Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا تمام راه های میانبر را به روی فوتبال ایران بسته و همچنان محکم ایستاده و مدعی است برای تعریف فدراسیون فوتبال ایران با سایر کشورهای عضو فیفا هیچ تفاوتی قائل نمی شود و ایران هم باید تعریف نهاد مستقل را بپذیرد

با عقب نشینی وزیر ورزش از مواضع اولیه اش و خروج وزیر و معاون وزارتخانه از مجمع فدراسیون فوتبال، اینگونه به نظر می رسید که فیفا هم قدمی عقب می گذارد و تعریف نهاد عمومی غیر دولتی را می پذیرد اما فدراسیون جهانی فوتبال همچنان روی مواضع خود اصرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، در رفت و برگشت های اساسنامه میان تهران و زوریخ، مسعود سلطانی فر برای جلوگیری از تعلیق فوتبال ایران از حق طبعیی وزارت ورزش گذشت و پذیرفت خودش و معاون وزیر در مجمع فدراسیون فوتبال حق رای نداشته باشند. اما فیفا به این هم قانع نشد و اصرار کرد فدراسیون فوتبال ایران تعریف نهاد عمومی غیر دولتی را به نهاد مستقل خصوصی تبدیل کند.

 بعد از چند مرحله رایزنی بی فایده با فیفا، وزارت ورزش این بار با دولت وارد مذاکره شد و دولت را هم مجاب کرد برای جلوگیری از ایجاد تنش میان فدراسیون فوتبال ایران و فیفا، قاعده جهانی را بپذیرد و با تغییر تعریف ماهیت فدراسیون فوتبال موافقت کند. دولت نیز پذیرفت و فدراسیون فوتبال در اساسنامه اش همان که فیفا می خواست را نوشت؛ نهاد مستقل خصوصی یا به زبان ساده تر همان سازمان مردم نهاد...

 اما حالا این تغییر باید برای تصویب به مجلس شورای اسلامی برود. طبق قوانین تا به حال تشکیلات ورزشی ما درست مثل کمیته ملی المپیک نهاد عمومی غیر دولتی بوده اند و این برای اولین بار است که یک فدراسیون ورزشی تعریف نهاد عمومی غیر دولتی را به سازمان مردم نهاد یا همان نهاد مستقل خصوصی تبدیل می کند.

 این تبدیل اگر مورد پذیرش مجلس قرار نگیرد، فدراسیون فوتبال ایران تعلیق می شود. فیفا این را بدون تعارف به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک اعلام کرده است. آنها می گویند ایران یکی از دویست و چند عضو فدراسیون جهانی فوتبال است و اساسنامه اش باید دقیق مثل سایر اعضا باشد. 

خلاف آنچه در ایران برخی منابع خبری ادعا می کنند، این دیگر مثل ماجرای تخلف های دیگر نیست که فدراسیون جهانی کمیته انتقالی تشکیل بدهد و اصلاح امور را به یک کمیته انتقالی متشکل از 3 نماینده خودش و 3 نماینده ایران بسپارد. در این موضوع، فیفا اصلا با فدراسیون های عضو تعریف ندارد. اولین شرط برای فیفا حفظ استقلال فدراسیون هاست. علی کفاشیان هم اخیرا تاکید کرده اگر مجلس نپذیرد فدراسیون فوتبال طبق خواسته فیفا یک سازمان مردم نهاد و مستقل باشد، در خطر تعلیق قرار می گیریم.

 حالا توپ در زمین مجلس است. آیا مجلس تغییرات اساسنامه را که مورد تایید دولت قرار گرفته، تصویب می کند؟ فدراسیون فوتبال اساسنامه اش را قبل از تصویب مجلس برای فیفا ارسال کرده و مدعی شده از این پس به عنوان نهاد مستقل خصوصی فعالیت خواهد کرد و بلافاصله هم با برگزاری مجمع، اساسنامه جدید را مصوب کرد اما این اساسنامه طبق روال همیشگی و مطابق قوانین داخلی ایران باید از طریق دولت به مجلس برود و آن جا هم تایید شود.

 

بیشتر بخوانید:

چرا مهدی تاج در مجمع فدراسیون فوتبال شرکت کرد؟

اعضای کمیته انتخاباتی مجمع فدراسیون فوتبال معرفی شدند

اساسنامه فدراسیون فوتبال با 70 رای از سوی مجمع تصویب شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران مجمع فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیر دولتی تعریف نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار لوس ویرا سرمربی پرسپولیس در مصاحبه تلویزیونی خود در پاسخ به اینکه در فوتبال ایران چه نکاتی باید رعایت شود تا کیفیت مسابقات بالاتر برود، گفت: «در فوتبال ایران نکاتی برای بهتر شدن وجود دارد و مهم‌ترین آن مربوط به وقت تلف کردن زیاد است. در بازی‌ها می‌بینیم که اعتراض به داور، به حاشیه‌های بیرون زمین، لیزر انداختن از سوی تماشاگران، پرتاب اشیایی مختلف به زمین و اینکه بازیکنان خودشان را روی زمین می‌اندازند و خودشان را مصدوم نشان می‌دهند، اتفاق می‌افتد و این اصلا برای فوتبال خوب نیست.»

غیر از اوسمار بسیاری از مربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شده‌اند بارها به نکاتی در مورد وقت تلف کردن در فوتبال ایران اشاره کرده‌اند اما این معضل همچنان حتی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران، لیگ برتر هم دیده می‌شود و باعث شده کیفی‌ و سرعت مسابقات پایین بیاید.

عجیب اینکه در آنالیز بازی‌های لیگ برتر بارها اعلام شده که زمان مفید هر مسابقه بعضا اعداد عجیب و تاسف‌آوری است که نشان می‌دهد بیشتر از اینکه توپ در جریان مسابقه باشد بنا به دلایل مختلف از جمله مصدومیت، درگیری‌های داخل و بیرون زمین، اعتراض به داوری و ... بازی از جریان می‌افتد و در نهایت زمان مفید بازی تفاوت چشم‌گیری با استانداردهای جهانی در فوتبال سطح اول دنیا دارد.

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!