Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با سقف ۲ هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومانی توسط دولت به مجلس تقدیم شد.   براساس بند ب تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، دولت پیشنهاد داده تا به طرح‌های مسکن مهر، برنامه اقدام ملی مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین تکمیل ساختمان مصلای تهران، تا سقف ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یا از محل فروش اراضی یا منابع داخلی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل سازمان مجری ساختمان‌های دولتی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری، اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بخشی از تبصره ۴ بند ب ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شرح زیر است؛   به دولت اجازه داده می‌شود برای عملیات آماده سازی، محوطه سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی، مصلی تهران و همچنین طرح اقدام ملی تأمین مسکن، اقداماتی را به شرح زیر به عمل آورد:   وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری مجاز است تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری بعد از واگذاری و با ساز و کار گردش خزانه، صرف اجرای طرح‌های فوق کند. ۵ هزار میلیارد ریال از اعتبار فوق صرف احیای بافت‌های تاریخی می‌شود.   در همین زمینه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه معتقدم بودجه ۵ هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی برای بخش مسکن و بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر کافی نیست، گفت: در طول ساخت مسکن مهر به ویژه در ۱۰ سال گذشته، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص یافت، اما باز هم کافی نبود.   او ادامه داد: تخصیص بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مسکن مهر همچنین بافت‎های فرسوده کافی نبوده است و دولت باید توجه بیشتری را برای تکمیل مسکن مهر و همچنین تولید مسکن در نظر بگیرد.

رهبر بیان کرد: سال گذشته طرح دو فوریتی برای تخصیص ۲۵ درصد از کل تسهیلات کشور به حوزه مسکن مطرح شد تا از این تسهیلات ۵ درصد به بافت فرسوده و ۲۰ درصد دیگر هم به سایر بخش‌ها اختصاص یابد.

به گفته این مقام مسئول باید طرح‌های تشویقی از جمله معافیت‌های مالیاتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید

وام ودیعه مسکن در سال آینده چقدر است؟

براساس این گزارش دولت همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در راستای فرزندآوری پیش‌بینی کرده تا تسهیلات قرض الحسنه ودیعه ۷۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله به خانواده‌های دارای فرزند سوم پرداخت شود. به نظر می‌رسد دولت در حوزه مسکن سعی دارد همانند امسال برای بخش اجاره نشینی کمک‌هایی را در نظر بگیرد اما این بار تنها برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند‍!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن مسکن مهر مسکن ملی میلیارد تومانی بازآفرینی شهری تکمیل مسکن مهر ۵ هزار میلیارد لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ماجرای تخریب ۶۰ ویلای غیرمجاز ۸۰ میلیارد تومانی ؛ گفتم تخریب کافی نیست...
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن