Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:13:29 GMT

صلاحیت کیتهای سریع ایرانی یک هفته دیگر مشخص می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۱۵۲۲

صلاحیت کیتهای سریع ایرانی یک هفته دیگر مشخص می شود

دکتر وحید یونسی در خصوص تولید کیت‌های تشخیص سریع کووید ۱۹ بر اساس آنتی ژن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر امکان تولید این نوع کیت (کیتهای سریع) در کشور وجود دارد از این رو چندی پیش اعلام آمادگی برای تولید این نوع کیتها کردیم.

وی با بیان اینکه این کیت‌ها به سرعت نتیجه را نشان می‌دهند، گفت: این کیت‌های سریعRapid هنوز وارد فاز تولید نشده و در حال ارزیابی از سوی وزارت بهداشت است که نهایتا تا یک هفته دیگر نتیجه ارزیابی ها از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به احتمال نود درصد صلاحیت تولید این کیت تا یک هفته دیگر مشخص خواهد شد که اگر صلاحیت داشت برای تولید انبوه آن اقدام کنیم.

مدیر توسعه کسب و کار این شرکت با بیان اینکه این تست‌ها در کشور قابل استفاده هستند، تاکید کرد:  این تست‌های سریع، استفاده شخصی ندارند و عمدتاً در مراکز بهداشتی، خانه بهداشت و بیمارستانها می‌توان از این تست‌ها بهره برد.

وی ادامه داد: کاربر شخصی به هیچ عنوان نمی‌تواند از تست‌های تشخیص سریع استفاده کند و حتماً باید در مراکز مرتبط از آنها استفاده شود.

یونسی با اشاره به کیتهایی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: در حال حاضر علاوه بر این شرکت، دو شرکت دیگر در زمینه تولید کیتها فعالیت می کنند و طبق آخرین آمار ۸۰ درصد تولید کیتها در کشور صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امکان تامین این کیتها در کشور توسط این شرکت وجود دارد، بیان کرد: همچنین ذخایر استراتژیک کشور از این کیتها خوب است.

کد خبر 5085635 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا تولید دانش بنیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی محسن فخری زاده واکسن کرونا تولید دانش بنیان فناوری فضایی هوش مصنوعی مجلس شورای اسلامی امنیت اطلاعات ماهواره ایالات متحده امریکا تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس