Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:57:22 GMT

مالیات ٩٠٠ میلیارد تومانی خانه‌های خالی و لوکس

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۳۶۹

مالیات ٩٠٠ میلیارد تومانی خانه‌های خالی و لوکس

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار لایحه بودجه کشور با رقم چشمگیری از درآمد مالیاتی بر اساس اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس بسته شد و در نهایت دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده از خانه‌های لاکچری ۷۰۷ میلیارد تومان و از خانه‌های خالی ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کند.

بر پایه جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۰ که مربوط به جدول درآمدهای دولت است،  دولت از محل مالیات بر خانه‌های لوکس و گران‌قیمت در مجموع ۷۰۷ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت در لایحه بودجه امسال پیش بینی کرده است که ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه درآمد کسب کند.

تعویق در راه اندازی و بهره برداری از سامانه املاک و اسکان باعث شد که درآمد دولت در سال ٩٩ از محل اخذ مالیات از خانه های خالی محقق نشود.

سامانه اسکان با پیگیری‌های گسترده محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شده و بلافاصله فرآیند دشوار جمع آوری اطلاعات مسکنی کشور برای بارگذاری در این سامانه از ابتدای امسال آغاز شد.

 همزمان با جمع‌آوری اطلاعات مسکنی خانوارها و مالکان حقیقی و حقوقی برای تکمیل سامانه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه متعلق به مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند که ظن "خالی بودن" درباره آن‌ها می‌رود، شناسایی شد.

ارقام لایحه بودجه امسال نشان می دهد پس از وقفه ۵ ساله، سرانجام قانون مالیات بر خانه‌های خالی، رنگ اجرایی شدن به خود می بیند.

برچسب‌ها قانون مالیات بر خانه های خالی محمد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون مالیات بر خانه های خالی محمد اسلامی قانون مالیات بر خانه های خالی محمد اسلامی اخبار کنکور مالیات بر خانه میلیارد تومان خانه های خالی لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت درامدهای مالیاتی مصوب شده در بخش اول را حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  در بخش دوم لایحه بودجه 1403 درامدهای مالیاتی  دولت حدود 1148همت ذکر شده است این درحالی است که در بخش اول لایحه بودجه که به تصویب مجلس رسیده و قانون شده درامدهای مالیاتی حدود 1220 همت ذکر شده بود.

بر این اساس سقف درامدهای مالیاتی مندرج در بخش دوم بودجه با کاهش 72 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

نکته حائز اهمیت اینکه درامدهای گمرکی یا مالیات بر واردات هیچ گونه تغییری نسبت به بخش اول بودجه 1403 نداشته است.

گفتنی است، در سال گذشته درامدهای مالیاتی قانون بودجه 740 همت بود که با تحقق 108 درصدی حدود 806 هزار  میلیارد تومان به خزانه واریز شد.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن پرداخت این است که بر اساس اعلام نمایندگان مجلس در بخش دوم بودجه،  حدود 85 هزار میلیارد تومان به منابع ناشی از فروش اوراق افزوده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک