Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مارک تاربیلا»، عضو پارلمان اروپا می‌گوید که «سلمان بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی بازداشتی در یک ویلای تحت کنترل در ریاض، چند روزی است که  به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت که تاربیلا در نامه‌ای به نماینده عربستان سعودی نزد اتحادیه اروپا گفته است که شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز و پدرش از ویلا به مکانی نامعلوم و فوق سری منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که مورخ امروز سه شنبه است، تاکید شده که بازداشت این دو نفر، خودسرانه است و نقض تعهدات داخلی و بین المللی از سوی عربستان محسوب می‌شود.

در نامه مذکور آمده است: «من از شما می‌خواهم که از دولت عربستان سعودی بخواهید تا بلافاصله محل نگهداری شاهزاده سلمان و پدرش عبدالعزیز بن سلمان را فاش کند.»

خبرگزاری فرانسه گفت: «انتقال شاهزاده سعودی به مکانی نامعلوم پس از گذشت قریب به سه سال از بازداشت خانگی او نشان می‌دهد که عربستان سعودی فشارهای بین المللی برای آزادی این شاهزاده  و امکان بررسی مجدد سوابق حقوق بشر آن را در دولت جو بایدن رئیس جمهور آتی آمریکا را به چالش می‌کشد.»

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ۳۷ ساله و پدرش از ژانویه ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت‌هایی که ولی‌عهد سعودی در داخل خاندان پادشاهی این کشور به راه انداخت، بازداشت شدند.

این دو نفر پیش‌تر اجازه تماس تلفنی با خانواده‌هایشان را داشتند، اما از شنبه گذشته هیچ تماسی انجام نشده است.

دو نهاد حقوق بشری یکی نهاد «منا» که مقر آن درژنو است و دیگری نهاد «القسط» که مقر آن در لندن است، در آگوست گذشته نسبت به بازداشت این دو شاهزاده به سازمان ملل شکایت کردند.

این دو نهاد تاکید کردند که شاهزاده سعودی و پدرش از زمان بازداشت مورد هیچ بازجویی قرار نگرفتند که هیچ مبنای قانونی ندارد.

 خبرگزاری فرانسه نوشت:«شاهزاده سلمان، فازرغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه و مسلط به چند زبان خارجی است؛ اما هیچ بلندپروازی سیاسی در ظاهرنشان نداده و به خاطر حمایت‌های مالی‌اش از پروژه‌های توسعه در کشورهای فقیر از او به عنوان «چک سفید امضای متحرک» یاد می‌کنند.»

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهزاده سعودی بازداشت پارلمان اروپا سلمان بن عبدالعزیز شاهزاده سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه

آفتاب‌‌نیوز :

ساره اولین ربات انسان‌نمای عربستان سعودی است که شرکت هوش مصنوعی و ربات کیو‌اس‌اس (QSS AI & Robots) در ریاض با استفاده از مدل یادگیری زبان که خودش طراحی کرده، و لباس زنان این کشور را بر تن آن پوشانده است.

ایلی متری، مدیرعامل این شرکت، به بیزنس اینسایدر گفت: ساره می‌داند که دختر است، ۲۵ سال سن و ۱۶۲ سانتیمتر قد، و لباس سعودی به تن دارد.

ساره که عبایه، لباس سنتی زنانه سعودی، به تن دارد اولین ربات انسان‌نما است که در عربستان سعودی و احتمالا در خاورمیانه طراحی و ساخته شده است.

این ربات انسان‌نما که تلفیق ابتکار فناوری و عرف اجتماعی است، به دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند.

متری گفت ساره از مدل یادگیری زبانی که این شرکت طراحی کرده است استفاده می‌کند‌ــ یک برنامه هوش مصنوعی که متن و کلام را شناسایی و تولید می‌کند.

متری در ادامه افزود: ما به منابع زبانی هیچ‌کس متکی نیستیم، حتی چت جی‌پی‌تی.

حضور ساره در نمایشگاه‌های فناوری گوناگون توجه گسترده‌ای جلب کرده و نمود پیشرفت‌های عربستان سعودی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی است.

ظهور ساره نشان‌دهنده ترکیب پیشرفت فناوری و هنجار‌های اجتماعی عربستان سعودی و همچنین گام‌های بلندی است که این کشور در حوزه هوش مصنوعی برداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان