Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@12:45:04 GMT

طبق بودجه ۱۴۰۰ / ارز تک نرخی می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۴۷۰

طبق بودجه ۱۴۰۰ / ارز تک نرخی می شود

مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شائبه حذف ارز دولتی از بودجه بیان کرد: ارز بودجه در سال آینده یکسان خواهد بود و نرخ ارز متفاوت نداریم، در ‌ETS که سامانه معاملات ارزی بانک مرکزی است مشخص می‌شود؛  در واقع ارزی است بین ارز نیمایی و ترجیحی و طراحی شده که نرخ این دو ارز را به هم نزدیک  می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معناست که نرخ ارز ترجیحی در بودجه نرخ  ETS خواهد بود.

او  بیان کرد: نرخ ارز ترجیحی در بودجه ارز‌ای تی اس خواهد بود و براساس جز ب تبصره یک هم آثار جبرانی اش در مکانیزم دیده شده است.

نرخ ارز متفاوت به دلیل ایراداتی که داشت وجود ندارد.

تکذیب حذف ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی از لایحه بودجه ۱۴۰۰ / اگر این ارز حذف شود صرف معیشت و سلامت خواهد شد

 سازمان برنامه و بودجه در خصوص خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰؛ اعلام کرد: درخصوص نرخ ارز ترجیحی به استناد جزء (۴) بند (ب) تبصره (۱) لایحه بودجه، این اجازه کسب شده است که در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS)، به دولت اجازه داده می‌شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ مندرج در جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) قانون صرف معیشت و سلامت مردم می‌شود.

        

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نرخ ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول

براساس نتایج آمارگیری از گردشگران ملی مرکز ملی آمار ایران در سال ۱۴۰۰، از جامعه ۲۶ میلیون و ۳۰۲ هزارنفری خانوار کشور، حدود ۷۰ درصد از آنان در سال ۱۴۰۰ سفر نرفته و تنها هفت میلیون و ۷۸۸ هزار خانوار معادل ۳۰ درصد خانوار‌های کشور در این سال به سفر رفته اند.. 

همچنین شواهد نشان می‌دهد که وضعیت هزینه‌ها در دهک‌های مختلف متفاوت است. خانوار روستایی و دهک‌های ضعیف‌تر تحت تأثیر بیشتر فشار اقتصادی طی سال‌های اخیر سهم کمتری از هزینه سبد خانوار را به تفریحات و سفر اختصاص داده اند. بهترین توصیف برای وضعیت موجود را می‌توان در ۸. ۳۹ برابر بودن هزینه‌های تفریحات دهک دهم نسبت به دهک اول یافت.

نگاهی به سفر‌ها از زاویه مالکیت محل سکونت خانواده‌هایی که در سال ۱۴۰۰ سفر داشته اند، نشان می‌دهد با تقسیم بندی محل زندگی افراد به سه دسته شخصی، استیجاری و سایر (سازمانی)، ۸۲ درصد از سفر‌ها توسط خانوار‌هایی با محل سکونت شخصی یا سازمانی صورت گرفته و تنها ۱۸ درصد از مسافران افراد مستأجر بوده اند. /جماران

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول
  • ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود
  • منابع دولت در طرح «کالابرگ» پِرت شد؟
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است