Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه چهارشنبه وزارت علوم، منصور غلامی در نشستی با مدیران، مسئولان و فارغ‌التحصیلان مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و بازدید از این موسسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط ناشی از پاندمی کرونا همه دانشگاه‌های کشور را در موقعیتی قرار داد که امکان حضور دانشجویان نبوده و نیست، مجموعه‌های دانشگاهی در این شرایط کاری را انجام داده‌اند که در شرایط عادی فکرش را هم نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اغلب دانشگاه در نیم سال گذشته مسائل و مشکلات بیشتری داشتند که در نیم سال جاری بسیاری از این مسائل و مشکلات برطرف شده است.

غلامی پیرامون آموزش الکترونیکی و ظرفیت ایجاد شده گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها این ظرفیت را دارند و توانمندی را نشان دادند که پس از برطرف شدن این بیماری بتوانند بخشی از فعالیت‌های شان را به صورت غیرحضوری و آموزش‌های غیرحضوری ارائه دهند.

به گفته وی، دانشگاه های کشور با بهره گیری از تجربیات آموزش های مجازی این ظرفیت را دارند که پس از برطرف شدن این بیماری کرونا بتوانند بخشی از فعالیت‌های شان را به صورت غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی ارائه دهند.
وی افزود: توان‌افزایی برای توان‌یابانی که دارای معلولیت هستند، کار بسیار ارزشمندی است. به‌خصوص وقتی در حوزه آموزش دانشگاهی اتفاق می‌افتد، یک نوع ارتقای توانمندی‌ها به لحاظ علمی و فنی و فناورانه است.

غلامی روحیه خیراندیشانه افراد را مایه اصلی توفیق این گونه مراکز دانست و گفت: مراکز جامع علمی و کاربردی از نظر مالی خودکفا هستند. با این حال این مرکز از مواردی استثناء شده است تا مسائل و مشکلات آن رفع شود.

وزیر علوم با اشاره به حضور قریب به ۵۲ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور، افزود: نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی هم ظرفیت داریم. تعداد زیادی دانشجوی غیرایرانی داشتیم که بسیاری از آنها به کشورشان بازگشته‌اند ولی از همانجا مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، با اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفندماه ۹۸، فعالیت های حضوری دانشگاه ها از جمله برقراری کلاس های درس متوقف و آموزش های غیرحضوری و مجازی جایگزین شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آموزش برخط دانشگاه منصور غلامی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آموزش برخط دانشگاه منصور غلامی ویروس کرونا آموزش برخط دانشگاه منصور غلامی اخبار کنکور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است