Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@07:49:36 GMT

۱۰۰ درصد نیاز خون استان تهران تامین شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۲۸۳

محمدرضا مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اطلاع رسانی که از سه هفته گذشته توسط رسانه ها و بخصوص ایرنا داشتیم و ضمن درخواست از مردم برای اهدای خون، استقبال خوبی انجام شد و اکنون ذخایر خون در استان تهران به حالت عادی برگشته است.
وی ضمن قدردانی از مردم نوع دوست که مانند همیشه یاری گر بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، گفت: بعد از درخواستی که از مردم برای اهدای خون داشتیم استقبال فراتر از انتظار ما اتفاق افتاد و اکنون هم مراجعه اهداکنندگان خون و هم اهدا طبیعی و خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: ذخایر خون در تهران به سوی نرمال شدن پیش می‌رود و مشکلی هم برای تامین خون در استان تهران نداریم اما از آن جایی که کرونا به این زودی ها از بین نمی‌رود تقاضای ما از مردم این است که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
مهدی زاده دلیل انتظار طولانی مردم برای اهدای خون را افزایش مراجعه کنندگان عنوان و از آن ها عذرخواهی کرد و گفت: چنانچه تکریم ارباب رجوع در حدی که مورد انتظار مردم است، انجام نمی‌شود، پوزش می خواهم و دلیل آن فقط ازدحام و استقبال خوب مردم برای اهدای خون و کمبود نیرو برای خونگیری در مراکز اهدای خون است.

ذخایر خون به ۷روز نزدیک شده است
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون ذخایر خون در استان تهران تقریباً به هفت روز رسیده است.
وی ادامه داد: اکنون روزانه ۱۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می کنند و روزانه ۱۲۵۰ نفر هم خون اهدا می کنند.
مهدی زاده تاکید کرد: برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت سه روز عمر مفید دارد و همچنین گلبول قرمز فشرده نیز ۳۵ روز عمر می کند و بعد از گذشت این زمان، آن ها از مسیر استفاده خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: اکنون ذخیره پلاکت و گلبول قرمز فشرده و پلاسما در استان تهران خوب است و در این خصوص مشکلی نداریم و همه نیازهای ۱۶۰ مرکز بیمارستانی و مرکز درمانی در تهران تامین می‌شود.
مهدی زاده از مردم و اهدا کنندگان خون خواست که به تدریج تا پایان زمستان برای اهدای خون مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند که پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مردم برای اهدای خون خون استان تهران استان تهران انتقال خون مهدی زاده ذخایر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر شرکت خدمات حمایتی استان کرمانشاه گفت: با آغاز فصل کشت بهاره انواع کود‌های فسفات و پتاسه برای کشاورزان فراهم شده است.
سهراب مصطفی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۱۱ هزار تن کود برای استان مصوب شده است گفت: سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۲۶۲ تن کود در استان کرمانشاه مصرف شد.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد خون‌های اهدایی «فیلتر» می‌شوند
  • انتقال خون گلستان آماده خونگیری از شهروندان در شب‌های قدر است
  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره