Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:05:16 GMT

هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۷۲۴

هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمب شد

علی قلی پور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اول مهرماه تاکنون ۶۳ کارگاه بازرسی شده است و متاسفانه در شمار زیادی از کارگاه های ساختمانی، نکات ایمنی درست رعایت نشده بود که در این زمینه تذکر داده شد.

وی افزود: به منظور نظارت بر رعایت نکات ایمنی در کارگاه های ساختمانی از ابتدای مهرماه امسال، هر هفته روزهای سه شنبه بازرسی مشترک توسط اعضای کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان متشکل از نمایندگان بازرسی اداره کل کار، دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی از کارگاه های سطح استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: در این بازرسی در صورت مشاهده شرایط خطرناک و حادثه ساز نسبت به پلمب کارگاه اقدام می شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد از حوادث ناشی از کار استان در صنعت ساختمان اتفاق می افتد که عامل اصلی وقوع حوادث در ساختمان سقوط از ارتفاع به علت  نبود حفاظ در پرتگاه ها و نبود جایگاه کار ایمن است.

وی با بیان اینکه آرماتوربندان و قالببندان بیشترین حادثه دیدگان ساختمانی را تشکیل می دهند گفت: امسال سقوط از ارتفاع بیشترین علت حادثه های کار در این استان را به خود اختصاص داده است و بیشترین آن در کارگاه های ساختمانی گزارش شده است.

قلی پور اظهار داشت: سقوط از ارتفاع علت ۴۰ درصد از حوادث ناشی از کار استان است که به علت استفاده نکردن از سامانه های مناسب کار در ارتفاع و عدم حفاظ گذاری پرتگاه ها به وقوع می پیوندد. 

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی  افزود: کمیته متناظر این کارگروه در سایر شهرستان ها هم تشکیل می شود و بازرسی از کارگاه های ساختمانی انجام می شود.

بر اساس تصمیم کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان، مقرر شد تمام کارفرمایان قبل از اخذ پروانه ساختمانی با مراجعه به ادارات کار سطح استان در آموزش های رایگان ایمنی محیط کار که توسط بازرسان کار در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، شرکت کنند.

برچسب‌ها بجنورد پروژه ساختمانی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد پروژه ساختمانی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بجنورد پروژه ساختمانی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اخبار کنکور تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگاه های ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،سرهنگ محسن لشکری  گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در راستای اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در بازدید از واحد‌های صنفی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و ضوابط ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی را اجرا کردند.
وی افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ضمن بازدید و ارزیابی و رصد فعالیت‌های بیش از ۷۵ واحد صنفی، ۸ واحد صنفی متخلف را به علت تکرار تخلفات و نادیده گرفتن تذکرات قبلی پلمب کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • کشف بیش از ۱۱ هزارنخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در لامرد
  • تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان در کیش