Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ مشخص شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش در متن پیشنهادی بودجه سال 1400 لحاظ شده است.

بخش اصلی بودجه این وزارتخانه در قالب جدول شماره 7 بودجه و در قالب بودجه‌ هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جدول زیر جزئیات بودجه پیشنهادی بخش‌های مختلف آموزش و پرورش اعلام شده است.

وزارت آموزش و پرورش481 میلیارد و 31 میلیون و 400 هزار تومان شورای عالی آموزش و پرورش11 میلیارد و 600 میلیون تومانادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها89 هزار میلیارد تومانسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی 116 میلیارد تومانکسورات بازنشستگی 8 هزار میلیارد تومانکمک به تامین سرانه دانش‌آموزییک هزار و 128 میلیارد و 137 میلیون تومانطرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی  مناطق محرومیک هزار و 656 میلیارد و 362 میلیون تومان و 600 هزار تومانسازمان مدارس غیر دولتی و مرکز توسعه مشارکت های مردمی40 میلیارد و 157 میلیون و 600 هزار تومانسازمان مدارس غیر دولتی و مرکز توسعه مشارکت های مردمی
کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی100 میلیارد تومانسازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان72 میلیارد تومانبرون سپاری و توسعه مشارکت در آموزش کاردانش116 میلیارد و 361 میلیون تومانفعالیت های پرورشی و امور تربیتی337 میلیارد و 498 میلیون تومانکمک به صندوق ذخیره فرهنگیان59 میلیارد و 659 میلیون توماندانشگاه شهید رجایی 118 میلیارد و 854 میلیون تومانفعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت614 میلیارد و 283 میلیون تومانتوسعه کمی و کیفی آموزش پیش دبستانی70 میلیارد و 400 میلیون تومانکیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی، پرورشی و توسعه عدالت آموزشی209 میلیارد و 491 میلیون تومانسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی - موزه تاریخ تعلیم و تربیتیک میلیارد تومانسازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور45 میلیارد توماناداره مدارس خارج از کشور471 میلیارد تومانخرید خدمات آموزشی در مناطق مورد نیاز940 میلیارد و 125 میلیون توماندانشگاه فرهنگیان یک هزار و 846 میلیارد و 35 میلیون تومان سازمان آموزش و پرورش استثنایی242 میلیارد و 725 میلیون تومانسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی- پژوهشگاه مطالعات12 میلیارد و 450 میلیون توماننهضت سواد آموزی 307 میلیارد و 115 میلیون‌تومان

این ارقام بودجه در ردیف‌های 127500 تا 128000 ( 25 ردیف) جدول شماره 7  به زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

 بودجه ستاد وزارت آموزش و پرورش در بخش اعتبارات هزینه‌ای 481 میلیارد و 31 میلیون و 400 هزار تومان و در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای 129 میلیارد و 500 میلیون تومان است و براین اساس بودجه وزارت آموزش در قالب 25 ردیف  از (ردیف 127500 تا 128000) معادل 111 هزار و 106 میلیارد تومان که اعتبارات هزینه‌ای معادل 105 هزار و 997 میلیارد تومان و اعتبارات سرمایه‌‌ای 5 هزار و  108 میلیارد تومان است  که 89 هزار میلیارد تومان نیز به آموزش و پرورش استان‌ها اختصاص یافته است. ( به شماره ردیف 1275003).

واکنش آموزش و پرورش درباره فعالیت حضوری مدارس از 15 آذر

ابلاغ نحوه جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه ایران وزارت آموزش و پرورش بودجه ایران وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش بودجه پیشنهادی میلیارد تومان میلیون تومان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان

آموزش و پرورش اعلام کرده است که حقوق نیرو‌های حق‌التدریس تا آذر ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به‌زودی حقوق سه ماه زمستان آن‌ها را تسویه خواهیم کرد. حقوق معلمان خرید خدمات تا دیماه پرداخت شد و به‌زودی ماه‌های بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهدشد.

به گزارش ایلنا، آموزش و پرورش به تازگی از پرداخت معوقات مزدی معلمان حق التدریس و خرید خدمات خبر داده و اعلام کرده است که «حقوق نیرو‌های حق‌التدریس تا آذر ۱۴۰۲ پرداخت شده است و به‌زودی حقوق سه ماه زمستان آن‌ها را تسویه خواهیم کرد. حقوق معلمان خرید خدمات تا دیماه پرداخت شد و به‌زودی ماه‌های بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهد شد.»

همچنین علی فرهادی، معاون آموزش و پرورش، دلیلِ این تعویق در پرداخت را عدم پیش‌بینیِ بودجه لازم برای معلمان خرید خدمات عنوان کرده است و گفته: «با وجود اینکه در سال ۱۴۰۲ هیچ مجوزی برای به کارگیری معلمان خرید خدمات نداشتیم با این حال با پیگیری فراوان وزیر آموزش و پرورش و دستور رییس‌جمهور در مهر ماه ۱۴۰۲ نیرو‌های خرید خدمات به کار دعوت شدند. با توجه به اینکه در اعتبارات سال تحصیلی جاری هیچ بودجه‌ای برای این معلمان پیش‌بینی نشده بود، پرداخت حقوق نیرو‌های خرید خدمات با تأخیر مواجه شد.»

البته تأخیر در پرداختِ حقوق این معلمان، مربوط به همین یک مورد نیست. این معلمان به دلیلِ کمبودِ نیرو از سوی آموزش و پرورش در قالبِ قرارداد‌های مختلف و با حقوقِ بسیار ناچیز سالهاست به کار گرفته شده‌اند و حقوق آن‌ها با تأخیرِ بسیار پرداخت می‌شود. معلمانی که پیشتر با ما تماس گرفته بودند، از حقوق‌های ناچیز، تأخیر در پرداختِ حقوق، بیمه‌ی نصفه و نیمه و سختیِ کار خود شکایت کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که به امید استخدام، سال‌ها به دورافتاده‌ترین مناطق فرستاده شده‌اند و حتی حقوق معلمی‌شان خرج رفت و آمد آن‌ها هم نشده است.

با استناد به آمار منتشر شده، مشکلِ کمبود معلم به قدری زیاد است که مشخص نیست چه زمانی آموزش و پرورش از به کار بردنِ این نیرو‌ها بی‌نیاز خواهد شد. همچنین قولِ جذب این معلمان که از سوی مسئولان مختلف، آموزش و پرورش و مجلس بار‌ها تکرار شده، مشخص نیست به تحقق می‌رسد یا نه؟

کوروش شریعتی، نماینده جمعی از این معلمان حق التدریس، در انتقاد از این وضعیت می‌گوید: آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از نیرو‌های خرید خدمات، پیش دبستانی، برون‌سپار و… برای کمبود نیرو استفاده می‌کند. طی دو سال اخیر خیلی از نیرو‌های خرید خدمات را تعدیل کردند، اما با توجه به اینکه امسال با گذشتِ ۴ ماه از سال تحصیلی خیلی از مدارس خالی از معلم بود، مجبور به بازگرداندنِ بخشی از این نیرو‌ها شدند. کمیسیون آموزش به این موضوع ورود کرد و حتی قرار شد برای تعیین تکلیفِ این نیرو‌ها تصمیمی گرفته شود، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

شریعتی بیان کرد: انتقاداتِ بسیاری به وضعیتِ این معلمانِ غیررسمی وارد است، از حقوقِ بسیار ناچیزِ آن‌ها گرفته تا امنیتِ شغلیِ بسیار پایین‌شان که هر لحظه ممکن است بدونِ توجه به سابقه‌ی کار و خدماتی که کرده‌اند، عذرشان را بخواهند. در این اوضاع بد اقتصادی این نیرو‌ها برای حقوق ناچیز، گاهی به دورافتاده‌ترین مناطق می‌‎روند و خیلی از آن‌ها حقوق خود را بعد از ۳ تا ۶ ماه دریافت می‌کنند.

این نماینده معلمان غیررسمی ادامه داد: کجای این خبر خوب است که حقوق دو ماه آخرِ معلمانِ خرید خدمات را تازه می‌خواهند پرداخت کنند؟ آیا مسئولانِ آموزش و پرورش می‌توانند بدون حقوق تا دو سه ماه زندگیِ خود را بچرخانند؟ معلمان پیش دبستانیِ عشایری را می‌شناسم که با قایق به محل کار می‌روند و سال گذشته فقط یک بار آنهم کمتر از۳ میلیون تومان حقوق دریافت کردند.

شریعتی تأکید کرد: چرا برای تبدیل وضعیتِ این معلمان هیچ اقدامی انجام نمی‌شود؟ خبرِ خوب برای معلمان غیر رسمی، موافقت با تبدیلِ وضعیتِ آن‌هاست نه پرداختِ حقوقی که باید سال قبل پرداخت می‌شد! البته مشخص نیست چقدر از این نیرو‌ها واقعا حقوق خود را به طورِ کامل دریافت خواهند کرد، چون خیلی از این نیرو‌های نهضتی و برون‌سپار و… اوضاعِ به مراتب بدتری نسبت به همکارانِ خود دارند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش تکلیفِ خود را با کمبودِ معلم روشن کند. این معلمان افراد تحصیل کرده و با سابقه‌ی کار هستند و اگر تا امروز برای جبرانِ کمبود معلم آن‌ها را به کار گرفته‌اند، چرا برای تبدیلِ وضعیتِ آن‌ها اقدام نمی‌کنند؟

دیگر خبرها

  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • آخرین فرصت ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه‌ها
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • کنکوری‌ها بخوانند | نکته مهم درباره ترمیم نمره
  • افتتاح مجموعه ورزشی مرحوم مهجوری در قم
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد