Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@00:40:48 GMT

چگونگی بررسی میزان اکسیژن در خون

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۶۷۶

وقتی خون ما اکسیژن کافی نداشته باشد، درواقع دچار اختلالی هستیم که هیپوکسمیا نام دارد. در این گزارش با ۵ نشانه هشداردهنده هیپوکسمیا یا کاهش سطح  اکسیژن خون  آشنا می‌شویم.

۱- ضعف یا سرگیجه

یک علامت شایع کاهش سطح اکسیژن خون، ضعف یا سرگیجه است. بیشتر افراد سرگیجه را برای لحظه‌ای کوتاه تجربه کرده‌اند. با این حال، افرادی که اکسیژن کافی در خون ندارند، معمولاً متوجه می‌شوند که این اتفاق به طور روزانه، طی تغییر نور یا فعالیت شدید رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضله می‌تواند مدت محدودی سوخت را بدون اکسیژن بسوزاند، اما این روند به طور نامحدود دوام ندارد؛ بنابراین کاهش سطح اکسیژن به صورت مزمن، باعث ضعف عضلانی می‌شود که این ضعف عضله معمولا به تنهایی رخ نمی‌دهد و با تنگی نفس همراه است.

از آنجا که خون، اکسیژن را به همه جای بدن شما می‌رساند، ضعف یا سرگیجه سریع نشانه این است که خون اکسیژن کافی به تمام نقاط بدن نمی‌رساند.

۲- خستگی

خستگی مزمن نشانه اصلی عدم دریافت اکسیژن مورد نیاز بدن از طریق خون است. احساس خستگی انواع مختلفی دارد، اما خستگی همراه با هیپوکسمیا مزمن و بی‌پایان است.

برخی افراد معمولاً احساس می‌کنند که در نیمه روز دیگر توان ندارند و به نظر می‌رسد خواب بیشتر هم کمکی به آن‌ها نمی‌کند. سریع‌تر از دیگران یا مداوم خسته شدن، علامت کاهش سطح اکسیژن خون است.

۳- سریع شدن ضربان قلب

تند شدن ضربان قلب نشان می‌دهد که قلب شما به سختی کار می‌کند تا اکسیژن را به تمام قسمت‌های بدن برساند، زیرا مقدار آن کافی نیست. اگر قبلاً هرگز علائم اضطراب را تجربه نکرده‌اید و بدون نشانه‌های دیگر اضطراب ضربان قلب‌ شما تند می‌شود، ممکن است دچار هیپوکسمیا شده باشید.

۴- تنگی نفس

البته که کمبود اکسیژن به این معناست که شما در تنفس دچار مشکل هستید. هنگامی که در تنفس و دریافت اکسیژن مشکل دارید، خون هم اکسیژن کافی ندارد. افرادی که دچار کمبود اکسیژن خون هستند معمولا تنگی نفس را گزارش می‌کنند، صرف نظر از اینکه فعالیت سنگین انجام داده باشند یا نه.

۵- سردرد و سردرگمی

سردرد به تنهایی نشانه نگران‌کننده کمبود اکسیژن در خون نیست اما همراه با گیجی، سرگیجه و عدم هماهنگی، می‌تواند نشانه کاهش سطح اکسیژن باشد. وقتی خون فاقد اکسیژن کافی است، تمرکز و هماهنگی بدن دشوار است و منجر به سردرد و گیجی می‌شود.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اکسیژن خون تنفس خواب قلب اکسیژن خون اکسیژن خون کاهش سطح اکسیژن اکسیژن کافی اکسیژن خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان

تین نیوز

دو کشور قطر و ازبکستان بر سر واقعی سازی و چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان با یکدیگر مذاکره و رایزنی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دفتر ریاست جمهوری ازبکستان از مذاکره مستقیم شوکت میر ضیایف رئیس جمهوری این کشور با هیات بلند پایه اعزامی از سوی قطر خبر داده و تاکید کرد که دو طرف طی این دیدار رسمی، بر سر نحوه اجرای کریدور ترانس افغان با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداخته اند.

گفته می شود نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بلند پایه ترین اعضای هیات اعزامی این کشور به ازبکستان بوده اند. دو طرف همچنین بر سر موضوعاتی چون سرمایه گذاری، روابط اقتصادی و حمل و نقل مشترک به گفتگو پرداخته و بر تنظیم مکانیزم سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن تاکید کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری ازبکستان همچنین از عزم راسخ قطر برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت پروژه ترانس افغان به رهبری ازبکستان خبر داده است. این کریدور از مرز ترمز میان افغانستان و ازبکستان آغاز شده و پس از اتصال ریلی به مزارشریف، راهی کابل و نهایتا شهر پیشاور در پاکستان خواهد شد.

کریدور ترانس افغان در نهایت قرار است به بندر گوادار پاکستان به عنوان رقیب اصلی بندر چابهار متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • خاطره مسعود فروتن از چگونگی ورود افراد به جعبه رادیو + فیلم