Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پی نطق پیش از دستور لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دفاع از حقوق حقه مردم زیاران در برابر مداعای بدون پشتوانه آستان قدس در خصوص وقفیت اراضی این منطقه در صحن مجلس، مردم این شهر با نامه سرگشاده‌ای  از حق طلبی و مردمداری این نماینده قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، در پی نطق پیش از دستور روز چهارشنبه 12 آذر ماه لطف الله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس در  صحن مجلس، مردم شهر زیاران طی نامه سرگشاده‌ای از حق طلبی و شجاعت ایشان قدردانی کردند.
بسمه تعالی
 نامه سرگشاده قدردانی و سپاسگزاری مردم زیاران از دکتر سیاهکلی،  نماینده محترم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر سیاهکلی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی!
زیاران مشتاقانه نطق پیش از دستور جنابعالی در مجلس شورای اسلامی را که در تاریخ 12-9-1399 ایراد فرمودید و از حقوق حقه مردم زیاران در برابر مداعای بدون پشتوانه آستان قدس در خصوص وقفیت اراضی زیاران شجاعانه، حق طلبانه و مردم دارانه دفاع نمودید، به جان دل شنید و از حق طلبی، شجاعت و مردمداری جنابعالی بسیار سپاسگزار و قدردان است.
متن کوتاه، ولی متینِ جنابعالی را در اینجا میاوریم تا فریادی برای گوش های سنگین و نوری بر دیده های خواب گرفته و شلاقی بیدارباش برای وجدان های خفته کسانی باشد که می بایست خیلی زودتر از اینها وجدانشان بیدار می شد و حقیقت و سادگی این پیام را می شنیدند و رنجوری سال ها محرومیت مردم ما را می دیدند.
 جنابعالی به حق و به زیبایی از تریبون مجلس شورای اسلامی، وجدان نمایندگان مردم و همه کسانی را که این ندای برحق را می شنیدند، به قضاوت گرفتید و فرمودید:
" جالب است بدانید[که ادعا شده] شهر زیاران همه اش اعم از زمین های کشاورزی، کوه ها، معادن، وقف  هستند. مردم این شهر با قدمت بیش از 1000 سال [ بلکه قدمتی تا هزاره قبل از میلاد] به اندازه یک کف دست هم زمین ندارند! چگونه ممکن است و چه کسی ممکن است این همه ملک، حتی مراتع را وقف کند؟! بهتر است کمی حق و عقل برای این مردم قائل باشید."
جناب دکتر سیاهکلی، پیش از این بسیار بوده اند مقاماتی که در نشست های خصوصی با مردم زیاران و شنیدن قصه پرغصه آنان، به صراحتِ تمام، حق را به مردم زیاران داده اند اما هزار افسوس که تا کنون به جز یکی دو نفر، هیچ کس از همانها به صراحتِ کلام جنابعالی، آن هم از تریبونی رسمی و آشکارا از حقوق حقه مردم زیاران چنین قاطعانه دفاع نکرده اند.
جناب دکتر سیاهکلی! معمولاً حق بسیار ساده تر از آن است که پنداشته می‌شود، ولی چه می توان گفت  وقتی که گوشها سنگین میشوند و وجدانها به خواب میروند؟ در چنین شرایطی است که بر زبان آوردن همین حقایق بسیار ساده هم شجاعت میخواهد که از جنابعالی دیدیم؛ پیام ساده ای که مردم زیاران حدود 80 سال آن را بر زبان رانده اند اما گوشهای سنگین و وجدانهای خفته آن را نشنیدند.
 امیدواریم با این زنگ بیدارباشی که جنابعالی به صدا درآوردید، پرونده قضایی ما در دادگستری، که چندسالی است گَرد کم لطفی بر آن می نشیند، هرچه زودتر پاسخی به حق و درخور بگیرد.
در پایان، بار دیگر قدردانی و سپاسگزاری مردم شریف زیاران را محضر شریفتان اعلام می داریم و برای جنابعالی و همکارانتان، مسئول دفتر و اعضای محترم، آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

(هیات پیگیری پرونده حقوقی اراضی زیاران. 12-9-1399)

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قزوین آبیک مجلس شورای اسلامی مردم زیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس، در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن ملت ایران نیست، گفت: مسئولان می گویند ما این ارز را به رسمیت نمی شناسیم اما این در حالی است که همین موضوع بسیار مهم است چون در سفره مردم تأثیر مستقیم دارد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی گفته بود خدا را شکر که ما رئیس جمهور نشدیم وگرنه دلار به ۵ هزار تومان می رسید اما امروز شرایط به گونه ای است که رئیس جمهور نمی تواند چشم در چشم مردم سیستان و بلوچستان دوخته و از وضعیت اقتصادی دفاع کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مردم از مجلس انتظار دارند حتی در روزهای پایانی کار خود، به موضوع معیشت توجه کند، خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه مهار نرخ ارز و تأمین سفره مردم توجه ویژه داشته باشد.

حوادث تروریستی کشور از تبعات حضور اتباع بیگانه غیرمجاز است

از سوی دیگر، محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و راور در مجلس، نیز در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای مقاومت از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، زاهدی و حاج‌رحیمی گفت: وظیفه می‌دانم از نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کنم که جانانه سیلی محکمی به رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست زدند. به رژیم صهیونیستی و حامیان آن هم اخطار می‌دهم که در صورت تکرار خطایی دیگر، محکم‌تر، قاطعانه‌تر و در حجم وسیع‌تری پاسخ داده خواهد شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس یازدهم در ادامه گفت: بر خود لازم می‌دانم از پنج دوره اعتماد مردم شریف و نجیب کرمان و راور به اینجانب در سه دوره مجلس شورای اسلامی و دو دوره شورای اسلامی شهر کرمان تشکر کنم و این افتخاری برای اینجانب بوده که در تاریخ کرمان بی‌سابقه است.

زاهدی ادامه داد: حقیر در هر کجا و در هر لباس خدمتی که باشم، خود را مدیون خون شهدا، مردم عزیز کشور و به‌ویژه هم‌استانی‌ها و همشهری‌های گرانقدرم در شهرستان‌های کرمان و راور می‌دانم و از هیچ تلاشی برای پیشرفت و اقتدار کشور و همچنین پیشرفت کرمان قوی فروگذار نخواهم کرد.

نماینده کرمان و راور در مجلس همچنین ضمن تبریک روز ارتش به ارتشیان غیور و دلاور و حافظ مرزوبوم کشور، از رشادت‌های آنان در عرصه‌های مختلف تشکر کرد.

زاهدی در ادامه و درخطاب به رئیس جمهور و وزیر کشور عنوان کرد: در چند سال گذشته بارها و بارها به صورت حضوری یا مکاتبه یا تذکرات متعدد در صحن مجلس موضوع ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز را مطرح و خواهان سروسامان دادن به آن شده‌ام. هرچند که اقداماتی انجام شده است اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: حوادث تروریستی در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان و فارس نشان از آن دارد که حضور آنان در کشور و استان کرمان تبعات بسیار ناگواری از حیث امنیت، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته است. امیدوارم که در این خصوص با سرعت و قاطعیت اقدام لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تاکید بر اینکه چالش بزرگ دیگری که در کرمان با آن مواجهیم بحث کمبود شدید آب شرب است، اضافه کرد: در ۱۲ سال گذشته بارها و بارها فریاد «کرمان تشنه است!» را از تریبون مجلس سر داده‌ام. ضمن تقدیر از انجام پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان، یادآور می‌شوم کرمان هنوز تشنه است.

زاهدی ادامه داد: در مراسم کلنگ‌زنی و بازدید رئیس جمهوری از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان برای آب شرب، قول داده شد که قبل از تابستان سال جاری آب شرب به کرمان برسد؛ اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که این قول محقق نمی‌شود. از طرفی با توجه به وضع وخیم بارندگی در سال جاری در کرمان، بیم تهدیدات اجتماعی امنیتی می‌رود. امیدوارم دولت بتواند به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام دهد که وعده داده شده محقق شود.

وی بار دگر ضمن مخاطب قرار دادن رئیس جمهور، عنوان کرد: حضرتعالی در عمل و گفتار نشان دادید که پاکدستی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را دنبال می‌کنید. اخیراً در وزارت صمت اتفاقی افتاده است که حسب ظاهر خلاف این مشی جناب‌عالی است؛ خواهشمند است هیاتی را مأمور کنید که علت عزل مدیرعامل پاکدست، انقلابی، مدیر، مدبر، کارآمد و مبارزه با فساد شرکت ملی مس ایران را جویا شوند.

نماینده کرمان و راور در مجلس ادامه داد: جالب است بدانید چند روز قبل از عزل وی، حکم اولیه زندان و بازداشت برای برخی از افرادی که در زیرمجموعه‌های این شرکت سواستفاده‌های چندصد میلیاردی انجام داده بودند، صادر شده بود؛ حال این شبهه ایجاد شده که آیا جرم این مدیر مدبر و انقلابی مبارزه با فساد بوده است.

راهدی افزود: امیدوارم حضرت عالی هیاتی را مامور رسیدگی به این عزل نابه‌جا تعیین و نتیجه آن را به مردم اعلام کنید تا این شبهه برطرف شود که علت عزل مبارزه با فساد نبوده است. ضمن آنکه به مدیران جدید بایستی گفت اگر بخواهید سرپوشی روی آن بگذارید، ملت و مردم کرمان ساکت نخواهند نشست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895922

دیگر خبرها

  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست