Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایحه بودجه سال آینده با افزایش حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای دو حوزه سینما و تئاتر (در مجموع) نسبت به سال گذشته تنظیم شده است. به گزارش گروه فزهنگی خبرگزاری دانشجو، اگرچه امسال به دلیل شرایط نابسامان مالی و اعتباری دولت و نیز بحران کرونا عرصه‌های هنری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و می‌کنند، اما سال آینده در دو حوزه سینما و تئاتر با افزایش بودجه مواجه خواهیم بود؛ این رقم‌ها بیشتر روی کاغذ ثابت مانده و آنچه بعد‌ها تخصیص پیدا می‌کند بسیار کمتر از اعداد درج شده در لایحه بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال هر دو حوزه در لایحه با افزایش بودجه روبرو هستند هر چند نسبت آن‌ها متفاوت است.

براین اساس برای سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری که سال قبل ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه داشت،  ۲۷۵ میلیارد تومان مصوب شده است.

این سازمان زیرمجموعه‌های مختلفی دارد که برای هر کدام جداگانه ردیفی مشخص شده؛ برای مثال حمایت از جشنواره فیلم فجر ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و حدود ۱۷۲ میلیارد تومان هم برای حمایت و گسترش سینمای ملی درنظر گرفته شده است.

در بخش حمایت و گسترش هنر‌های نمایشی ۱۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بودجه ثبت شده است که سال قبل این رقم کمی بیش از ۸۴ میلیارد تومان بود.

در جزئیات براورد هزینه‌های هنر‌های نمایشی در سال‌های قبل نام موزه تئاتر جداگانه و در کنار نام خانه تئاتر می‌آمد که برای سال آینده حذف شده و فقط به درج نام موزه تئاتر عروسکی با درنظرگیری بودجه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه سینما تئاتر میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بود قیمت ۱۱ قلم کالا مطابق با قیمت های شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: در واقع باید ما به التفاوت قیمت‌ها را دولت به فروشنده بپردازد اما در حال حاضر عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مطابق مصوبه مجلس نیست چراکه اگر فردی برای مثال ۷۰۰ هزار تومان کالا خریداری کند دولت صرفا ۲۰۰ هزار تومان آن را می‌پردازد که این خلاف قانون است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از خانوارها توان پرداخت کالاهایی که قیمت آن به شدت گران شده است را ندارند و باید ۱۱ قلم کالای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد؛ دولت باید در نحوه اجرای این قانون، اصلاحات لازم را انجام دهد و این قانون باید دقیق اجرایی شود.

حاجی دلیگانی در ادامه جلسه گفت: از نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران که با «وعده صادق» پوزه زیاده‌خواهان اقتصادی را به خاک مالیدند و برای کشور اقتدار مضاعف آفریدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 6084310 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • چطور با تکه‌ای کاغذ بچه‌ها را سرگرم کنیم؟
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول
  • صد و پنجاه و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید