Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:15:39 GMT

گراشی‌ها به زندانی‌ها، کتاب هدیه دادند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۸۳۲

گراشی‌ها به زندانی‌ها، کتاب هدیه دادند

مطلب دریافتی ایرنا حاکی است که مهدی آیینه ‌افروز  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش اظهار داشت: این کتاب‌های اهدایی در پویش همخوانی به زندانی، به بخش فرهنگی زندان گراش داده شد.

وی ادامه داد: در مهرماه امسال  که به همراه بنیاد فرهنگی نوبهار و مؤسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه از زندان گراش بازدید کردیم، زمینه‌های همکاری فرهنگی بررسی شد که برآیند آن پویش همخوانی با زندانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیینه ‌افروز گفت: انجمن‌های موسیقی و خوشنویسی نیز برای برگزاری کلاس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در زندان اعلام آمادگی کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری از سوی انجمن موسیقی این شهر در مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی برای زندانی‌ها، ادامه داد: پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی، یک روز در هفته نیز کلاس خوشنویسی در زندان برگزار خواهد شد.

جواد بهزادی، رییس اداره زندان لارستان نیز این خیزش و کار فرنگی مردم مردم گراش را قابل تحسین دانست و گفت: این خیز فرهنگی، نه تنها اوقات فراغت زندانی‌ها را پر می‌کند که در بازپروری و تقویت روحی آنان نیز مؤثر خواهد بود.

بهزادی افزود: با راه‌اندازی پویش یاری‌ گری برای زندانیان در شهر گراش، امیدواریم کمک‌های مردم به زندانیان افزایش یابد.

عزیز نوبهار، مدیر بنیاد نوبهار و برگزارکننده پویش همخوانی به زندانی نیز در این زمینه بیان کرد: کارکرد اصلی این بنیاد در زمینه کتاب است و تلاش داریم برای تأمین این نیاز فرهنگی مردم، به ویژه کسانی که دسترسی کمتری به اقلام فرهنگی دارند، در حد توان خود همکاری کنیم.

نوبهار افزود: مردم همچنین در کنار پرداخت هزینه خرید بخشی از کتاب‌ها،یک هزارو ۵۵۳ عدد ماسک را نیز به زندانیان اهدا کردند.

محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌ای هفت‌برکه نیز با اشاره به کمک ۱۰۰ جلد کتابی سال گذشته به زندان، گفت: امسال فراخوان این پویش با استقبال بیشتری روبرو شد تا بتوانیم نزدیک به ۳۰۰ جلد کتاب، که ۱۵۵ جلد به ارزش نزدیک ۱۰ میلیون تومان به زندانی‌ها داده شود.

وی ادامه داد: بخشی از کتاب‌ها را نیز در طرح تعویض قرار می‌دهیم و دیگر کتاب‌ها به کتابخانه‌ عمومی و یا کتابخانه‌های روستایی اهدا خواهد شد.

در پویش همخوانی با زندانی مهرماه ۱۳۹۹، مردم کتاب‌های مازاد خود را به مؤسسه هفت‌برکه و بنیاد فرهنگی نوبهار تحویل دادند تا کتابخانه زندان را توانمندتر سازند.

 همچنین برای تقدیر از بازنشرکنندگان پوستر این پویش ۳۷ جلد کتاب نیز از سوی بنیاد فرهنگی نوبهار خریداری و در این مجموعه قرار گرفت.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها گراش انجمن حمایت از خانواده زندانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گراش انجمن حمایت از خانواده زندانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های ترویجی کتابخوانی گراش انجمن حمایت از خانواده زندانیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور زندانی ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند

ایسنا/کرمان دو نوجوان کرمانی با هدیه عیدی ۲۵۰ میلیون ریالی خود به ستاد دیه، زمینه آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

این نوجوانان نیکوکار که تمایلی به انتشار نام و چهره‌شان نداشتند، درباره این اقدام خیر و خداپسندانه گفتند: در آغاز سال نو و بهار طبیعت و همچنین بهار قرآن تبلیغات ستاد مردمی دیه کرمان را در سطح شهر مشاهده کردیم و با تحقیق و بررسی متوجه شدیم تعدادی از هموطنان و همشهریان به دلیل عدم آگاهی از قوانین موجود جامعه بصورت ناخواسته وارد  زندان  شده‌اند که می‌توان با مبالغی زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

آنها بیان کردند: تصمیم گرفتیم تمامی عیدی‌هایی که از بزرگترهای فامیل در ایام نوروز گرفتیم، به این امر خیر اختصاص دهیم تا در آغاز بهار طبیعت و بهار قرآن که دلها به هم نزدیکتر است یک سرپرست خانواده به آغوش گرم خانواده‌اش برگردد.

با مبلغ اهدایی این نوجوانان و مشارکت ستاد دیه استان تعداد دو مددجوی واجد شرایط غیرعمد از زندان آزاد شدند.

مردم نوعدوست می‌توانند کمک‌های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را به شماره شبا بانک ملی بنام ستاد مردمی دیه استان ir۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲، شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ و شماره کارت ستاد دیه ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ واریز نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • شورش در زندانی در اکوادور که سرکرده یک باند تبهکار از آن فرار کرده است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال