Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@10:59:06 GMT

سازمان ملل دولت مادورو را به رسمیت شناخت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۸۹۹۶۷

سازمان ملل دولت مادورو را به رسمیت شناخت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ساموئل مونکادا» سفیر این کشور آمریکای لاتین در سازمان ملل، در توئیتی اعلام کرد: امروز مجمع عمومی سازمان ملل، دولت «نیکلاس مادورو» را به عنوان تنها نماینده قانونی ونزوئلا برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۰ به رسمیت شناخت.

مونکادا این اتفاق را شکستی برای ماجراجویی‌های استعمارگرانه ترامپ و یک پیروزی برای حاکمیت و استقلال ونزوئلا عنوان کرد و در ادامه تاکید کرد: این اتفاق در واقع، یک پیروزی بزرگ برای سازمان ملل و حقوق بشر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۹۳ کشور عضو جامعه جهانی، با اقدامات آمریکا برای تحمیل مقامات و نمایندگان سیاسی دیگر در برابر اراده ملت ونزوئلا به شدت مخالفت کرد.

از سوی دیگر، رئیس موسسه سیمون بولیوار نیز ضمن انتقاد شدید از اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در آستانه انتخابات مجلس این کشور گفت: آمریکا و متحدانش به دنبال ایجاد اختلال در روند انتخابات آتی این کشور در ۶ دسامبر هستند.

این موضوع پس از آن روی داد که رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرده بود درصورت پیروزی مخالفان در انتخابات یکشنبه آینده (۱۶ آذر)، از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا با اطمینان از حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۶ آذر و پیروزی انقلاب بولیواری، گفته بود: اگر حزب مخالفان آراء بیشتری نسبت به ما کسب کرده و در انتخابات ۶ دسامبر پیروز شوند، از ریاست جمهوری استعفا داده و راه دیگری در پیش خواهیم گرفت. من با علم به اینکه مردم برای رأی دادن حضور گسترده ای نشان خواهند داد و پیروزی انقلاب بولیواری را خواهیم دید، مسئولیت این چالش را به عهده می گیرم.

مادورو پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸، به عنوان رئیس جمهوری این کشور برای ۲۰۲۵-۲۰۱۹ انتخابات شد.  

با این وجود، خوان گوایدو رهبر مخالفان تحت حمایت آمریکا، با زیر سوال بردن انتخابات ۲۰۱۸ وی را غاصب قدرت و خود را با ادعای احراز مقام «ریاست کنگره ملی» براساس قانون اساسی رییس جمهوری قانونی خوانده بود.

در جریان بحران قانون اساسی در ونزوئلا، ارگان دیگری در مجلس قانونگذاری این کشور در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت تا قانون‌اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند و یک رئیس‌مجلس ملی برای آن برگزیده شد. از آن پس، دو مجلس قانونگذاری به‌طور موازی عمل می‌کنند، مجلس شورای ملی وابسته به مخالفان دولت و مجلس مؤسسان حامیان اصلی مادورو است.  

دولت آمریکا از ۲۰۱۴، با استناد به مواد و تبصره های ابداعی و با اقدامات اداری پیچیده، به گفته مادورو با "سیاست سفسطه ای حملات چندگانه" به دنبال اعمال فشار بر ملت ونزوئلا و سرنگونی رئیس جمهوری قانونی این کشور برآمده است تا با نشاندن مهره موردنظر خود در دولت ونزوئلا، اهداف استعمارگرانه خود را پیش ببرد. با وجود این اقدامات خصمانه و غیرقانونی واشنگتن، نیکلاس مادورو همچنان بر سر قدرت این کشور بولیواری باقی است.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مجمع عمومی سازمان ملل نیکلاس مادورو ونزوئلا سهام عدالت انتخابات آمریکا ریاست جمهوری رئیس جمهوری سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۸۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی، آمریکا در حال لابی کردن میان کشور‌ها برای رد چنین عضویتی است، به این امید که از «وتو» آشکار واشنگتن جلوگیری کند.

تلاش‌های لابی‌گری آمریکا که در مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا آمده و به دست پایگاه «اینترسپت» رسیده است، فاش می‌کند که ظاهر و باطن آمریکایی‌ها فرق دارد و این با تعهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت کامل از راه‌حل «۲دولتی» در تضاد است.

در سال ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن به فلسطین وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» اعطا شد.

در این مکاتبات دیپلماتیک به جزئیات فشار اعمال شده بر اعضای شورای امنیت، از جمله مالت، رئیس دوره‌ای شورا در این ماه اشاره شده است. به‌ویژه از اکوادور خواسته شده است که با مالت و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه برای مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل لابی کند. توجیه وزارت خارجه آمریکا این است که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی سریع‌ترین و موثرترین راه برای دستیابی به یک کشور پایدار و سازنده است.

در یک از اسناد مورخ ۱۲ آوریل، جزئیاتی از نقطه‌نظرات آمریکا علیه رای‌گیری در مورد «کشور فلسطین» در سازمان ملل آمده است. در این سند همچنین ادعا شده که بایدن «به شدت برای حمایت از آمال فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور در چارچوب یک صلح جامع که مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل کند، کار کرده است.»

این سند می‌گوید که اعضای شورای امنیت باید متقاعد شوند که هر پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین و در نتیجه به رسمیت شناختن آن به‌عنوان یک کشور مستقل را قبل از مناظره آزاد شورا که برای ۱۸ آوریل (امروز پنج‌شنبه) برنامه‌ریزی شده است، رد کنند.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ممکن است آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل هم قرار بگیرد. کارشناسان می‌گویند بدون رأی وحدت رویه شورای امنیت، هر رایی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حد زیادی نمادین است.

وزارت خارجه آمریکا به این افشاگری‌ها و سوال اینترسپت که آیا چنین مواضعی و مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل مغایر با موضع دولت بایدن در حمایت از راهکار ۲دولتی نیست، پاسخی نداد. این در حالیست که سفیر آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ادعا کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲دولتی کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد