Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@09:14:06 GMT

استقلال درگیر غواصی و اثر مارتینی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۸۸۳

   به گزارش جام نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف پیکان رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد. این نتیجه باعث شد تا آبی‌پوشان با هفت امتیاز به بهترین نتیجه پنج فصل اخیر خود تا پایان هفته چهارم دست پیدا کنند.


تیم محمود فکری با توجه به آمار و داده‌های متریکا از نظر تعداد شوت، شوت داخل چارچوب و نبرد هوایی موفق بین تمام تیم‌های لیگ برتری بهترین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم در تعداد پاس، دوم است و در دقت پاس رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. آبی‌ها در دریبل موفق تیم چهارم هستند و پنجمین تیم از حیث مالکیت توپ به حساب می‌آیند. همه این آمارها نشان می‌دهد که گویا استقلال، فوتبالی تهاجمی را در چهار هفته اول به نمایش گذاشته که بیشتر روی زمین بوده اما اصل ماجرا چیز دیگری است.


در غواصی اصطلاحی داریم به نام «اثر مارتینی». در این حالت غواص دچار اشتباهی شده و احتمال غرق شدن برایش وجود دارد اما متوجه این قضیه نیست و برعکس فکر می‌کند همه چیز در حالت خوب و آرمانی به سر می‌برد. حالا ماجراهای استقلال و آمارهای به ثبت رسیده‌اش نیز چنین حکمی را دارند. تیم محمود فکری در چند فاکتور جزو بهترین‌های لیگ بوده و هفت امتیاز را نیز کسب کرده اما در عمل اصلا نکات امیدوارکننده زیادی را نمی‌توانیم مشاهده کنیم. فراموش نکنیم که تیم او در سه تقابل با تیم‌هایی که احتمالا برای نیفتادن می‌جنگند و پایین جدولی هستند به هفت امتیاز رسیده و تمام این مسابقات در تهران بوده است. تنها دیدار ۶ امتیازی و خارج از تهرانِ استقلال به یک شکست تلخ با نتیجه ۲ بر یک در برابر فولاد منتج شد.


استقلال بیشترین شوت را زده اما نرخ تبدیل شوت به گل و دقت این شوت‌ها به حدی پایین بوده که استقلال بین ۱۶ تیم رتبه دهم را از آن خودش کرده است. تیم فقط ۲ گل خورده و سه کلین شیت داشته اما آزمون جدی برای مدافعان و دروازه بان‌هایش نداشتیم و آنها در بخش تکل موفق، رده نهم را در لیگ دارند. پاس‌های متعددی که به ثبت رسیده هیچ‌کدام نتوانسته موقعیت جدی روی دروازه رقبا خلق کند. شاهد کار ترکیبی موثری نبودیم و اکثر پاس‌ها به قول مجید جلالی یک امتیازی، کم ارزش و رو به عقب یا در عرض بوده است. استقلال مقابل پیکان ۲ موقعیت تقریبا جدی داشت که با ۲ ضربه سر از ارسلان مطهری و روی ۲ ارسال از جناحین بود. تیمی که از لحاظ یارگیری غیر حرفه‌ای عمل کرده بود و چندین بازیکن در کناره‌های جذب کرده بود حالا کنار زمینش از میانه میدان شلوغ‌تر است و به همین خاطر شاهد پاس در عمق یا حرکات روی زمین نیستیم.


آبی‌پوشان تهرانی فعلا با صدر جدول فاصله دارند و بیش از نیمی از امتیازات را ممکن را کسب کرده‌اند. آنها به ظاهر اوضاع رو به راهی دارند و نسبت به فصل قبل با استراماچونی و ۲ فصل قبل با شفر و سه فصل قبل با منصوریان در شرایط ایده‌ال تری قرار دارند اما نحوه بازی تیم، کوچینگ تیم و پیشرفت هفته به هفته چیز دیگری را نشان می‌دهد. موقعیت کنونی آبی‌ها ما را به یاد یک مصرع از اشعار علی صالحی می‌اندازد: «حال ما خوب است اما تو باور نکن.» شاید همین مصرع نشان دهنده اوضاع واقعی استقلال با محمود فکری در این روزها باشد. تیمی که در ظاهر قبراق است اما در باطن و واقعیت، شرایط نگران‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فکری بازیکن محمود فکری استقلال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در بازی دوستانه شکست خورد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر، حسین زواره ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • ویدیو/ پرویز مظلومی: استقلال استادیوم می خواهد
  • استقلال در بازی دوستانه شکست خورد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • 5 نکته برای ارزانترین راه‌ها برای سفر به عمان
  • فیلم| جزئیات واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال