Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@20:07:39 GMT

مرثیه‌ای بر مؤتلفه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۵۶۹

مرثیه‌ای بر مؤتلفه

چهره‌هایی نظیر شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید عراقی، شهید امانی، شهید لاجوردی، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی و مرحوم پرورش از بزرگان منتسب به این تشکل در آن روزها بودند. 
 مؤتلفه هرچقدر در فضای مبارزاتی پیش از انقلاب و شروع نهضت، توفیق داشت، بعد از انقلاب و خصوصا پس از دفاع مقدس نتوانست در عرصه سیاسی و اجتماعی، خود را مطرح کند و به‌نوعی رکورددار شکست‌های انتخاباتی قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه‌ای با زیرساخت‌ها و تشکیلات گسترده اما بدون بدنه و اقبال مردمی که عمده تأییدات آن  مربوط به زمان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و شروع انقلاب بود. بااین‌وجود به‌واسطه بزرگانی چون مرحوم عسگراولادی و مرحوم پرورش و تعدادی دیگر از افراد خوش‌سابقه، نامدار و مرجع در این حزب، لااقل نام مؤتلفه زنده ماند و اعتبار سابق تشکیلات و ارزش وجودی بزرگان حزب، آبرویی برای این مجموعه ایجاد کرد؛ اما به گواه نتایج انتخابات و مواضع حزب مؤتلفه و شکست‌های پی‌درپی نفرات اصلی این تشکل می‌توان وزن واقعی این حزب سیاسی را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.
در بررسی سیر قهقرایی این تشکل و چرایی این‌که برخی مسئولان آن، موردتوجه رسانه‌های معاند و ضدانقلاب شده‌اند، استفاده از مرام‌نامه‌ای که گویی در بین بعضی از این افراد جایی ندارد لازم است.
«مؤتلفه اسلامی انگيزه اصلی‌خويش را انجام‌وظیفه و ادای تكليف شرعی در هرزمان و مكان و كسب رضوان‌الله می‌داند و تلاش خواهد داشت كه از هرگونه ناخالصی و شرک‌های آشكار و پنهان بركنار بماند.» حال باید دید این حزب که پسوند اسلامی هم به خود داده است چگونه نسبت به تهمت‌ها و افتراهای اعضای ارشد خود نه‌تنها واکنش نشان نمی‌دهد که در رسانه رسمی ارگان خود آن را منتشر می‌کند.  
در تاریخچه این حزب آمده است: «مؤتلفه اسلامی تنها تشكلی است كه از آغاز تأسيس، با نظر امام خمينی شورای روحانيت داشته است 
تا آن‌ها نظارت داشته باشند كه حركت‌ها، برنامه‌ها و آموزش‌ها، بر اساس (ما انزل الله – و ما قال رسول الله و الائمه الاطهار) باشد.» آیا شورای روحانیت این حزب، امروز موافق این سبک کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی برخی اعضای خود است یا نظارت را مثل پوست‌اندازی و جذب مردم رها کرده‌اند؟
به‌هرتقدیر امروز جایگاه، اقبال و اعتبار این حزب سیاسی در کشور برای عموم مردم مشخص است؛ ای‌کاش عقلای این حزب، فکری کنند تا برخی مسئولان ارشد این تشکل، اگر نمی‌توانند مثل مرحوم عسگراولادی، محور و مرجع جریانات سیاسی باشند لااقل میراث دار اخلاق و تقوای آن مرد بزرگ شوند و تتمه اعتبار مؤتلفه را به حراج نگذارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار زنوزی با خانواده هوادار فقید تراکتور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه تراکتور صبح امروز راهی منزل شخصی مرحوم احد قولی لاله شد و با فرزند، همسر و سایر اعضای خانواده آن مرحوم دیدار و گفتگو کرد. مهندس زنوزی، لوح یادبود باشگاه و پیراهن شماره ۱۲ تیم تراکتور با نام «احد قولی لاله» را به خانواده آن مرحوم اهدا کرد.

مالک باشگاه تراکتور در این دیدار گفت: از این اتفاق ناگوار بسیار متأثر و اندوهگین هستم. متأسفانه طی روز‌های گذشته در تبریز حضور نداشتم و به همین دلیل نتوانستم در مراسمات شرکت کنم. همه ما از این پس در کنار عطا و خانواده‌اش خواهیم بود و از هیچ کمکی به خانواده مرحوم قولی لاله دریغ نخواهم کرد.

گفتنی است، مرحوم احد قولی لاله اواخر نیمه نخست دیدار دو تیم تراکتور و ذوب آهن اصفهان به علت سکته مغزی با آمبولانس عازم بیمارستان شده بود که متاسفانه فردای آن روز دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دیدار زنوزی با خانواده هوادار فقید تراکتور
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • یک شهید و ۲ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به خودوریی در لبنان
  • آغاز اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» در پادگان دوکوهه
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت پدر سه شهید