Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:48:09 GMT

کنترل چربی خون با تغذیه مناسب/عدد استاندارد چربی بدن

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۰۹۱۴

کنترل چربی خون با تغذیه مناسب/عدد استاندارد چربی بدن

حمید حاجی فرجی، در خصوص عوامل موثر در بالا رفتن میزان چربی خون در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: چربی خون و دریافت آن یک سطح خاص دارد برای مثال بخشی از میزان چربی خون از منابع غذایی دریافت می شود که برای متابولیسم، سوخت و ساز و عملیات های سیستم عصبی بدن مورد نیاز است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد کالری بدن از چربی ها تامین می شود، اظهار کرد: بخشی از کالری مورد نیاز بدن توسط چربی ها تامین می شود که ۱۰۰ درصد آن از منابع اسیدهای چرب غیر اشباع که در مغز دانه ها و دانه های روغنی یافت می شود است همچنین امگا۳ و ۶ نیز در ماهی ها و منابع دریایی از جمله منابع دریافت اسیدهای غیر اشباع هستند و هرکدام به خودی خود می توانند در تقویت سیستم امینی بدن و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی- عروقی، اختلال سلول های عصبی و مشکلات چشم تاثیر فراوانی داشته باشند همچنین به میزان زیادی التهابات را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلی که ما در بروز چربی خون با آن مواجهه هستیم ژنتیک، کم کاری تیروئید یا اختلالاتی مانند دیابت کنترل نشده و همچنین الگوی ناصحیح مصرف مواد غذایی است که منجر به بالا رفتن چربی خون می شوند. برای مثال در بیماران دیابتی یا افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند میزان تری گلیسیرید از ۱۵۰ تا ۲۰۰ بالاتر رفته و بیمار باید تحت درمان های پزشکی قرار گیرد بدیهی است زمانی که میزان HDL کاهش پیدا می کند فرد مبتلا به چاقی و فشار خون می شود که در چنین زمانی فرد به سندروم متابولیک مبتلا خواهد شد که ریسک بیماری های قلبی وعروقی را بالا می برد.

فرجی ادامه داد: درصد چربی دریافتی در بدن باید به همان میزان ۳۰ درصد باشد برای این منظور اصلاح سبک و شیوه غذایی، عدم مصرف غذاهایی با پخت ناسالم و یا فست فود ها که با روغن های اکسیدشده تهیه می شوند و رژیم غذایی مناسب حتی در افرادی که مشکلات ژنتیکی دارند نیز می تواند به میزان بسیار قابل توجهی در بالا رفتن چربی خون نقش داشته باشند گفتنی است؛ وزن متعادل در افراد و کاهش وزن با استفاده از شیوه های اصولی می تواند در بروز چربی خون جلوگیری کند در غیر این صورت کاهش وزن های غیر اصولی خود به عنوان عامل افزایش چربی خون هستند.

این متخصص تغذیه افزود: کاهش مصرف قند و شکر و افزایش مصرف فیبر به میزان قابل توجهی برای جلوگیری از بروز چربی خون بالا موثر خواهد بود. مصرف روزانه ۵ تا ۷ واحد از سبزیجات خام و پخته، انجام فعالیت مناسب ورزشی به شکلی که ضربان قلب بالا رود، عدم مصرف چربی های ترانس که در شیرینی و شکلات وجود دارند، همچنین مصرف غذاهای غیر سرخ شده می توانند از بروز چربی خون بالا جلوگیری کنند.

کد خبر 5084478

منبع: مهر

کلیدواژه: فشارخون دیابت تیروئید چربی تغذیه سالم ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 دیابت سیما سادات لاری واکسن آنفلوانزا علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا سزارین جامعه پرستاری معلولین بروز چربی خون چربی خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم) میزان امنیت خودروهای رالی را ببینید تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم)

دیگر خبرها

  • اصول تغذیه سالم در خانواده (فیلم)
  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳