Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید پاکاری، سطح زیرکشت گل نرگس در استان فارس را ۵۲۰ هکتار اعلام کرد که ۱۵۰ هکتار از نرگس زار‌ها دیم و مابقی آبی است، گفت: سالانه با تولید ۳۰۰ میلیون شاخه، ۱۵۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به دنبال دارد.

او با بیان اینکه برداشت گل نرگس در استان از آبان‌ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد، بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس را مربوط به شهرستان‌های خفر جهرم با ۳۰۰ هکتار کشت آبی و کازرون با ۱۷۰ هکتار نرگس دیم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فارس رتبه نخست تولید گل نرگس در کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: استان فارس دارای انواع نرگس شیپوری، بوقی، شیراز، پُر پَر، هزار پَر و شهلا، نرگس مسکین، نروک یا پنجه گربه‌ای است.

پاکاری ادامه داد: نرگس در استان فارس به شکل دیم و آبی کشت می‌شود و بیشتر نرگس زار‌های کازرون دیم است.

او با بیان اینکه بازار گل نرگس عمدتا گل‌فروشی‌های استان و بازار گل تهران است، اظهار کرد: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

طاهری مهر، به خواص گل نرگس اشاره کرد و گفت: کمک به درمان سرماخوردگی، افسردگی و .. از جمله ویژگی‎های درمانی گل نرگس است، همچنین عطر گل نرگس ضدعفونی کننده هوا و برای بیماران اعصاب و روان آرامش‌بخش است.

او گفت: با تشکیل انجمن ملی گل نرگس کشور که ریاست آن به‌عهده یک نرگس کار خفری است بحث فرآوری و استخراج اسانس در دستور کار انجمن با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و وزارت متبوع است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس در پایان اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گل نرگس از ۱۵۰ هزار تومان شروع شده و در پیک برداشت به ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس تولید گل نرگس درآمد میلیاردی استان فارس گل نرگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید