Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه یو. اِن واچ، در جلسه شامگاه چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل که به مناسبت روز همبستگی با فلسطین در سازمان ملل (۲۹ نوامبر ۱۹۴۷) برگزار شد، پنج قطعنامه پیشنهادی ضد رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

قطعنامه «جولان سوری» که غیر الزام‌آور تلقی می‌شود با ۸۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۶۲ رأی ممتنع به  تصویب این نهاد رسیده است که در آن بر این موضوع تاکید می‌شود جولان سوریه از سال ۱۹۶۷ از سوی رژیم صهیونیستی به اشغال درآمده است و هرگونه شهرک‌سازی و ساخت‌وساز این رژیم را در جولان سوریه غیرقانونی توصیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجمع عمومی سازمان ملل در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی درخواست کرده است تا از تمام جولان اشغالی سوریه تا مرز‌های ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب‌نشینی کند.

از دیگر قطعنامه‌هایی که سازمان ملل در نشست خود به تصویب رسانده می‌توان به، قطعنامه «کمیته اجرای حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین» با تاکید بر مسئولیت دائمی سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین تا زمان حل شدن آن، در نظر گیری بخشی مختص حقوق فلسطینی‌ها در دبیرخانه سازمان ملل، قطعنامه «حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین» مبنی بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تمام اقدامات یکجانبه این رژیم با هدف تغییر ترکیب جمعیتی شهر قدس اشغالی و کرانه باختری، قطعنامه‌ای با هدف ایجاد برنامه اطلاعاتی ویژه درخصوص مسئله فلسطین ذیل بخش اطلاعات عمومی در دبیرخانه سازمان ملل اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی گفت: ما در یک پیچ خطرناک قرار داریم و اگر نتوانیم فورا نقض قوانین و افزایش تنش‌ها را متوقف کنیم، آینده تاریکی پیش‌رو خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و رساندن کمک‌ها به این منطقه هستیم.

البدیوی افزود: ما همچنین خواهان برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای بررسی مساله فلسطین و برپایی کشور فلسطینی بر اساس قوانین بین‌المللی ذی‌ربط هستیم.

رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد، اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • آرمین: شرم آور است
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل