Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از اجرای نظام مدیریت الکترونیک به طور ۱۰۰ درصد از هفته آینده در این وزارتخانه خبر داد و گفت: برای کنترل زنجیره انتقال ویروس از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، جلوگیری شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل‌و‌نقل؛ تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تکالیفی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه ابلاغ کرده بود تا تمامی شریان‌های اصلی، مبادی ورودی کشور و کریدور‌های ترانزیتی فعال بمانند؛ این امر از سوی جامعه حمل‌و‌نقل اعم از هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به نحو شایسته‌ای انجام شد.

اسلامی تاکید کرد: البته در بخش مسافری، به دلیل کاهش تقاضای سفر، این بخش دچار کمبود‌هایی شد و در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه دچار زیان‌هایی شدند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری از بسته حمایتی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد ملی کرونا به صنعت حمل‌ونقل کشور اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها دریافت کردند و پرداخت بقیه نیز در جریان است.

وی گفت: به رانندگان حمل‌ونقل مسافری بین شهری نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای هر نفر اختصاص داده شده است تا کاستی‌ها و ضرر‌هایی که در نتیجه کرونا به آن‌ها وارد شد، جبران شود.

اسلامی عنوان کرد: بحث دیگر مربوط به قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات بود که با اهتمام ویژه رئیس جمهوری مطرح شد و اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است. در حال حاضر در این وزارتخانه حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها الکترونیکی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به امید خدا تا هفته آینده نظام مدیریت الکترونیک در این وزارتخانه تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سامانه‌ای از افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و همه حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تمامی تلاش‌شان را در این زمینه به نحو شایسته آغاز کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: ما خوشبخت هستیم که در جهت سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس، در این مدت کوتاه از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است، جلوگیری کردیم. بیشتر بخوانید: غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا از صدور بلیت تا کارت پرواز وی افزود: تمهیداتی به منظور جلوگیری از سوار شدن افراد با تست کرونا مثبت به اتوبوس‌ها در بین راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: این قرارگاه اهتمام خاصی در جهت اعمال مدیریت در هماهنگی‌ها برای برقراری وضعیت بهداشتی در تمامی بخش‌های حمل و نقل فراهم کرده است.   انتهای پیام برچسب ها: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی هواپیمایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اخبار اقتصادی هواپیمایی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی