Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: پیشنهادات و گمانه زنی‌های مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از چهره‌های جناح‌های دیگر، عموماً به دلیل ناامیدی برخی از نیروهای حزبی از تأیید صلاحیت کاندیدای این جریان در انتخابات ۱۴۰۰ است.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد گزینه مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در حال حاضر اسامی اشخاصی که به عنوان کاندیداهای احزاب اصلاح طلب مطرح می‌شود به عنوان کاندیدای نهایی نیست و تنها در حد پیشنهاداتی است که از بدنه احزاب به سران احزاب آنها اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که کاندیدای شاخصی از جناح اصلاح طلب تأیید صلاحیت شود و در کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ شرکت کند، قطعاً همه احزاب به صورت کامل از وی حمایت می‌کنند و به هیچ عنوان از مابقی کاندیداهای جناح معتدل‌تر حمایت نخواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: پیشنهادات و گمانه زنی‌های مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از چهره‌های جناح‌های دیگر، عموماً به دلیل ناامیدی برخی از نیروهای حزبی از تأیید صلاحیت کاندیدای این جریان در انتخابات ۱۴۰۰ است.

کیهانی افزود: قطعاً هنوز جریان اصلاحات گزینه‌های شاخصی را بر حضور در کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ دارد که مورد تأیید نهادهای نظارتی هستند؛ بنابراین در صورتی که کاندیدای اصلاح طلبان در کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ حضور داشته باشد حمایت همه احزاب اصلاح طلب را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات بین‌المللی اخیر، به نظر می‌رسد اشخاصی در میان جریان اصلاح طلب وجود دارند که می‌توانند با یک رأی چشمگیر در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شوند.

کد خبر 459002

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد کیهانی انتخابات 1400 اصلاح طلبان اصلاحات شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!

اصلاح طلبان رادیکال می کوشند تا کشور را دچار بحران تعریف کرده و عدم حضور خود در حاکمیت را دلیل وجود این شرایط تعریف کنند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۵ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد کهبیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز عیدفطر درباره رژیم خبیث صهیونیستی و تنبیه دشمن،پاسخ به این سوال که ایا افزایش مبلغ جریمه بازدارنده است؟ و بررسی پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

با وجود آنکه ۱۲ روز از جنایت صهیونیست‌هابه ساختمان کنسولگری ایران در سفارت ایران در دمشق می‌گذرد، موضوع پاسخ احتمالی تهران به تل‌آویو بحث داغ این‌روزهاست و در این راستا محافل کارشناسی و رسانه‌ای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به بررسی سناریوهای متفاوت نحوه حمله ایران، واکنش متقابل اسرائیل و به دنبال آن آینده خاورمیانه پرداخته‌اند.

روزنامه شرق در گزارش اول امروز خود درباره مدل مواجه و پاسخ تهران به جنایت رژیم صهیونیستی نوشته است:

در حالی گزارش‌های رسانه‌ای، برخی اقدامات و موضع‌گیری‌ها در روزهای گذشته، احتمال وقوع حمله تهران را قوی‌تر کرده است که هم‌زمان واشنگتن هم دست به تحرکاتی برای خودداری تهران از حق پاسخ‌گویی خود زده است. دراین‌باره متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن و در آستانه واکنش احتمالی ایران به اسرائیل در حمله به کنسولگری خود در دمشق سوریه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حال رایزنی با شرکا و متحدان واشنگتن است تا با ایران «برای تشدیدنشدن تنش» گفت‌وگو کنند. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که آمریکا از طریق کشورهای عربی از ایران خواسته تا تنش‌ها با اسرائیل کاهش یابد.

روزنامه هم‌میهن نیز به بررسی واکنش‌ها و پیام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی رهبر انقلاب پرداخته و در گزارشی خبری می‌نویسد:

پاسخ به اسرائیل به امری حیثیتی برای ایران در منطقه و جهان تبدیل شده است که عدول از آن به این راحتی هم [ممکن] نیست. در این زمان حساس و محدود، ابتدا سطح و شکل پاسخ ایران بسیار مهم است که تعیین‌کننده نوع رفتار طرف یا طرف‌های مقابل خواهد بود. با این حال، ناگفته هم نماند که صرف نوع حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل ولو اینکه تلفات و خسارت چندانی هم بر جای نگذارد، یک نوع تابوشکنی است و دلالت‌های خاص خود را دارد و باید دید که نوع مواجهه اسرائیل و آمریکا با آن به‌ویژه در این شرایط به چه شکلی خواهد بود؟

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

آیا به نوعی با آن کنار خواهند آمد و با برخی اعمال خرابکارانه در داخل در صرافت جبران می‌افتند یا سطحی از واکنش مستقیم را نشان خواهند داد که ممکن است به کنش و واکنش‌های دوسویه تبدیل شود و همین خطر وقوع جنگ را افزایش می‌دهد.

اما سیاسی‌ترین تحلیل درباره تنبیه صهیونیست‌ها را روزنامه اعتماد منتشر کرده است، علی ربیعی وزیر و مشاور دولت روحانی در یادداشتی عجیب و سراسر تعارض به گروکشی میان پاسخ به دشمن و مسائل سیاست داخلی پرداخته و نوشته است:

این روزها همراه با بحران‌های منطقه‌ای، تداوم تحریم، تهدید حاکم شدن ترامپیست‌ها و جسارت یافتن جدید رژیم اسراییل، نهادهای حاکمیتی خود هر روز با ایجاد یک تنش جدید، به‌طور مداوم با اظهارنظرها، تهدیدهای لفظی و مصوبات پرتنش اجتماعی، جامعه را متشنج می‌کنند. نگاه کنید به ماجرای پارک قیطریه، سیزده به در، تهدید و تحدید کسب و کارها به خصوص در فضای مجازی و مباحث پیرامون حوزه فرهنگ و جامعه هنری. صدا و سیما در کلان خط مشی‌ای برای وحدت‌سازی و جامعیت بخشی ندارد، بلکه اتفاقا بعضا یک پای دوقطبی‌سازی هم می‌شود!

در روزهای اخیر کنایه‌های سیاسی و سوگیری از آن به بخشی از برنامه‌های دائمی اصلاح‌طلبان بدل شده است، اصلاح طلبان رادیکال ضمن بازنمایی شرایط کشور به عنوان یک سیستم درگیر بحران های متعدد!، مسئولان را به عدم برخورد با بی حجابی ها و ناهنجاری فرهنگی- اجتماعی توصیه می کنند تا بنا بر نظام اندیشگی اصلاح طلبان مبنی بر کرنش، حمایت از پاسخ ایران به جنایت دمشق حاصل شود!

این بخش از اصلاح طلبان با بیان اینکه امروز و در شرایطی که یک بحران خارجی، نظام و جامعه را تهدید می‌کند، نظام تدبیر و حکمرانی عقلایی به ما می‌گوید که ضروری است از تمام ظرفیت‌ها و زیرسیستم‌ها برای ایجاد همدلی، ثبات داخلی، افزایش اعتماد به ساختار سیاسی و ایجاد روحیه حمایت‌گرانه در برابر تهدید خارجی و به‌طور کلی از یک انسجام اجتماعی بزرگ در برابر تهدید بیرونی استفاده شود، می کوشند تا طرح های مقابله با ناهنجاری ها و بی هنجاری ها به عنوان عوامل تنش آفرین و بی ثباتی تعریف و تفسیر کنند.

اصلاح طلبان رادیکال می کوشند تا اولا، کشور را یک سیستم دچار بحران تعریف کرده و عدم حضور خود در حاکمیت را دلیل وجود این شرایط تعریف کنند. در ثانی آنان تلاش دارند تا مساله تعدی رژیم صهیونیستی را یک خطر بزرگ تعریف کرده و ضمن بزرگنمایی نسبت به توان این رژیم به طور ضمنی موضوع حمایت داخلی از پاسخ پشیمان کننده به این رژیم جعلی را منوط به عدم پیگیری طرح های برخورد با مقابله با ناهنجاری اجتماعی و بی حجابی ها نمایند!.

از دیگر سو باید گفت که این بخش از اصلاح طلبان رادیکال خود به نام عقلانیت توصیه هایی کاملا سیاسی، واداده و مبتنی بر دوگانه سازی‌ها را مطرح کرده و از شرایطی برای تولید معارضه با حکمرانی مضایفه نمی کنند.

دیگر خبرها

  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!