوها را روی برنامه مذاکرات صلح آغاز کرده‌اند.

«محمد نعیم» سخنگوی هیأت گروه طالبان نیز گفته است که بحث دستور کار مذاکرات نهایی شده و بزودی گفت‌وگو در باره مذاکرات صلح آغاز خواهد شد.

مذاکرات صلح دولت افغانستان و گروه طالبان ۲۲ شهریور ماه در دوحه به صورت رسمی آغاز شد. دو طرف به تازگی از نهایی شدن چارچوب مذاکرات خبر می‌دهند و بررسی مشکلات اصلی که رسیدن به توافق صلح خواهد بود، پس از آن آغاز می‌شود.

برچسب‌ها طالبان وزارت خارجه پاکستان مذاکرات صلح افغانستان دوحه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طالبان وزارت خارجه پاکستان مذاکرات صلح افغانستان دوحه طالبان وزارت خارجه پاکستان مذاکرات صلح افغانستان دوحه اخبار کنکور مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳