Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@21:42:30 GMT

دیاباته؛ غیبت در نصف بازی‌ها و آمار خوب گلزنی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۸۹۸۱

   به گزارش جام نیوز، فصل گذشته بود که استراماچونی پس از حضور در ایران، مهاجم سابق بنونتو، متز و بوردو را با خود به استقلال آورد و غول 194 سانتی متری اهل مالی، نگاه ها را به سمت خودش جلب کرد. او در دیدارهای ابتدایی در لیگ نوزدهم عملکرد درخشانی از خود نشان نداد و در هفته سوم با یک مصدومیت سنگین، بازی های زیادی را از دست داد تا باعث شود بسیاری از هواداران و حتی رسانه ها از خرید این مهاجم اهل مالی انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دیاباته پس از بازگشت از مصدومیت و با گذشت 9 هفته از لیگ برتر، موتور گلزنی اش را روشن کرد و با هت تریک در یادگار امام تبریز جواب تمام منتقدانش را داد و در ادامه آنقدر خوب و تأثیرگذار ظاهر شد که توانست عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را از آن خود کند. آن هم در شرایطی که او بسیاری از بازی ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود.

 

یکی از مسائلی که باعث ناراحتی استقلالی ها در این 2 فصل شده است، همین مصدومیت های پرتعداد و طولانی مدت دیاباته است. بازیکنی که در فصل گذشته در 29 دیدار برای استقلال به میدان رفت که 2 مورد آن قبل از دقیقه 30 به دلیل مصدومیت تعویض شد و در 4 دیدار نیز تنها در لحظات پایانی به بازی آمد. در واقع دیاباته در فصل قبل و در تمامی رقابت ها، به طور کلی تنها 23 بار به طور کامل برای آبی پوشان به میدان رفت و 19 بار موفق به گلزنی شد. این در حالی است که استقلال در هر 3 تورنمنت لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا 42 بازی انجام داد و دیاباته تقریبا در نصفی از این دیدارها غایب بود.

 

شیخ دیاباته نخستین بار در دیدار هفته سوم تیمش در برابر نفت مسجدسلیمان مصدوم شد. در دقیقه 35 آن بازی، دیاباته با یک چرخش عالی وارد محوطه جریمه حریف شد ولی به دلیل فن کمری که مدافع نفت بر روی او زد، دیاباته درون محوطه جریمه به شدت سرنگون شد که این صحنه باعث مصدومیت شیخ از ناحیه دنده شد. محمدرضا اکبریان که می بایست در این صحنه یک ضربه پنالتی به سود شاگردان استراماچونی اعلام می کرد، این کار را انجام نداد و شیخ نیز پس از مصدومیت جایش را به مرتضی تبریزی داد. دیاباته به دلیل این مصدومیت شدید، 5 دیدار برابر پرسپولیس، ذوب آهن، گل ریحان، گل گهر سیرجان و فجرسپاسی را از دست داد و استراماچونی برای اینکه بر روی این بازیکن ریسک نکند، در دیدار با سایپا از دقیقه 80 و در دیدار با پارس جنوبی نیز از دقیقه 62 دیاباته را به زمین فرستاد تا به نوعی بتوان گفت آن مصدومیت باعث شد دیاباته در 7 دیدار تیمش حضور خاصی نداشته باشد.

 

پس از آن بود که در بازی با تراکتور، دیاباته به آمادگی کامل رسید و او موفق به هت تریک در برابر این تیم تبریزی شد. دیاباته در دیدار رفت مقابل شهرخودرو نیز دچار مصدومیت شد و بازی با پیکان را از دست داد. همان دیداری که استراماچونی ایران را ترک کرد و آبی ها غرق در بحران شده بودند. او پس از یک بازی غیبت، مجددا به ترکیب تیمش بازگشت. مصدومیت بعدی و طولانی مدت دیاباته بازهم در برابر نفت مسجدسلیمان بود. او در دقیقه 20 از ناحیه دوقلوی پا دچار مصدومیت شد. مصدومیت شدید و طولانی که باعث دوری 5 ماهه دیاباته از میادین شد. البته تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا نیز مدت زمان این غیبت را افزایش داد.

 

او در این حد فاصل، دیدار مقابل تیم های پرسپولیس، الشرطه، الاهلی، ذوب آهن، گل گهر، فولاد و سایپا را از دست داد. دیاباته که در تاریخ 12 بهمن 98 مصدوم شده بود، در تاریخ 21 تیر ماه به میادین بازگشت و در دیدارهای بعدی تیمش به میدان رفت. اما این بازهم پایان مصدومیت های دیاباته نبود. او در دیدار برگشت مقابل شهرخودرو نیز دچار آسیب دیدگی شد و بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در برابر سپاهان را از دست داد. البته استقلالی ها آن بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

 

پس از پایان فصل فوتبالی گذشته، دیاباته راهی تعطیلات شد و پس از بازگشت به ایران، از شرایط آرمانی به دور بود. به همین دلیل او در دیدار مقابل مس رفسنجان از دقیقه 69 و در بازی با ماشین سازی نیز از دقیقه 59 به میدان رفت ولی کار خاصی از پیش نبرد و در بازی با فولاد نیز پس از اتفاقات پیش آمده، اصلا برای تیمش بازی نکرد.

 

دیاباته در تمرینات چند روز پیش تیمش برای بازی با پیکان، به دلیل آسیب دیدگی مجدد از ناحیه دوقلوی پا چندین هفته از میادین به دور خواهد بود. هر چند که زمان بازگشت مهاجم اهل مالی آبی پوشان به طور دقیق مشخص نشده است ولی او قطعا و حداقل 4 دیدار بعدی تیمش را غایب خواهد بود. دیاباته که نشان داده گلزن قهاری است، با وجود اینکه در فصل گذشته تنها در 23 دیدار به طور کامل برای تیمش به میدان رفت، ولی موفق شد 19 گل به ثمر برساند. آمار بسیار خوبی که اگر مصدومیت های شدید به سراغ این بازیکن نمی آمد، باعث می شد تعداد گل های شیخ در فوتبال ایران خیلی بیشتر از اینها باشد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دیاباته شیخ دیاباته بازیکن استقلال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی

تیم فوتبال پورتو حریف اسپورتینگ لیسبون در فینال رقابت‌های جام حذفی پرتغال شد تا مهدی طارمی و یارانش فرصت کسب یک جام در فصل جاری را داشته باشند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال پورتو میزبان تیم ویتوریا گیمارش بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد.

در این بازی اگرچه ویتوریا گیمارش بود که در دقیقه نخست توسط آلفونسو فریتاس به گل رسید، اما پورتو با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 26 کار را به تساوی کشاند و در ادامه با گل‌های فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه 5+45 و پپه در  دقیقه 75 ورق را به سود خود برگرداند. طارمی در این بازی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و در دقیقه 85 جای خود را به دنی لوودر داد.

با این نتیجه پورتو که بازی رفت را هم یک بر صفر برده بود، با نتیجه 4 بر یک در مجموع دو بازی پیروز و راهی فینال شد، جایی که باید با اسپورتینگ لیسبون مصاف داشته باشد.

فرار پورتو از شکست خانگی با گلزنی طارمی

 

بازی فینال جام حذفی پرتغال روز ششم خرداد برگزار می‌شود و آن بازی تنها شانس طارمی و یارانش برای کسب جام در این فصل - با توجه به حذف آنها از جام اتحادیه پرتغال، رقابت‌های اروپایی و فاصله 18 امتیازی‌شان با اسپورتینگ صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال در فاصله پنج هفته به پایان این مسابقات - است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازگشت هرکول جیبی به ترکیب استقلال
  • آمار چشمگیر پرسپولیس اوسمار برای کسب قهرمانی/ ۲۲ امتیاز در دور برگشت و ۴۵۰ دقیقه دروازه بسته
  • آخرین خبر از مصدومیت علیرضا بیرانوند
  • شوک به گل‌گهر: وسط زمین سیرجانی‌ها خالی شد
  • خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی + فیلم
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی مهدی طارمی
  • صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی + فیلم
  • غیبت قطعی ۲ بازیکن استقلال برابر شمس آذر