Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@19:01:10 GMT

ایرانِ اکنون به زودی در کرواسی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۹۵۱

ایرانِ اکنون به زودی در کرواسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در معرفی «ایرانِ اکنون» عنوان شده است: این کتاب نوشته «ایوان جُگیچ»("Ivan Đogić")، شهروند ۳۵ساله کرواسی و فعال در صنعت توریسم است که از سال ۲۰۱۸ میلادی به ایران و شهر اصفهان مهاجرت کرده است. او پروژه‌های مختلفی برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران اجرا کرده و برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوان جُگیچ از نقاط دیدنی ایران تصاویر منحصر به فردی تهیه کرده است که علاوه بر انتشار توسط وزارت میراث فرهنگی کشورمان، در کتاب او نیز منتشر خواهد شد. کتاب «ایرانِ اکنون» همچنین در بردارنده معرفی‌هایی از میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق مختلف ایران است.

او که اخیرا در مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های کرواسی در مورد تجربه‌های خود از ایران و کتابش می‌گوید، کمپینی نیز برای حمایت از پروژه‌های فرهنگی خود در معرفی ایران به راه انداخته است.

کد خبر 569744 برچسب‌ها ایران‌ شناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

مصطفی ده پهلوان امروز، ۳۰ فروردین ماه در حاشیه مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در این مجموعه جهانی برگزار شد، گفت: ظرفیت آثار در حوزه میراث فرهنگی در استان فارس بسیار گسترده است و شهرت جهانی دارد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی که به شکلی به تاب‌آوری در مقابل مخاطرات محیطی تاکید دارد، اشاره کرد و گفت: معتقدم این شعار به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید و مشارکت مردم مطرح‌شده گره می‌خورد چراکه اگر میراث فرهنگی پشتوانه مردمی نداشته باشد محکوم به فنا خواهد بود.

ده پهلوان افزود: برای نمونه برداشت بی‌رویه آب و فرونشست‌های زمین خطرات جبران‌ناپذیری را برای مجموعه‌های جهانی، چون تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم به وجود می‌آورد.

 وی با اشاره به اینکه طبق آمار‌های ارائه‌شده حدود ۷۰ چاه غیرمجاز در دشت مرودشت پلمپ شده است، افزود: زمانی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به‌درستی رخ می‌دهد که علاوه بر میراث فرهنگی جامعه هدف، چون مردم و حتی ادارات و سازمان‌ها براین مهم تأکید داشته باشند.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در ادامه سخنانش اخذ سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید را اتفاق بزرگ و مهمی دانست و گفت: موضوع صیانت و پاسداشت از میراث فرهنگی وجوه مختلفی دارد که بخشی از آن به حفاظت‌های داخلی و علمی خود مجموعه‌ها و بخش دیگر آن به قوانین و مقررات موجود برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: سند مالکیت تخت جمشید اقدام ارزشمند و بزرگی است که باعث می‌شود حفاظت و صیانت از این مجموعه عظیم راحت‌تر صورت گیرد.

ده پهلوان ادامه داد: زمانی که میراث فرهنگی در پناه قانون قرار می‌گیرد بی‌تردید راحت می‌توان از آنها حفاظت و حراست کرد.

وی به تعامل خوب وزارت میراث فرهنگی با قوه قضاییه در بحث حفاظت از آثار تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای رسیدگی به جرائم حوزه میراث فرهنگی شعبه‌ای ویژه در تهران فعال‌شده است.

طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد، سند مالکیت تخت جمشید با حضور تنی چند از مسئولین کشوری و استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از ۱۰۰ نفر از پیسشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد موثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران