Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه خود بار دیگر بر حق حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه خود با اکثریت آراء، مجددا به حق حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی و باطل بودن اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در آن رای داد.

در جلسه رای گیری مجمع عمومی، ۸۸ کشور به حق حاکمیت سوریه رای موافق و رژیم صهیونیستی به همراه ۸ کشور دیگر به آن رای مخالف دادند و ۶۲ کشور نیز از رای دادن امتناع ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قطعنامه که بر سوری بودن جولان اشغالی تاکید شده است، از تل آویو خواسته شده به طور کامل از جولان اشغالی تا خط چهارم سال ۱۹۶۷ خارج شود.

طبق این قطعنامه، همه اقداماتی که رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ماهیت جولان اشغالی انجام داده، باطل و نقض صریح قوانین بین المللی و توافق ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان در شرایط جنگی است.

 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه سی ام آبان ماه نیز، حاکمیت همیشگی ملت سوریه بر جولان اشغالی این کشور با ۱۵۳ رای موافق تصویب کرد.

 تصویب این قطعنامه پس از آن اتفاق افتاد که اخیرا مایک پامپئو به عنوان اولین وزیر خارجه آمریکا و در اقدامی غیر متعارف از جولان اشغالی بازدید کرده و مدعی شد که این منطقه متعلق به اسرائیل است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده سازمان ملل سوریه تل آویو مجمع عمومی سازمان ملل جولان اشغالی رژیم صهیونیستی مشرق اسراییل مجمع عمومی سازمان ملل جولان اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب، در این بازدید که به منظور نظارت بر اجرای بودجه صورت گرفت، با بررسی منابع و مصارف، علاوه بر پایش مستقیم عملکرد و توجه ویژه به مشکلات متولیان نظام مالیه عمومی و تصمیم گیران اقتصادی، بر لزوم حل مشکلات مرتبط با تامین منابع عمومی دولت و انجام پرداخت‌های اجتناب ناپذیر دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد.
 
این اقدام دیوان محاسبات کشور در راستای تحقق اهدافی نظیر نظارت مستقیم و به موقع، آینده نگری، گره گشایی و صیانت از شجاعت مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفت.
 
شایان ذکر است تمامی مدیران کل دیوان محاسبات کشور در استان‌ها نیز با دستور رئیس کل این نهاد نظارتی در تامین منابع عمومی مرتبط با پرداخت‌های عمرانی پایان سال در راستای تحقق اهداف ساختار بودجه مشارکت داشتند.
 
گفتنی است، در این بازدید‌ها اولین گام اجرایی اصلاح ساختار بودجه در راستای منویات مقام معظم رهبری با پیشنهاد ساز و کار اجرایی تخصیص اعتباری و عملیات مالی مرتبط با فاکتورینگ برای تامین منابع مورد نیاز استان خوزستان و ایلام در راستای اجرای بند م تبصره ۲ قانون بودجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد شد.

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشور‌ها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند