Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه چهارشنبه، پنج قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

به نوشته وبگاه «یو.اِن واچ»، در این جلسه که به مناسبت روز همبستگی با فلسطین در سازمان ملل (۲۹ نوامبر ۱۹۴۷) برگزار شد، پنج قطعنامه پیشنهادی علیه رژیم صهیونیستی به رأی گذاشته شد.

لازم به ذکر است که این قطعنامه‌های مجمع عمومی، غیر الزام‌آور هستند، و مانند سال‌های قبل با تداوم بی‌اعتنایی رژیم اشغالگر قدس و قانون‌شکنی آن مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه موسوم به «جولان سوری»، که با ۸۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶۲ رأی ممتنع تصویب شد، تاکید می‌کند که جولان سوریه از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.

این قطعنامه، با یادآوری قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت به سال ۱۹۸۱، ضمن ابراز از عدم عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از این اراضی، هرگونه شهرک‌سازی و ساخت‌وساز صهیونیست‌ها در جولان سوریه را غیرقانونی دانست.

بر این اساس، مجمع عمومی سازمان ملل با این رأی خود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها از قطعنامه شورای امنیت تبعیت نمی‌کند بلکه اعمال حاکمیت آن بر این مناطق از سال ۱۹۸۱، باطل و بی‌اعتبار است.

این قطعنامه مجمع از رژیم صهیونیستی خواست از تمام جولان اشغالی سوریه تا مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب‌نشینی کند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی،  عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از 7 ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشورهای مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با اعلام این که تیم‌های آن از نزدیک عملیات کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های مختلف نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر و شفا را دنبال می‌کنند و اجساد صدها فلسطینی که در این گورها دفن شده بودند را مشاهده کردند خواستار انجام اقدام فوری بین المللی جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در پنهان کردن صدها جسد در گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تعداد دقیق گورها و همچنین اجسادی که در آنها پنهان شده هنوز مشخص نیست و ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی از جمله تشکیل کمیته فوری تحقیقات بین‌المللی مستقل جهت بررسی این موضوع داریم و به نظر می‌رسد که هزاران غیرنظامی که در معرض اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی قرار گرفته‌اند در این گورها مدفون باشند. باید یک کمیته فنی متشکل از کارشناسان تشکیل گردد تا علت مرگ این غیرنظامیان را دقیقا مشخص کنند و سیستمی ایجاد شود که امکان شناسایی هویت آنها وجود داشته باشد.

کنعانی: ایران به اقدام متجاوزانه پاسخ قوی‌تر می‌دهدتاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد