Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران در پی ترور دانشمند برجسته هسته‌ای‌اش می‌تواند دست به اقدام نظامی علیه این رژیم بزند.

چاک فریلیچ، معاون سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی و عضو ارشد اندیشکده هاروارد بلفر در گفت‌گویی در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی گفت: ایران یک قدرت منطقه‌ای به شمار می‌رود و چنین اقداماتی خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران‌ اولین دشمن قدرتمند، پیچیده و دور از دسترس ماست و ما احتمالا در تقابل با ایران پیروز نخواهیم شد. ما می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم اما نمی‌توانیم ایران را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: ما گاهی اوقات باید اقداماتی اتخاذ کنیم تا مانع حضور آن‌ها در سوریه شویم یا از پیشبرد برنامه هسته‌ای‌شان جلوگیری کنیم. در همین زمان باید تلاش کنیم تا تنش‌ها با ایران را کاهش داده و با دولت بایدن هماهنگی‌ها را انجام دهیم.

فریلیچ در واکنش به احتمال برداشتن گام‌های هسته‌ای بیشتر توسط ایران در پی ترور دانشمند برجسته خود گفت: جای تعجب نیست که آن‌ها پس از کشته شدن فخری‌زاده اقداماتی تندی انجام دهند و ما هم انتظار کمتر از این را نداشتیم. امیدوارم ایران دست به اقدام نظامی علیه اسرائیل -که احتمالش وجود دارد- نزند. هرکس که دستور این عملیات را داده باید پاسخ ایران را در نظر می‌گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهید محسن فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

"اسحاق هرتزوگ" رییس رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌های این رژیم درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، نسبت به تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران هشدار داد.

خبرگزاری دپ‌آ آلمان گزارش داد که هرتزوگ در گفت‌وگویی با روزنامه بیلد مدعی شد: مشخصا، بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات در جهان، تمایل ایران برای بمب است.

ادعای هرتزوگ در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با وجود عضو نبودن در معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی در منطقه را دارد.
مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

رییس رژیم صهیونیستی خواستار اقدام جهانی علیه ایران در این زمینه، در صورت نیاز شد.

او بدون اشاره به فعالیت تخریبی رژیم صهیونیستی توسط برخی ریزبالگرد‌ها در روز‌های اخیر در ایران که مقامات ایران آن را بی‌اهمیت تلقی کرده و پدافند دفاع هوایی نیز با موفقیت توانست با آن مقابله کند، گفت که در "بازی شطرنج سیاست جهانی موضوع این است که مسئولانه و با خویشتن‌داری عمل کنیم. "

رییس رژیم صهیونیستی که تا کنون، علنا درباره این اقدام در ایران اظهار نظر نکرده است، با اشاره به این موضوع گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که برای همه نامعلوم باشد.

هرتزوگ با نادیده گرفتن نقش ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در امنیت و ثبات منطقه به واسطه دهه‌ها اشغالگری، مدعی شد که ایران بی‌وقفه علیه تمدن غرب فعالیت می‌کند و به دنبال نفوذ بیشتر در خاورمیانه است و وحشت و نفرت را به سراسر جهان می‌پراکند.

او از اروپا خواست که به آنچه "تهدید واقعی علیه ثبات در جهان" و ناشی از ایران است توجه کند.

هرتزوگ در اظهاراتی ضدایرانی گفت که باید با ائتلاف ناتو با این کشور مقابله کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌ الله لبنان دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • اذعان رسانه‌های عبری: حزب‌الله دست برتر را در جبهه شمالی دارد
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات