Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، شامگاه 6 مرداد امسال ماموران پلیس تهران در جریان اسید پاشی روی یک مرد در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به صحنه اسیدپاشی اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل که در زیرزمین یک خانه قدیمی، پی بردند پسر جوانی از ناحیه صورت، دست و چشم هدف اسیدپاشی صورت گرفته و به بیمارستان منتقل شده و در ادامه ماموران پی بردند 3 جوان دیگر در این اسید پاشی مصدوم شده اند که آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم پلیسی در ادامه پی بردند عامل این اسید پاشی در این ماجرا نیز خودش دچار سوختگی شده است و در بیمارستان تحت نظر پزشکان قرار دارد.

ادعای عجیب مرد اسیدپاش

بدین ترتیب متهم که جوان 23 ساله ای است پس از درمان در بیمارستان برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در اعترافاتش ادعا کرد که مدت ها بود که جوانی او را به زور هدف آزار و اذیت قرار داده بود و برای انتقام پیری دست به این اسید پاشی زده است.

عامل اسید پاشی در اعترافات ابتدایی گفت: 3 روز قبل از این اتفاق قصد کشتن مسعود را داشتم اما نقشه ام عملی نشد و تصمیم به اسید پاشی گرفتم . مسعود مرا هدف آزار و اذیت قرار داده بود و تهدید کرده بود اگر به پلیس شکایت کنم مرا به قتل می رساند و جسدم را می سوزاند.

وی افزود: با مسعود در پاتوق مان که در طبقه پایین خانه عمه ام است آشنا شدم و یک روز در پاتوق شیشه ای او مرا به بهانه دور زدن سوار بر خودرویش کرد تا اینکه در یک کوچه بن بست با تهدید مرا هدف تجاوز قرار داد.

پسر جوان ادامه داد: در بچگی یکبار هدف تجاوز قرار گرفتم و سال ها از نظر روحی بهم ریخته بودم و چون بچه بودم هیچ وقت نتوانستم انتقام بگیرم تا اینکه این اتفاق دوباره برایم رخ داد و تصمیم گرفتم این بار انتقام بگیرم.

عامل اسید پاشی گفت: 3 روز قبل از اسید پاشی تصمیم داشتم مسعود را در پاتوق مان که به خانه عمو شاهرخ معروف است به قتل می رسانم اما وقتی به آنجا رفتم و دیدم مسعود همراه 2 تن از دوستان خلافکارش است به همین خاطر پشیمان شدم و اما وقتی چشمم به ظرف اسید افتاد تصمیم به این کار گرفتم و روی مسعود ریختم که 2 دوست مسعود و خودم نیز قربانی این اسیدپاشی شدیم.

بخشش عامل اسیدپاشی خیابان وحدت اسلامی

در حالیکه عامل اسید پاشی در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار داشت مسعود با حضور در دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد که عامل این اسید پاشی را بخشیده است.

پسر جوان وقتی در برابر بخشش قربانی اسید پاشی قرار گرفت در اعترافات جدیدش به بازپرس پرونده گفت: در طبقه پایین خانه عمه ام مردی به نام شاهرخ زندگی می کرد که در اعتیاد به مواد مخدر شیشه دارد و معمولا همه در آنجا برای مصرف مواد مخدر پاتوق می کنیم و به پاتوق عمو شاهرخ معروف شده است.

وی افزود: قبل از ماجرای اسید پاشی من یک فندک طلا از دوستم گرفتم بودم و قرار بود به او بازگردانم که در پاتوق عمو شاهرخ بودم که مسعود به دنبال فندک می گشت که من فندک طلا را به او دادم تا از آن استفاده کند اما مسعود فندک را به من پس نداد و سر همین موضوع کمی با هم بحث کردیم.

این جوان ادامه داد: چند روز قبل نیز عمو شاهرخ از من خواست برایش اسید تهیه کنم تا برای شست و شو و از بین بردن رنگ از آن استفاده کند و روز حادثه با توجه به اینکه من با مسعود کمی اختلاف پیدا کرده بودم برای دادن اسید به خانه عمو شاهرخ رفتم.

عامل اسید پاشی گفت: وقتی وارد پاتوق شدم دیدم مسعود و 2 تن از دوستانش در آنجا هستند، ظرف اسید را داخل خانه گذاشتم و از مسعود خواستم فندک طلا پس بدهد تا به دست صاحبش بازگردانم که او شروع به تیکه پرانی کرد و با دوستانش به من خندیدند. عصبانی بودم که با مسعود درگیر شدم که در این درگیری به دنبال چاقو و چوب بودم که خودم را از زیر دست مسعود نجات دهم که دست به ظرف اسید رسید و او را روی مسعود ریختم که در این ماجرا 2 دوست مسعود و خودم نیز قربانی اسید پاشی شدیم.

مسعود که قربانی اسید پاشی دوستانه در پاتوق عمو شاهرخ در رضایت نامه اش اعلام کرد که بخاطر رضای خدا و چون با پسر جوان بچه محل هستیم بدون هیچ شرط و دریافت پولی رضایت می دهم و دیگر شکایتی از پسر جوان ندارم.

بنا بر این گزارش، با بخشش قربانی اسید پاشی پرونده پس از تحقیقات تکمیلی به دستور بازپرس غلامی وبرای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اسید پاشی امور جنایی آزار و اذیت قتل قتل دادسرای امور جنایی شیشه اسید پاشی اخبار حوادث آزار و اذیت تجاوز عکس اسیدپاشی بخشش شیشه ای پاتوق دادسرای جنایی اسید ساعت عمو سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس فیلم شهید فخری زاده ایران زن قیمت بازیگر سینما و تلویزیون قتل کرونا محسن فخری زاده قربانی اسید پاشی پاتوق عمو شاهرخ عامل اسید پاشی اسید پاشی اسید پاشی پسر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین ثقفی ــ در میانمار و کامبوج و لائوس هم برگزار می‌شود اما در تایلند جشن آب (songkran)شهرت جهانی پیدا کرده است. آئینی که در آغاز سال نوی تایلندی و در ستایش بزرگان خانواده برگزار می‌شود و حالا چندسالی است که به یکی از بزرگترین رویدادهای گردشگری در گرمترین ماه سال این کشور تبدیل شده است. 

گزارش را این‌جا ببینید

تنها در سال 2022، برگزاری جشن آب بیش از 300 هزار گردشگر خارجی را روانه تایلند کرد و درآمدی 530 میلیون دلاری عاید این کشور شد که این رقم تنها 58 درصد درآمدی بود که در سال 2019 گردشگری تایلند از سونکران به دست آورده بود.

هرچند جشن آب را بیشتر با تفنگ‌های آب‌پاش و هیاهوی گردشگران در بانکوک می‌شناسند و این سال‌ها شکل‌های مدرن‌تری به خود گرفته اما این جشن آداب خود را دارد. در معابد و با ریختن آب برروی مجسمه‌های بودا؛ اغلب توسط مسن‌ترها، آغاز می شود. بعد جوان‌ترها به دیدار بزرگان می‌روند و آب معطر و گل بر روی دست آنها می‌ریزند تا از آنها طلب خیر و برکت ‌کنند. بیرون از خانه‌ها و یا در رودخانه‌ها افراد خانواده از پیر و جوان به هم آب می‌پاشند و بازار بازی‌های محلی، رقص‌های سنتی و موسیقی و البته پذیرایی با خوراکی‌های مختلف هم داغ است. 

ریختن آب در زمان سونکران نمادی از پاک کردن، احترام و خوش شانسی است و  این جشن در سال 2023 با عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست یونسکو ثبت شد. سونکران هرساله در سراسر کشور در هر شهر و روستایی بین روزهای 13 تا 15 اپریل برگزار می‌شود هرچند برخی مقاصد ممکن است تنها یک روز میزبان این جشن باشند. 

اما در سالهای اخیر توجه به ارزش های اقتصادی آن باعث شده تا دولت تایلند برای برگزاری چندروزه و گسترده تر آن برنامه ریزی کند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد
  • «دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!»
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی