Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید معرفت الله احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان لازم التعلیم ضروری است .
وی با بیان اینکه در یک دهه اخیر توجه ویژه ای به دانش آموزان استثنایی شده است ، اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی شرایط حضور دانش آموزان استثنایی در کنار سایر دانش آموزان عادی فراهم شده و مهارت آموزی و توانمند سازی این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اضافه کرد: تلاش شده تا برخی از دانش آموزان استثنایی که حداقل‌ توانایی برای حضور در مدارس عادی را دارند با فراهم ساختن برخی امکانات اولیه این فرصت در اختیار آنها قرار گیرد و بتوانند در نزدبکی محل سکونت و با سایر دانش آموزان به تحصیل بپردازند.
این مسوول با بیان اینکه سرانه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه ۲ برابر دانش آموزان عادی است  ، اضافه کزد: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با معلولیت شنوایی ، بینایی، جسمی ، حرکتی و اوتیسم باهوش در کنار دانش آموزان عادی استان مشغول تحصیل هستند.
احمدی تصریح کرد: کودکان با نیازهای ویژه علی‌رغم وجود ضعف جسمانی از توانایی‌ خاصی برخوردارند و نیاز به آموزش های ویژه برای به فعلیت رسیدن استعدادشان دارند.
وی افزود: در حال حاضر یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل‌اند و برخی از خانواده‌ها که دارای بیش از یک کودک معلول هستند در شرایط کرونا نیاز به حمایت مادی و معنوی بیشتری از سوی هستند.
رییس اداره آموزش استثنایی استان قزوین با بیان اینکه باید نگرش جامعه را نسبت به معلولان تغییر داد، افزود: وجود معلمان متخصص و ماهر  در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه و با استفادا از شیوه های نوین آموزشی شرایط مهارت آموزی و تحصیلی این  دانش آموزان را نسبت به گذشته راحت تر می‌کند.
استان قزوین دارای ۲۸ واحد آموزشی و مرکز آموزش استثنایی در استان قزوین فعال است.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین مدارس استثنایی مدارس استان قزوین مدارس استثنایی اخبار کنکور دانش آموزان استثنایی نیازهای ویژه استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟