Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، لایحه بودجه‌ ۱۴۰۰ امروز به مجلس تقدیم شد  در میان تعیین بودجه پیشنهادی، وضعیت  آموزش و پرورش هم  مشخص شد و تصویب نهایی بودجه بعد از بررسی نمایندگان در صحن اعلام خواهد شد.

البته در بندهای لایحه بودجه علاوه بر ردیف های اعتباری که در آموزش و پرورش بخش عمده آن اعتبارات هزینه ای است، به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش علوم و بهداشت اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضا‌های آموزشی ورزشی و تربیتی خود با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث بازسازی و بهره‌برداری از آن‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر کاربری به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان همچنین هیئت امنای هر دانشگاه و تصویب کمیسیون ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اصلاحات و الحاقات بعدی صورت می‌گیرد و از پرداخت تمامی عوارض شامل تغییر کاربری نقل و انتقال املاک هفت گواهی بهره برداری احداث تخریب بازسازی و سایر عوارض شهرداری معاف است.

علاوه بر آن به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند تا برای احداث تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی پرورشی ورزشی آموزش و پرورش به مصرف برسد این اوراق خارج از سقف پیش بینی شده در جدول شماره ۴ ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه بوده و بر اساس ابلاغ اعتبار و تخصیص‌های صادره به مصرف می‌رسد.

همچنین در راستای تحقق ماده ۷۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیرو‌های مسلح و ستاد اجرای فرمان امام به استثنای مواردی که به اذن، ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات یا نحوه تصفیه آن را دارند موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه اقدام کنند؛ معادل درآمد واریزی از محل ردیف‌های مربوط به منظور توسعه عدالت آموزشی، نوسازی مقاوم‌سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم و همچنین خوابگاه‌های دانش آموزی کمیته امداد در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

آنطور که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده در بند‌های بودجه به این موضوع اشاره شده است که تمام واحد‌های آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب برق و گاز در صورت رعایت الگوی مصرف معاف هستند و سقف الگوی روبه‌رو شده طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت نیرو و آموزش و پرورش همچنین سازمان برنامه و بودجه حداکثر تا سه ماه تهیه و ابلاغ می‌شود.

عنوان  بودجه ( تومان)

وزارت آموزش و پرورش

۴۸۱ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار

دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش

۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

ادارات کل آموزش و پرورش استانها

۸۹ میلیارد

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۱۱ میلیارد و ۶۰۲ میلیون

کسورات بازنشستگی سهم دولت مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری

۸ هزار میلیارد

کمک به تامین سرانه دانش‌آموزی

هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار

طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی 

هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار

کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی

۱۰۰ میلیارد

سازمان مدارس غیر دولتی و مرکز توسعه مشارکت‌های مردمی

۴۰ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و  ۶۰۰ هزار

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

۷۲ میلیارد

برون سپاری و توسعه مشارکت در آموزش کاردانش

۱۱۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان

فعالیت های پرورشی و امور تربیتی

۳۳۷ میلیارد و ۴۹۸ میلیون

کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان

۵۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون

دانشگاه شهید رجائی

۱۱۸ میلیارد و ۸۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار

فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت

۶۱۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار

توسعه کمی و کیفی آموزش پیش دبستانی

۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون

کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی، پرورشی و توسعه عدالت آموزشی

۲۰۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی - موزه تاریخ تعلیم و تربیت

یک میلیارد

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

۴۵ میلیارد

اداره مدارس خارج از کشور

۴۷۱ میلیارد

خرید خدمات آموزشی در مناطق مورد نیاز

۹۴۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون

دانشگاه فرهنگیان

هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۳۵ میلیون

سازمان آموزش و پرورش استثنایی

۲۴۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی- پژوهشگاه مطالعات

۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون

نهضت سواد آموزی

۳۰۷ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه سال آینده شهرداری تهران در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر تهران در ماه‌های پایانی سال درگیر بودجه بودند تا به نتیجه برسد، اظهار کرد: رقم بودجه سال آینده در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً پنج برابر شده و منابع بودجه نیز گسترش یافته که با هدایت شهردار تهران این اتفاق رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ما در بودجه‌ریزی از اولویت‌ها پشتیبانی کردیم و قرار بر این است اعتبارات برای رفع مسائل شهر هزینه شود، خاطرنشان کرد: با این عدد و ایده‌های موجود و اقدامات تکمیلی، سال ۱۴۰۳ سال درخشانی را شاهد خواهیم بود. بسیاری از کارهایی که آغاز شده، در سال آینده به ثمر می‌رسد؛ به ویژه توسعه خطوط مترو، اضافه شدن اتوبوس‌ها، واگن‌ها و تاکسی‌ها و علاوه بر این، مدیریت شهری به روح و کالبد شهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های مردم محور نیز توجه داشته است.

نادعلی با اشاره به ساماندهی دست‌فروشان پایتخت تصریح کرد: ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌ گستران امر دوره‌ای نیست و نمی‌توان یک کار آنی انجام داد و آن را رها کرد. رها کردن شهر و ساماندهی یکباره و ناگهانی در طول یک هفته نتیجه ندارد و افراد در طول این مدت رعایت می‌کنند،  چون می‌دانند رهاشدگی مجدداً رخ خواهد داد و شرایط به وضعیت سابق بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی دست‌فروشان باید کار مستمر انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا سعی شد که دست‌فروشی با توجه به شرایط اقتصادی از رونق نیفتد؛ اما اگر ساماندهی با کمک قوه قضاییه و پلیس رخ ندهد نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال محدوده تئاتر شهر بارها ساماندهی شده اما به محض رها شدن، دست فروشان مجدداً بازگشته‌اند؛ لذا در این زمینه به یک رسیدگی مستمر نیاز داریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به شرایط ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حال مردم و زیست شبانه در ایام ماه رمضان برای ما اهمیت دارد؛ اما باید مباحث به درستی و علمی ساماندهی شود تا بعد از آن، ساماندهی با مشکل کمتری مواجه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰