Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل پورعابد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر شده است هفته آینده جلسه‌ای از طریق ویدئو کنفرانس بین مسوولان ایران و ترکمنستان برای تعیین نحوه رفت و آمد ناوگان و مدت اجرای طرح بازگشایی مرز برگزار و پس از حصول توافق نهایی، ترددهای تجاری از ایران به این کشور آغاز شود.

وی ادامه داد: تاکنون درخواستی برای تردد تجاری کامیونها از طرف شرکتهای حمل و نقل نداشته‌ایم چرا که آنها منتطرند توافق بر سر نحوه عبور کامیونها انجام شود تا از چگونگی رفت و آمد ناوگان، ارسال و تحویل کشنده و مدت زمان تحویل کشنده مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذرگاه مرزی و گمرک لطف‌آباد در شمال خراسان رضوی به کشور ترکمنستان پس از حدود ۹ ماه مسدود شدن به خاطر شیوع ویروس کرونا، دیروز (سه‌شنبه) بازگشایی شد.

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، کشور ترکمنستان ورودی مرز" آرتیق" را پس از ماهها برای پذیرش کامیونهای ایرانی بازگشایی کرده و اکنون امکان انتقال کالاهای تجاری از ایران به روش "ترانشیپمنت" با استفاده از خودروهای کشنده میسر شده است.

رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی پیشتر اعلام کرده بود بازگشایی کنونی پایانه مرزی لطف‌آباد چندان تاثیر مثبتی بر حمل و نقل کالا و ترانزیت ندارد.

احمد زمانیان یزدی افزود: حمل و نقل ریلی کالا و ترانزیت از طریق گذرگاه ریلی مرز سرخس به ترکمنستان نیز از سه ماه پیش انجام می‌شود اما آن هم به خاطر شرایط اعمال شده از سوی  همسایه شمالی در بهبود مبادلات اقتصادی چندان اثرگذار نبوده است.

وی ادامه داد: اصل تجارت بین المللی آن است که ناوگان شرکتهای حمل و نقل بتوانند در کشور ترکمنستان تردد و به کشورهای آسیای میانه دسترسی داشته باشند تا از این طریق تجارت شکل گرفته و توسعه یابد و با عبور حداکثر ۱۰ کامیون در روز آن هم بدون راننده، کاری از پیش نمی‌رود و شرکتهای حمل و نقل بین‌المللی از این موضوع استقبال نمی‌کنند.

زمانیان یزدی گفت: ترانشیپمنت کالاهای صادراتی یا جابجایی بار از یک ناوگان باری به کامیون دیگر در مرز لطف آباد ممکن است مُسکن چند روزه باشد اما علاج درد نیست و شرایط محدود ترکمنستان برای عبور کالا در مرز سرخس خراسان رضوی و اینچه برون گلستان اثرگذار نبوده و از سوی شرکتهای حمل و نقل مورد استقبال قرار نگرفته است.

گذرگاه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

شهرستان کوهستانی درگز با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است.
با آغاز شیوع کرونا از اسفند ماه پارسال بیشتر گذرگاههای زمینی مرزی در ایران و دیگر کشورهای جهان بسته شد.  

برچسب‌ها لطف آباد ترکمنستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا درگز محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف آباد ترکمنستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا درگز محدودیت های کرونا لطف آباد ترکمنستان گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاصی ایرنا درگز محدودیت های کرونا اخبار کنکور شرکتهای حمل و نقل خراسان رضوی لطف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان