Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@22:01:14 GMT

حال خوب با فیلم خوب

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۴۳۳

حال خوب با فیلم خوب

یکی از تفریح‌هایی که تقریباً همه از آن لذت می‌برند، تماشای فیلم است. در این روزگار کرونا نیز که همگی مجبور هستیم بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانیم، یکی از سرگرمی‌های خوب می‌تواند تماشای فیلم باشد؛ سرگرمی که به ما امکان می‌دهد ساعاتی را فارغ از دغدغه‌های روزمره و اضطراب بگذرانیم.


سینما به ما امکان تخیل می‌دهد و به عبارت بهتر به تخیل ما دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با دیدن فیلم می‌توانیم خود را به جای شخصیت‌های داستان بگذاریم و با آنها شادی و اندوه و هیجان و... را تجربه کنیم. سینما و فیلم به ما این امکان را می‌دهد که برای ساعاتی از زندگی واقعی خود دور شده و غرق در شخصیت‌های فیلم شویم؛ تجربه‌ای که گاهی حتی می‌تواند فانتزی یا کودکانه هم باشد. تماشای یک فیلم کمدی می‌تواند مانند مسکنی قوی، برای ساعاتی ما را بخنداند و شادی برایمان به ارمغان بیاورد.
گاهی یک فیلم غم‌انگیز به تخلیه روانی فرد کمک می‌کند یا برای بیننده آموزنده است. خیلی وقت‌ها ممکن است فرد با تماشای یک فیلم درام با خودش بگوید تجربه تلخ من می‌توانست خیلی بدتر باشد، پس خدا را شکر. بنابراین حتماً برای تجربه حال خوب لازم نیست یک فیلم کمدی ببینیم بلکه اثری که ما را به فکر وادار کند یا به تخلیه هیجان‌های ما کمک کند هم می‌تواند حال بهتری را برایمان به ارمغان بیاورد. حال بد ناشی از هیجان‌هایی است که اگرچه ما آن را تجربه کرده‌ایم اما کلمه‌ای برای بیانش نداریم و به نوعی موفق نشده‌ایم آن را به درستی درک و هضم کنیم. هنگامی که یک فیلم را تحلیل می‌کنیم با خودمان می‌گوییم تجربه فلان شخصیت فیلم هم مشابه تجربه من بود و در اینجاست که گویی دلیل حال بدمان را متوجه می‌شویم. واقعیت این است که حال بد ما از نخندیدن نیست بلکه به‌خاطر وجود هیجان‌هایی است که بدرستی درکشان نکرده‌ایم؛ هیجان‌های تجربه نشده و معنا نشده‌ای که حال ما را بد می‌کند و گاهی می‌توان از فیلم برای معنا کردن این تجربه‌ها کمک گرفت.
یکی از ویژگی‌های سلامت روان این است که ما بتوانیم از تجربه دیگران درس بگیریم و کسانی که از این توانایی برخوردارند اغلب سلامت روانی بیشتری هم دارند. سینما به ما این امکان را می‌دهد که حتی کارهای خطرناکی را که در دنیای واقعی نمی‌توانیم و نباید انجام دهیم ، تجربه کنیم و گاه آنقدر با شخصیت‌های فیلم همراه می‌شویم که بعد از تماشای فیلم به تحلیل عملکرد شخصیت‌های داستان می‌پردازیم و در مورد عملکرد آنها قضاوت می‌کنیم. در این هنگام ما با تحلیل فیلم در واقع تجربه‌های تازه‌تری به دست می‌آوریم که ارزشمند است؛ تجربه‌ای که شاید بتواند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. پس در این دوران خانه‌نشینی فیلم ببینید آن هم فیلم‌های خوب از فیلمسازان خوب.‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: یک فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند

به گزارش همشهری آنلاین بارش باران در نوروز شیراز باعث مهمان نوازی ویژه مردم استان شد. فارغ از طراوتی که باران به بهار شیراز بخشیده است باز هم شاهد هستیم که مهربانی شهروندان این کلان شهر آنان را زبانزد تمام مردم ایران کرده زیرا با شروع بارش های بهاری اهالی شیراز با درج پیام در سایت هایی نظیر دیوار از اسکان داوطلبانه گردشگران خبر دادند.

کد خبر 840911 برچسب‌ها خبر مهم نوروز شهر شيراز

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن
  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • مثل 38 میلیون نفر دلِ تماشای پنالتی را نداشتی لوا!‏
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • عکس | شیرازی ها با این آگهی شخصیت خودشان را نشان دادند
  • ۱۱۳ هزار نفر به تماشای فیلم‌های نوروزی در سینماهای خراسان رضوی نشستند
  • وصف مظلومیت کریم اهل بیت(ع)