Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:02:37 GMT

مناسب سازی شهر مشهد برای معلولان در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۹۶۳

مناسب سازی شهر مشهد برای معلولان در حال انجام است

براساس آمار جهانی، معلولین سه تا پنج درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و در خراسان رضوی هم ۱۲۰ هزار نفر با این عنوان در بهزیستی پرونده دارند.

برای تسهیل حضور این افراد در جامعه باید مناسب سازی های لازم انجام شود اما هنوز بسیاری از بوستان ها، مکان های عمومی و ادارات کل قابلیت استفاده برای معلولان را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به فرارسیدن روز جهانی معلولان، مدیریت شهری مشهد گزارشی از مناسب سازی ها برای این افراد در ۲ بخش خدمات شهری و اتوبوسرانی ارائه کرد.

مناسب سازی بوستان‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی معلولان و توانیابان، از ارائه خدمات ویژه به توانیابان و فراهم آوردن زیرساخت های شهری، در راستای مناسب سازی محیط های شهری برای حضور کم دغدغه این افراد در فضاها و اماکن عمومی این کلانشهر خبر داد.

مهدی یعقوبی افزود: توانیابان، سالمندان و افراد دارای معلولیت، بخشی از جامعه هستند که در گذشته، بسیاری از زیرساخت های شهری برای حضور این قشر در محیط‌های عمومی وجود نداشت و همواره این افراد با مشکلات مختلف در اماکن عمومی مواجه بودند.

وی ادامه داد: به همین منظور در سال‌های اخیر مناسب‌سازی محیط‌های عمومی شهر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و تلاش شد با انجام برخی اقدامات، بخشی از خدمات ارائه شده در شهر، متناسب با شرایط این قشر باشد.

معاون شهردار مشهد گفت: در این راستا در بوستان‌های شهر مشهد، بیش از ۱۵۰۰ متر مربع رمپ ویژه توانیابان احداث شده و ۲۶ مجموعه وسایل بدنسازی ویژه توانیابان و پنج مجموعه وسایل بازی ویژه کودکان توانیاب، در برخی بوستان‌های مناطق ۱۳ گانه این کلانشهر جانمایی شده است.

وی افزود: نصب ۳۰ عدد مبلمان پارکی ویژه توانیابان، جانمایی ۷۲ آبخوری سه سطحی در بوستان های پرتردد شهر و احداث ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی مخصوص توانیابان در بوستان های شاخص شهری، بخش دیگری از این اقدامات است.

یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر در ۶۴ نقطه از معابر شهر مشهد سرویس های بهداشتی عمومی جانمایی شده و در ۴۲ نقطه از این تعداد، ۸۴ چشمه سرویس بهداشتی فرنگی تعبیه شده است.

وی گفت: بیش از ۶۵ درصد سرویس های بهداشتی جانمایی شده در معابر شهری دارای سرویس بهداشتی فرنگی هستند که موضوعاتی نظیر مشکلات فنی و زیرساختی باعث شده نتوانیم در همه نقاط، شرایط احداث سرویس بهداشتی فرنگی را فراهم کنیم، اما در تلاش هستیم این مشکلات را نیز به سرعت رفع کنیم.

معاون شهردار مشهد افزود: در یک سال گذشته نیز بیش از ۴۱ هزار مورد خودروهای پارک شده در معابر پیاده و مسیرهای تردد توانیابان، با همکارای همکاران و پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده نیز همواره یکی از درخواست‌های توانیابان در شهر مشهد است و تاکنون از مجموع ۱۳۸ پل عابر پیاده در اختیار این معاونت، ۵۳ پل عابر پیاده با استفاده از ۶۰ رمپ برقی و ۷۹ آسانسور، مکانیزه شده است.

یعقوبی گفت: در بازارهای ارزاق و میوه و تره بار نیز به طور کامل رمپ ویژه توانیابان احداث شده و علاوه بر آن، با حضور افرادی در قالب "همیار مشتری" تمامی خدمات به توانیابان و سالمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به گسترش پروژه‌های شهری در تلاش هستیم با افزایش خدمات قابل ارائه به افراد توانیاب و سالمند در شهر مشهد، گام‌های مناسبی در راستای تکریم آنان برداریم.

مناسب سازی ۴۶۶ دستگاه اتوبوس برای افراد دارای معلولیت

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز در خصوص مناسب سازی این ناوگان برای کم توانان، گفت: در حال حاضر ۴۶۶ دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در حال ارائه خدمت به شهروندان توان‌یاب هستند.

سعید حسینقلی زاده افزود: این اتوبوس‌ها از نوع کف کوتاه و بخش عمده آنها مجهز به رمپ ویژه معلولان هستند، همچنین جایگاه قرارگیری ویلچر در داخل آنها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تا چند روز آینده نیز ۳۱ دستگاه اتوبوس دیگر به این ناوگان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر بخش عمده ایستگاه‌های اتوبوس دارای سایبان به رمپ ویژه معلولان مجهز شده و در کنار آن سطح ایستگاه‌ها با سطح پیاده‌رو همسان‌سازی شده است.

وی افزود: همچنین در ۶۵ ایستگاه پرمسافر نیز دستگاه‌های شارژ خودکار "من کارت" در کوتاه‌ترین ارتفاع ممکن با قابلیت دسترسی افراد دارای معلولیت نصب شده است.

سازمان ملل متحد سوم دسامبر برابر با ١٣ آذرماه را به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری کرده است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد روز جهانی معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد روز جهانی معلولان شهرداری مشهد روز جهانی معلولان اخبار کنکور روز جهانی معلولان ویژه توانیابان سرویس بهداشتی شهرداری مشهد مناسب سازی بوستان ها شهر مشهد رمپ ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: سرویس دهی قطار شهری در شب های قدر از یک ساعت قبل از اذان مغرب تا پایان مراسم رایگان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، بهرام نکاحی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص سرویس دهی قطار شهری در شب های قدر اظهار کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و زائران و بهره مندی از مراسم پرفضیلت شب های قدر، سرویس دهی خطوط متروی مشهد در این شب ها تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مسافران می توانند از یک ساعت قبل از اذان مغرب تا پایان سرویس دهی از خدمات رایگان مترو استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: بهای خدمات در روز شهادت حضرت علی(ع) نیز رایگان خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳ سال خدمات محله ای و زیباسازی و سرمایه گذاری خواهد بود
  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • مناسب‌ترین شغل برای من چیست؟