Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار خشکبیجار گفت: طرح بازآموزی چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا برای دومین بار در این شهر در حال اجرا است.

صدرالله فرخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازآموزی چهره به چهره تفکیک زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست و نجات زمین از زباله خشک، برای دومین بار در شهر خشکبیجار در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح آموزش‌گرها به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و آموزش‌هایی در خصوص تفکیک زباله و معرفی انواع پسماند خشک و تر و همچنین برنامه زمانبندی جمع‌آوری پسماند را همراه با بروشورهای آموزشی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار خشکبیجار یادآور شد: شهرداری این شهر طرح تفکیک زباله از مبدا را در سال ۱۳۹۷ با همکاری یک شرکت بخش خصوصی آغاز کرد و آن شرکت در آن مقطع حدود سه هزار خانوار را تحت آموزش قرار داد، اما متأسفانه در جمع‌آوری پسماند خشک موفق نبود.

فرخی ادامه داد: شهرداری دوباره حدود ۱۰ روز پیش تفکیک زباله از مبدا را با همکاری یک شرکت دیگر بخش خصوصی آغاز کرد، مدیریت شهری تصمیم دارد در این طرح آموزش را از سه هزار به چهار و ۵۰۰ خانوار افزایش دهد.

وی افزود: کار تفکیک زباله از مبدا در شهر خشکبیجار هر هفته توسط سه نیروی آموزشگر، دو نیرو خدماتی و یک دستگاه خودروی وانت بار از منازل شهروندان انجام می‌شود.

شهردار خشکبیجار عنوان کرد: در فصول سرد سال روزانه ۴.۵ تا پنج تن و فصل بهار و تابستان پنج تا هفت تن زباله در این شهر تولید می‌شود که ۳۰ درصد زباله خشک در مقابل منازل تفکیک و پسماند تر نیز برای تبدیل به کود به کارخانه کمپوست لاکان رشت منتقل می‌شود.

فرخی تصریح کرد: گاهی بعضی از افراد سودجو ماسک و دستکش استفاده شده مردم را از معابر و داخل زباله‌ها جمع‌آوری و بعد از شست و شو و اتو کردن در بازار به فروش می‌رسانند، از شهروندان خواهشمندیم برای جلوگیری از سو استفاده این افراد و حفظ سلامت خود و دیگران ماسک و دستکش خود را پس از مصرف، غیرقابل استفاده کنند در کیسه‌ای جداگانه قرار دهند.

وی تاکید کرد: این روزها نیروهای خدمات شهری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان با تمام توان در خط مقدم در حال خدمت‌رسانی هستند؛ از شهروندان انتظار داریم به منظور حفظ سلامت پاکبانان و کم کردن زحمات آنان، زباله‌های خود را در کیسه‌های سربسته، ساعت ۹ شب در مخازن مخصوص قرار دهند و از رهاسازی ماسک و دستکش در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر خشکبیجار در حاشیه دریای خزر واقع شده است.

کد خبر 459204

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان خشکبیجار تفکیک زباله از مبدا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تفکیک زباله از مبدا شهر خشکبیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین در اولین جلسه بررسی امکان سنجی اجرای طرح ترافیک شهر قزوین گفت: مطالعات طرح ترافیک قزوین با هدف کاهش بار هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی هوا و تشویق شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: محدوده طرح ترافیک، لزوم و عدم لزوم اجرای طرح، تعرفه گذاری آثار مثبت و منفی برای ساکنان و شاغلان، پیش بینی تسهیلات حمل و نقل خطوط تندروی اتوبوسرانی، پارکینگ طبقانی، پیاده راه‌ها و سایر موضوعات حمل و نقلی از جمله موضوعات مهمی هستند که در این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.

عرشیان با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک با محدود کردن تردد خودرو‌ها در مرکز شهر به کاهش ترافیک و بهبود جریان آن کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: انجام این مساله همچنین در کاهش انتشار آلایندگی‌های ناشی از ترافیک و بهبود کیفیت هوا نیز بسیار موثر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردادی قروین یادآور شد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی و هزینه‌های ورود به محدوده طرح بدون شک شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم تشویق می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • ببینید | ادعای امنیتی کارشناس تلویزیون روی آنتن درباره مبدا پرواز ریزپرنده‌های اسرائیلی!
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • معضل بزرگ تبریز نبود زمان مشخص برای دفع زباله از سوی شهروندان است
  • دیدار چهره به چهره استاندار همدان با مردم و پاسخ گوی مطالبات شهروندان
  • جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله و پسماند خانگی در قم