Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه چهارشنبه شب دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز در تماس تلفنی با «ایمانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود روابط دوجانبه و تقویت آن در همه زمینه ها را از طریق توافقنامه ها و تفاهم نامه های امضا شده بین دو طرف بررسی کردند.

این بیانیه افزود: "روسای جمهور عراق و فرانسه آخرین تحولات منطقه ای را بررسی کردند و در این تماس تلفنی بر اهمیت رعایت آرامش و خویشتنداری و پاسداری از ثبات منطقه و تکیه به گفت وگو برای پرهیز از تنش ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه ای تاکید شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت تقویت حاکمیت عراق و پاسداری از ثبات آن درقبال دخالت ها و تنش های منطقه به عنوان یک (کشور) و محور اساسی در بیرون راندن تروریسم و بقایای آن و همچنین برقراری صلح در منطقه و شکوفایی ملت های آن در کنار حمایت سازمان ملل در نظارت بر انتخابات آینده (عراق) در راستای تضمین سلامت آن و لزوم همیاری برای مقابله با همه گیری کرونا و کاستن از پیامدهای اقتصادی و بهداشتی ناشی از آن تاکید شد".

براساس این بیانیه، مکرون و صالح در این تماس تلفنی همچنین تاکید کردند که "تروریسم با انواع و ابزارهای مختلف آن همزیستی مسالمت آمیز بین انسان ها را نشانه گرفته است و خود را از طریق شکاف ها بین ادیان و طوایف و گرایش های مختلف تغذیه می کند. "

این بیانیه تصریح کرد: روسای جمهور عراق و فرانسه در این تماس تلفنی بر لزوم همیاری بین المللی برای مقابله با تفکرات افراطی و تلاش مشترک برای گسترش ارزش های همزیستی و پیوند و احترام به ادیان و عقاید انسانی و بستن راه به روی تفکرات افراطی و نژادپرستانه تاکید کردند که ارزش های والای انسانی در محبت و صلح را نشانه گرفته است.

برپایه این بیانیه، رئیس جمهور عراق در این تماس تلفنی گفت: گروههای تروریستی برای فتنه انگیزی در بین عراقی ها تلاش کردند و مسلمانان و مسیحیان و ایزدی ها و صابئین و سایر اقشار را با هم هدف قرار دادند تا ثابت شود که این گروهها دین ندارند اما همه تلاش های آنها برای تضعیف همزیستی اجتماعی با اراده قوی ملت عراق در زمینه درک اهداف ویرانگر آنها روبرو شد.

وی افزود: عراق با همکاری هم پیمانان و دوستان در مسیر ادامه نبرد با داعش و پیگرد هسته های خفته آن و تلاش برای نابود کردن به تروریسم به عنوان خطر تهدید کننده همه بشریت گام برمی دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند و  نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست هستند.

برچسب‌ها برهم صالح روابط خارجی امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح روابط خارجی امانوئل مکرون برهم صالح روابط خارجی امانوئل مکرون اخبار کنکور تماس تلفنی جمهور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه