Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@22:05:40 GMT

۲ پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان حفظ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۵۴۹

۲ پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان حفظ می‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که پنتاگون برنامه‌ای برای کاهش نیروهای نظامی خود در افغانستان تصویب کرده است که در چارچوب آن، دو پایگاه نظامی بزرگ نیرو‌های آمریکایی در این کشور حفظ خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برنامه پنتاگون بر اساس دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش نیرو‌های آمریکایی تا دو هزار و ۵۰۰ نفر پیش از ۱۵ ژانویه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلی افزود که آمریکا علاوه بر این دو پایگاه، چند پایگاه ماهواره‌ای را نیز حفظ خواهد کرد. با این وجود، وی اشاره نکرد که کدام پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور تعطیل خواهند شد.

این ژنرال بلندپایه همچنین گفت که آن چه بعد از این انجام می‌شود، به تصمیم دولت آینده آمریکا بستگی دارد.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ خودتو جمع کن!

اخبار و گزارش‌ها درباره عملیات نظامی ایران علیه مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی همچنان تیتر اول رسانه‌های معتبر جهان است و از اقتدار مثال‌زدنی ایران حیرت‌زده‌اند و از تحقیر اسرائیل خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: اخبار و گزارش‌ها درباره عملیات نظامی ایران علیه مراکز استراتژیک رژیم صهیونیستی همچنان تیتر اول رسانه‌های معتبر جهان است و از اقتدار مثال‌زدنی جمهوری اسلامی ایران حیرت‌زده‌اند و از تحقیر اسرائیل و بر باد رفتن اعتبار کاذب آن خبر می‌دهند.

گفتم: به عنوان نمونه‌، «‌اسکات ریتر» افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گوید پایگاه هوایی «‌نوآتیم» در صحرای «نقب» بزرگ‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل است که چتر حفاظتی آن حتی از حفاظت کاخ سفید هم بیشتر است و با تعجب می‌گوید معلوم نیست ایران چگونه این پایگاه را با ده‌ها موشک بالستیک ویران کرده است.

گفت: با این وجود یکی از مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده است؛ عملیات نظامی ایران خیلی هم موفق نبوده است!

گفتم: پس چرا انتشار هرگونه فیلم، عکس و خبر از مناطق مورد حمله ایران را ممنوع اعلام کرده است؟! اصلاً، چرا خبرنگاران را برای بازدید دعوت نمی‌کند؟! و یا چرا خودشان فیلم و عکس از مناطق مورد حمله ایران تهیه و منتشر نمی‌کنند؟!

گفت: از نخستین دقایق حمله نظامی ایران، مردم فلسطین با هزاران گوشی هوشمند از لحظه به لحظه حملات و انفجارها و تخریب‌ها فیلم و عکس تهیه کرده و از طریق فضای مجازی در سراسر جهان منتشر کرده‌اند.

گفتم: یارو بدجوری نیاز به قضای حاجت داشت ولی از سرویس‌های بهداشتی خبری نبود. یکدفعه چشمش به یک در نیمه باز افتاد و فضای تاریک‌... با خیال راحت مشغول شده بود که ناگهان ده‌ها نورافکن و پروژکتور صحنه را روشن کرد و صدای قاه قاه مردم به آسمان بلند شد!... مردک فلان‌فلان‌شده رفته بود روی سِن تئاتر!

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • گفت و شنود/ خودتو جمع کن!