Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:15:16 GMT

واگذاری شیرخواگاه بهزیستی به بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۳۷۰

واگذاری شیرخواگاه بهزیستی به بخش خصوصی

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق تصمیم گرفته شده، تنها شیرخوارگاه زنجان به موسسات خیریه و بخش غیر دولتی واگذار خواهد شد.

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز غیردولتی توسط موسسات خیریه اداره می‌شوند، گفت: نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست را بهزیستی به عهده دارد و خیرین و موسسات خیریه نقش برجسته‌ای در اداره این مراکز ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان زنجان در نظر دارد به استناد بند 2 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، به لحاظ ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست در بخش شیرخوارگاه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش غیردولتی از ظرفیت موسسات و خیرین استفاده کند.

محمدی با اشاره به اینکه موسسه متقاضی باید دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد، تصریح کرد: این واگذاری‌ها به بخش غیردولتی از طریق فراخوان عمومی در استان اعلام شده است تا همه مؤسسات خیریه واجد شرایطی که در استان زنجان فعال هستند بتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهترین مکان برای نگهداری از یک فرزند درون خانواده است و بهزیستی استان زنجان نیز تلاش می‌کند تمام فرزندان به خانواده‌های با صلاحیت سپرده شوند، یادآور شد: سامانه ملی فرزندخواندگی سازمان بهزیستی (http://adoption.behzisti.net) برای ثبت درخواست متقاضیان به شکل الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

وی درباره نظارت بر عملکرد مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه دیده‌بان امکان ارتباط دو سویه با مردم و پاسخگویی در قبال عملکرد سازمانی محقق شده و این سامانه با استفاده از ظرفیت و فضای دولت الکترونیک برای پاسخگویی سریع، به موقع و با دقت به همه درخواست‌ها، پیشنهادات، شکایات، ایده‌ها و گزارشات ارسالی راه‌اندازی شده است.

محمدی قیداری ادامه داد: جامعه هدف و خانواده‌های ایشان و مردم شریف استان می‌توانند با شماره 1482 به صورت رایگان و بدون پیش شماره  تماس بگیرند.

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: از جامعه هدف می‌خواهیم، بهزیستی را در امر نظارت بر مراکز تحت نظارت بهزیستی استان از جمله مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز روزانه و شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز شبه خانواده و کلینیک‌های مددکاری و... در ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات یاری رسانند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان کودکان بهزیستی محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان بهزیستی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ 21 اسفند 1402 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ 25 فروردین 1403 به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تعداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد