Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس از پرند، منوچهر جعفری سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند روز چهارشنبه در نشستی اظهار کرد: خوشبختانه دیروز و امروز ما هیچ‌گونه فوتی در کل شهرستان رباط‌کریم و پرند نداشته‌ایم که جای شکر دارد.

وی در ادامه گفت: شهروندان محترم شهر پرند می‌توانند در صورت بروز علائم بیماری از قبیل سردرد، تب، کمردرد، درد بدن و علائم دیگر با سامانه ۴۰۳۰ رایگان تماس بگیرند و با کارشناس مربوطه درمیان بگذارند تا با تشخیص علایم ابتدایی، برای دادن تست به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت راهنمایی شوند که تمام هزینه آن هم رایگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند ادامه داد: اگر جواب آزمایش مثبت اعلام شد پیگیری‌های ما آغاز خواهد شد و فرد مبتلا تا زمان بهبود کامل در قرنطینه خانگی و تحت نظر متخصصان شبکه بهداشت خواهد بود و اگر جواب مثبت، همراه با بیماری‌های زمینه‌ای باشد به تشخیص پزشک به بیمارستان برای ادامه درمان ارجاع داده خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: برای پیگیری ادامه روند درمان در دوران قرنطینه همکاران شبکه بهداشت به طور تلفنی در دو هفته دوران قرنطینه بیمار را تحت نظر خواهند داشت و راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

وی در خصوص نقش طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی هم عنوان کرد: وظیفه پشتیبانی از افرادی که دچار بیماری شده‌اند به عهده سپاه سازندگی خواهد بود در صورت نیاز افراد مبتلا به کمک‌های معیشتی، درمانی و یا نداشتن جا برای قرنطینه، محل‌هایی را برای آن‌ها آماده می‌کنیم تا دوران قرنطینه را سپری کنند.

سرپرست اداره بهداشت و درمان شهر پرند در پاسخ به سوأل خبرنگار فارس در خصوص طولانی بودن روند آزمایش کرونا گفت: تا هفته گذشته ما با این مشکل روبه‌رو بودیم و آمار مراجعان زیاد شد و ما باید ‌آزمایش‌های گرفته شده را که حدود ۳۰ مورد بود به تهران می‌فرستادیم که به خاطر شلوغی مراکز تهران حدود ده روز طول می‌کشید تا جواب آزمایش به دست ما برسد. اما خوشبختانه الان با وجود کیت‌های جدیدی که آمده این مشکل برطرف شده و در حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت جواب آزمایش مشخص می‌شود که هزینه این تست هم حدود یک میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان است که در حال حاضر به صورت رایگان در خدمت مردم عزیزمان خواهد بود.

جعفری در پایان ابراز کرد: در حال حاضر در مراکز بهداشت شهر جدید پرند در طول روز حدود ۳۰ مورد تست از بیماران گرفته می‌شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا بهداشت آزمایش بیماران بیماری تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته روزانه ۹میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

   امید زینالی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان، با اعلام‌ این خبر، اظهار کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلوهای ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰روز ۶۸۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی خاطر نشان کرد:  جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • وزارت بهداشت به دنبال افراد سالم است که بیمار نشوند